raf1 schreef:EuroDOCSIS 2.0 alias Expressnet is stabieler dan EuroDOCSIS 3.0 alias Fibernet. Soms heeft Fibernet wel eens last van korte onderbrekingen.
Wat mij betreft is dit een fabeltje dat ergens in het wilde ontstaan is... nu was m'n Fibernet in het begin ook niet stabiel, maar uiteindelijk bleek dit een probleem in de straat te zijn. Sinds het opgelost is heb ik geen enkele onderbreking meer gehad (en ik monitor m'n verbinding constant). Het enige wat je dus zou kunnen stellen is dat het misschien gevoeliger is voor slechtere netwerken (maar dat lost men op moest het zich voordoen).
raf1 schreef:De installatie van de nieuwe modem kost geld
Geen idee waar dat vandaan komt... als je upgrade naar een product dat dergelijke modem vereist is dit gewoon gratis. Ik ben trouwens verleden jaar ook overgestapt van ExpressNet naar Fibernet en dit heeft me geen enkele cent gekost.
raf1 schreef:en de hogere snelheden zijn theoretisch want dankzij traffic shaping worden de snelheden verlaagd tijdens de drukke uren.
Een Fibernet heeft geen traffic shaping of groene/gele/rode uren... dit is enkel op Fibernet XL met z'n FUP. Met een standaard fibernet haal je dus normaal constant de hogere snelheden.
raf1 schreef:Als je tevreden bent blijf je beter waar je bent. Als je ontevreden bent dan stap je beter over naar de concurrentie.
Hij is tevreden... maar kan betere specificaties krijgen voor dezelfde prijs. Je reacties zijn dus niet alléén fout maar ook totaal naast de kwestie !