Beste,
Bij onze buren hebben ze telenet basic internet.
Als ik een speedtest doe (telenet speedtest) dan krijg volgende resultaten:
via wifi D:13Mb/s U:0.25Mb/s
kabel aan switch D:13Mb/s U:0.25Mb/s
kabel aan modem D:14Mb/s U:0.25Mb/s
ook getest met andere computer en resultaat is hetzelfde.
We hebben ook naar de klantendienst gebeld en daar zeggen ze dat volgens hun de upload snelheid normaal is en er geen probleem is.
Alle andere testen die ze gedaan hebben waren ook goed.
Ze willen eventueel een technieker langsturen maar indien probleem niet bij telenet kost 75€ + 25€/half uur.
Wat kan hier het probleem zijn?
upload snelheid 0.25Mb/s
- honda4life
- Moderator
- Berichten: 6161
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
eehm dat je het verschil niet weet tussen megaBIT (Mb) en megaBYTE (MB)?
Deel de geadverteerde snelheid eens door 8 lijkt me vrij goed te kloppen dat rekensommetje (een byte is 8 bits).
Natuurlijk denken velen dat Mb en MB dezelfde betekenis heeft helaas, daarom schrijf ik het liever voluit op fora om verwarring te voorkomen.
edit: Never mind, als ik naar je downloadsnelheid kijk, maar ik laat m'n bericht toch staan
Deel de geadverteerde snelheid eens door 8 lijkt me vrij goed te kloppen dat rekensommetje (een byte is 8 bits).
Natuurlijk denken velen dat Mb en MB dezelfde betekenis heeft helaas, daarom schrijf ik het liever voluit op fora om verwarring te voorkomen.
edit: Never mind, als ik naar je downloadsnelheid kijk, maar ik laat m'n bericht toch staan

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Pro Member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 23 keer
Spijtig genoeg hebben ze op de helpdesk L1 niet heel veel visibiliteit voor wat betreft je modem.
Ik heb het 2 keer voorgehad dat er een probleem was met de upload gedurende enkele dagen, beide keren kon de helpdesk niets verkeerd zien, en werd er een technieker langsgestuurd. Tegen dat de technieker dan een paar dagen later langskwam was het probleem dan al opgelost, en de technieker wist mij te melden dat er een probleem in de node was (zelfs een grafiekje gezien de laatste keer waar duidelijk te zien was dat het (upstream) signaal over de dagen heen verslechterde totdat de modem volledig uitviel).
Wat je eens kan proberen is grote pings sturen, en zien of er paketten verloren gaan :
ping www.intel.com -l 1300 -t
Toen ik problemen had was hiermee veel packet loss te zien, bij gewone, kleine pings quasi geen loss
Ik heb het 2 keer voorgehad dat er een probleem was met de upload gedurende enkele dagen, beide keren kon de helpdesk niets verkeerd zien, en werd er een technieker langsgestuurd. Tegen dat de technieker dan een paar dagen later langskwam was het probleem dan al opgelost, en de technieker wist mij te melden dat er een probleem in de node was (zelfs een grafiekje gezien de laatste keer waar duidelijk te zien was dat het (upstream) signaal over de dagen heen verslechterde totdat de modem volledig uitviel).
Wat je eens kan proberen is grote pings sturen, en zien of er paketten verloren gaan :
ping www.intel.com -l 1300 -t
Toen ik problemen had was hiermee veel packet loss te zien, bij gewone, kleine pings quasi geen loss
-
- Elite Poster
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 116 keer
Voor de duidelijkheid is spreek dus wel over D: 13Mbit/sec en U:0,25Mbit/sec en dus geen MByte
Verschil niet kennen tss MB/s en Mb/s dat zou een goei zijn
werk in de IT sector zou dus niet zo goed overkomen 
Verschil niet kennen tss MB/s en Mb/s dat zou een goei zijn


-
- Plus Member
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
- Locatie: Niverance
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
Heb je de modem al eens zonder stroom gezet en dan eens geprobeerd?
Eigenlijk zou je ergens rond de 1.25Mb/s moeten halen indien je basic internet hebt, dus die snelheid is niet normaal.
Nogmaals proberen naar de helpdesk te bellen en hopen dat je iemand anders aan de lijn hebt.
Eigenlijk zou je ergens rond de 1.25Mb/s moeten halen indien je basic internet hebt, dus die snelheid is niet normaal.
Nogmaals proberen naar de helpdesk te bellen en hopen dat je iemand anders aan de lijn hebt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2511
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
Volgens mij hebben uw buren geen "Basic Internet" maar "Basicnet". Zie: http://klantenservice.telenet.be/conten ... n-BasicNet.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 116 keer
@VOiD je zult wel eens gelijk kunnen hebben.VOiD schreef:Volgens mij hebben uw buren geen "Basic Internet" maar "Basicnet". Zie: http://klantenservice.telenet.be/conten ... n-BasicNet.
Ik zal ze straks eens op hun factuur laten kijken.
Thx.
-
- Elite Poster
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 86 keer
Snelheid is meer dan OK,
zoals bij de meeste Telenetprodukten schiet het volume schromelijk tekort. Je kan praktisch geen enkel HD content downloaden,
geen groot spel enz... Ook applicaties zoals uitzending gemist, rtl gemist, zdf mediathek, info hardwaretv enz enz zijn
onbruikbaar bij Telenet omwille van volumelimieten
Ombegrijpelijk dat Belgacom hun hiermee niet tackled...
zoals bij de meeste Telenetprodukten schiet het volume schromelijk tekort. Je kan praktisch geen enkel HD content downloaden,
geen groot spel enz... Ook applicaties zoals uitzending gemist, rtl gemist, zdf mediathek, info hardwaretv enz enz zijn
onbruikbaar bij Telenet omwille van volumelimieten
Ombegrijpelijk dat Belgacom hun hiermee niet tackled...
-
- Elite Poster
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 86 keer
inderdaad off topic. Het moest me toch van het hart.ddd schreef:Redelijk off-topic, maar je zou ervan verschieten hoeveel er toekomen met 15GB per maand...
Als je enkel nu en dan een mail verstuurt, occasioneel eens surft, een paar bankzaken per maand....
lukt het , maar enkel om dat te kunnen is de prijs dan weer veel te hoog... meer dan 1euro/gigbyte..wantoestanden
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
moet wel zeggen dat er de laatste dagen toch eigenaardigheden zijn met de upload bij telenet..... heb fibernet 100 en heb soms ook maar amper 1Mb upload ipv de 4,6 Mb die ik altijd had, mijn download van 96Mb is soms ook maar 15Mb, modem only reeds gereset maar helpt niet, evenals de spanning erafhalen....
Heb de indruk dat de problemen begonnen zijn sinds de software update voor digitale Tv....
Heb de indruk dat de problemen begonnen zijn sinds de software update voor digitale Tv....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Die twee hebben nochtans niets met elkaar te zien.laroyj schreef:Heb de indruk dat de problemen begonnen zijn sinds de software update voor digitale Tv....
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
de updates van de modem hebben mij ook al problemen bezorgd , heb toen een downgrade gevraagd, mss een nieuwe upgrade gehad.....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be