upload snelheid 0.25Mb/s

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 116 keer
Te Koop forum

Beste,

Bij onze buren hebben ze telenet basic internet.
Als ik een speedtest doe (telenet speedtest) dan krijg volgende resultaten:
via wifi D:13Mb/s U:0.25Mb/s
kabel aan switch D:13Mb/s U:0.25Mb/s
kabel aan modem D:14Mb/s U:0.25Mb/s
ook getest met andere computer en resultaat is hetzelfde.

We hebben ook naar de klantendienst gebeld en daar zeggen ze dat volgens hun de upload snelheid normaal is en er geen probleem is.
Alle andere testen die ze gedaan hebben waren ook goed.
Ze willen eventueel een technieker langsturen maar indien probleem niet bij telenet kost 75€ + 25€/half uur.

Wat kan hier het probleem zijn?
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

eehm dat je het verschil niet weet tussen megaBIT (Mb) en megaBYTE (MB)?

Deel de geadverteerde snelheid eens door 8 lijkt me vrij goed te kloppen dat rekensommetje (een byte is 8 bits).
Natuurlijk denken velen dat Mb en MB dezelfde betekenis heeft helaas, daarom schrijf ik het liever voluit op fora om verwarring te voorkomen.

edit: Never mind, als ik naar je downloadsnelheid kijk, maar ik laat m'n bericht toch staan :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
billeman
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 23 keer

Spijtig genoeg hebben ze op de helpdesk L1 niet heel veel visibiliteit voor wat betreft je modem.

Ik heb het 2 keer voorgehad dat er een probleem was met de upload gedurende enkele dagen, beide keren kon de helpdesk niets verkeerd zien, en werd er een technieker langsgestuurd. Tegen dat de technieker dan een paar dagen later langskwam was het probleem dan al opgelost, en de technieker wist mij te melden dat er een probleem in de node was (zelfs een grafiekje gezien de laatste keer waar duidelijk te zien was dat het (upstream) signaal over de dagen heen verslechterde totdat de modem volledig uitviel).

Wat je eens kan proberen is grote pings sturen, en zien of er paketten verloren gaan :

ping www.intel.com -l 1300 -t

Toen ik problemen had was hiermee veel packet loss te zien, bij gewone, kleine pings quasi geen loss
sky
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Voor de duidelijkheid is spreek dus wel over D: 13Mbit/sec en U:0,25Mbit/sec en dus geen MByte

Verschil niet kennen tss MB/s en Mb/s dat zou een goei zijn :lol: werk in de IT sector zou dus niet zo goed overkomen :bang:
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Heb je de modem al eens zonder stroom gezet en dan eens geprobeerd?
Eigenlijk zou je ergens rond de 1.25Mb/s moeten halen indien je basic internet hebt, dus die snelheid is niet normaal.

Nogmaals proberen naar de helpdesk te bellen en hopen dat je iemand anders aan de lijn hebt.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer

Volgens mij hebben uw buren geen "Basic Internet" maar "Basicnet". Zie: http://klantenservice.telenet.be/conten ... n-BasicNet.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
sky
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

VOiD schreef:Volgens mij hebben uw buren geen "Basic Internet" maar "Basicnet". Zie: http://klantenservice.telenet.be/conten ... n-BasicNet.
@VOiD je zult wel eens gelijk kunnen hebben.
Ik zal ze straks eens op hun factuur laten kijken.

Thx.
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

Snelheid is meer dan OK,

zoals bij de meeste Telenetprodukten schiet het volume schromelijk tekort. Je kan praktisch geen enkel HD content downloaden,
geen groot spel enz... Ook applicaties zoals uitzending gemist, rtl gemist, zdf mediathek, info hardwaretv enz enz zijn
onbruikbaar bij Telenet omwille van volumelimieten

Ombegrijpelijk dat Belgacom hun hiermee niet tackled...
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 396 keer
Bedankt: 194 keer
Provider

Redelijk off-topic, maar je zou ervan verschieten hoeveel er toekomen met 15GB per maand...
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

ddd schreef:Redelijk off-topic, maar je zou ervan verschieten hoeveel er toekomen met 15GB per maand...
inderdaad off topic. Het moest me toch van het hart.
Als je enkel nu en dan een mail verstuurt, occasioneel eens surft, een paar bankzaken per maand....
lukt het , maar enkel om dat te kunnen is de prijs dan weer veel te hoog... meer dan 1euro/gigbyte..wantoestanden
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

moet wel zeggen dat er de laatste dagen toch eigenaardigheden zijn met de upload bij telenet..... heb fibernet 100 en heb soms ook maar amper 1Mb upload ipv de 4,6 Mb die ik altijd had, mijn download van 96Mb is soms ook maar 15Mb, modem only reeds gereset maar helpt niet, evenals de spanning erafhalen....
Heb de indruk dat de problemen begonnen zijn sinds de software update voor digitale Tv....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

laroyj schreef:Heb de indruk dat de problemen begonnen zijn sinds de software update voor digitale Tv....
Die twee hebben nochtans niets met elkaar te zien.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

de updates van de modem hebben mij ook al problemen bezorgd , heb toen een downgrade gevraagd, mss een nieuwe upgrade gehad.....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”