veranderding telenet abonnement

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Hallo,

Ik heb momenteel Fibernet(al 6 maanden)
maar kom zeker toe met basic internet.

als ik nu via mijn telenet verander krijg ik dan weer een nieuw jaarcontract van 12 maanden of blijven gewoon de 6 maanden doorlopen?
ik zou niet graag terug een jaar vast zitten,...

bedankt voor de info
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: in't hol van pluto
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

terug een jaar ...

sindskort zijn wel de downgradekosten afgeschaft , dus dat wel in u voordeel
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3675
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Ik heb nog nooit geweten (bij telenet) dat je bij verandering van abo terug voor een jaar vastzit, zou de eerste keer zijn dat ik daar iets van hoor ....
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2748
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Als je je digicorder/box inruilt wegens defect ofzo hang je al gelijk voor een jaar vast ;)
(nieuwe box ->nieuwe kaart->nieuwe activate->nieuw jaarcontract)

Dus zou er niet van verschieten moest dit hier ook zo zijn.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Heronic schreef:Als je je digicorder/box inruilt wegens defect ofzo hang je al gelijk voor een jaar vast ;)
(nieuwe box ->nieuwe kaart->nieuwe activate->nieuw jaarcontract)
Da's nonsens !
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2748
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Nonsens? Zelf meegemaakt in hun servicecenter in wetteren!
Ga erheen en informeer maar eens.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3675
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Zoals ik reeds zei, nog nooit geweten dat je opnieuw vast hangt... Lees maar eens !

http://klantenservice.telenet.be/conten ... dat-abonne
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Wijzigen van abonnement of inruilen van defect toestel bij Telenet u geen nieuw jaarcontract! Enige situatie die ik ken met een nieuw jaarcontract voor de klant, is wanneer je (enkele maanden terug, geen idee hoe het nu zit) een DC2000 inruilt voor de nieuwe DC2100 (niet wanneer er een defect is).
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: in't hol van pluto
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Defect is geen eigen keuze dus zou inderdaad geen verlenging mogen inhouden

Maar downgraden of zelf nieuwe hardware vragen is eigen keuze dus nieuw of verlenging contract

Wees daar maar zeker van :)

Maar nogmaals , op dat na , kost je dit nu niets meer en dat vind ik al zeer goed tov vroeger terug 12 maand vast + 50 € ...
The eternal and true pessimist :D
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Heronic schreef:Zelf meegemaakt in hun servicecenter in wetteren!
Dan kent men daar duidelijk de procedures niet !
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2748
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

De uitleg van die kerel was :
Nieuwe box = nieuwe kaart = nieuwe activatie van die nieuwe kaart dus nieuw jaarcontract.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Heronic schreef:De uitleg van die kerel was
En jij gelooft iedere uitleg van zo'n kerel of zelfs van de helpdesk van TN :bang:

Ik zou zeggen, amuseer je een half uurtje en bel er enkele op... je gaat allemaal verschillende antwoorden krijgen !
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2748
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Mja,

Voor mij als consument vertegenwoordigd die verkoper telenet op dat moment.
Ik kom niet om iets(toestel of service) te kopen maar om te ruilen.
In tegenstelling tot op een egyptische markt verwacht ik dan ook niet in de zak gezet te worden.
Dus ik neem aan voor waar.

Ik zal dan vast niet de enige zijn, blijkbaar is er te veel ruimte om te foefelen. En voor mij is deze negatieve ervaring (zie verkoper vertegenwoordigd telenet) er onrechtstreeks een met telenet.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Daarom dat het belangrijk is dat bedrijven investeren in een Helpdesk... en het niet als pure kost bekijken. We weten allemaal dat het vaak grondig fout gaat bij TN en dat hun dat klanten kost, maar elders gaat het ook fout (en dus is het allemaal niet zo erg, you loose some, you win some).

Feit is, bekijk gewoon wat jij aanvaardbaar vindt als consument (en ik betwijfel of je blij bent met een nieuw contract omdat je decoder defect gaat) en neem daarop je besluit (protesteer of verander). In dat opzicht zou ik zelfs niet akkoord zijn met een nieuw contract bij wijziging van m'n abonnement (TN moet geen investering doen voor je, het kan dus ook geen "onkosten" aan je koppelen).

In ieder geval... het lijkt dat we de laatste maanden als consument toch wat vooruitgang boeken ivm. al die "kosten"... moest onze politiek nog wat meer willen zouden we nog veel verder kunnen staan !
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

Ik vind het persoonlijk al netjes dat je kan downgraden van account(als je tenminste ook met de maandelijks kosten een stap naar beneden gaat).
Vroeger kon dat niet binnen het jaar...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6193
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 3 keer

r2504 schreef:Dan kent men daar duidelijk de procedures niet !
Ze kennen hun procedures maar al te goed, vandaar dat verkopers met minimuloon telkens kiezen voor de procedure waarbij ze een bonus opstrijken.
Nieuw jaarcontractje = bonusje hé.
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

Heheh...nasty!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

Bij de wijziging van je internetabonnement start er geen nieuw jaarcontract. Je huidige contractduur loopt gewoon verder. Dit vind je terug op http://klantenservice.telenet.be/conten ... dat-abonne

Wanneer je je gehuurde decoder inruilt voor een nieuw model (dus niet bij een defect inruilt voor hetzelfde model), start er wel een nieuw jaarcontract voor deze decoder. Dit vind je terug op http://klantenservice.telenet.be/conten ... ieuw-model
eaz
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 apr 2011, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 7 keer

Schandalig eigenlijk die praktijken bij Telenet. Bij defect van uw digicorder, ben je verplicht terug een oude of refurbished model te nemen of bij een nieuwe krijg je een jaarcontract en 75€ aan uw been. Terwijl dat het bij Belgacom allemaal gratis is. :nono:
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Wie zegt dat je bij een defect geen nieuwe krijgt?
Ik heb weet dat vrienden toch gewoon een nieuw model hebben gekregen toen hun "oud" model defect was...
Nieuw jaarcontract of 75EUR was ook niet aan de orde (wat me trouwens maar normaal lijkt).
Afbeelding
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 57 keer
Provider

Bij een defect krijg je een refurbished model mee. Wanneer je een nieuwer type wil (defect of niet), betaal je €75.
Het is echter zo dat als er geen oude modellen meer beschikbaar zijn om mee te geven, dat ze je inderdaad dan gratis het nieuwe model meegeven, maar dit is eerder een uitzondering.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”