Verhuis bij Belgacom... anticlimax

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Verhuizen het kan een zwaar proces zijn.

15/01: tel naar belgacom "wij gaan verhuizen naar X, vorige eigenaar had BGC+BGCTV", BGC"ok geen probleem, bel terug als je verhuisdatum weet"
10/02: tel naar belgacom "wij verhuizen 14/02", paar dagen later brief in de bus "U verhuisd op 30/03"
14/02: tel naar belgacom "wij zijn verhuisd op 14/02 en hebben een brief ontvangen met een foutieve datum op", BGC "iets technisch, morgen eerste werk dat deze datum aangepast wordt"
20/02: brief belgacom (2de maal) "u verhuisd op 30/03", tel naar belgacom "wij zijn 14/02 verhuisd, foutieve datum in brief", BGC "vreemd, maar surft u maar verder op vorige bewoner het komt wel in orde"
09/03: geen internet, tel naar belgacom "dit komt omdat er een extra kaart in de verdeelkast moet komen, slecht nieuws dit gebeurd pas op 14 april, we sturen een 3G-stick" (wat niet nodig was, want de vorige had reeds BGC) "vertel tegen de vorige bewoner dat hij zijn internet moet opzeggen, en dan kan je op die lijn verder". Naar de vorige bewoner gebeld "ik heb vandaag opgezegd in BGC-winkel".
09/03: tel naar BGC "vorige bewoner heeft opgezegd vandaag", BGC "fout, u krijgt tegemoetkoming, maandag werkt uw internet opnieuw"
12/03: geen internet
12/03: tel naar belgacom, BGC: "wanneer heeft u uw internet gemeld? Ik vind helemaal niets van een verhuis, wij bellen u misschien vandaag terug"

Volgende bedenkingen:
1) Waarom ziet niemand dat ik voor deze verhuis reeds 5x gebeld heb? Ik vind dit echt onbegrijpelijk.
2) Hoe komt het dat men het niet kan zien wanneer iemand zijn lijn heeft opgezegd in een BGC winkel?
3) Hoeveel toeters en bellen moeten er beginnen te rinkelen op de moment dat ik een derde keer voor mijn verhuis bel, dat er misschien wel eens naar gekeken moet worden en dat het fout aan het lopen is?
4) Waarom stuurt men de 3G-stick naar een foutief adres?
5) Waarom wil/wou men perse een lasser langs laten komen, ook al is steeds vermeld dat er BGCVDSL2 was?
6) Hoe kan een groot bedrijf zo hard knoeien?

Vervelende van heel de zaak is
a) dat je altijd uw verhaal opnieuw moet doen, en het echt beu wordt;
b) onze vaste lijn via SIP werkt, dus eveneens onbereikbaar op vaste lijn;
c) als mijn vrouw of iemand zonder technisch assertief vermogen, dit een nog grotere ramp zou zijn.

Hopelijk is mijn post useless bij schrijven, maar ik vrees dat morgen onze 5dag zonder internet en telefoon zal zijn. :bang:

Voor de EVA's:ticknr: 14756797
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Beste DFROG,

Ik heb de usernames weggedaan bij je post, dit voor je eigen privacy.
Ipv te bellen zou ik aanraden om eens naar een bgc boetiek te gaan.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

....en daar te blijven tot het opgelost is ;-)
Proximus
ISP Official
ISP Official
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer

Dag Dfrog,

Wanneer de vorige bewoner zijn verbinding niet had stopgezet, kunnen wij de bestaande technische situatie niet overnemen. Vermoedelijk is hierdoor automatisch een werkbevel voor onze lassers opgemaakt.

Ik vraag de technische dienst om deze interventie aan te passen, naar de gegevens van de vorige bewonder.
Ticketnummer 14758858 is hiervoor aangemaakt.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:....en daar te blijven tot het opgelost is ;-)
camperen dus :).. ik was voorheen mijn BBox in een shop gaan afhalen, die mensen waren letterlijk slechtgezind omdat ik via "het online kanaal mijn materiaal dan ook maar moest opvragen" (aanvraag activatie via internet gedaan).

Bedankt EVA, hopelijk helpt uw interventie.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Hangt er vanaf waar je gaat natuurlijk (ook al zou dit niet mogen), je kan best naar een BGC shop gaan die ook effectief alleen een Belgacom shop is.
Als je bij een zelfstandige gaat die BGC er efkes bijneemt, moet die zijn tijd in uw probleem steken zonder dat hij daar iets aan verdient.
Soit, ik ben al eens blijven kamperen bij die vriendelijke mensen ;-)
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

Mja, meestal ben ik ook aan het werk als die winkel open is. Soit, nog steeds geen internet, rechtstreekse nummer gekregen van IAC. Deze dienst zou en lijnmeten en dispatchen en afspraken inplannen tegelijkertijd. Ach weer een dag (of twee verder). :-|
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”