Spock schreef:Inter,
uw berekening zit totaal fout.
De waarborg is een ADD-ON waar geen BTW op geheven wordt.
Het is dus 4.000 + 21% (840 €) = 4.840 + 111 € te betalen bij de eerste factuur.
Wanneer de paletten terug bij oorsprong zijn dan vervalt die 111€ en krijgt de klant een CREDITNOTA van 111 €. In totaal betaalde de klant dus 4.840 €.
Kan de klant, zijnde NOPPES, even confirmeren of hij een CREDITNOTA kreeg van 111 €?
Weet je wat? SCAN de factuur in opdat we over de juiste info zouden kunnen beschikken om de juiste berekening te maken.
dank u om te zeggen dat mijn berekening volledig fout zit !
lees het volgende dan maar eens goed :
noppes schreef:Het gaat dus over een 2de factuur die ik kreeg van een firma. Op mijn eerste factuur werden er paletten geleverd waarvoor ik een waarborg moest betalen en als ze die terug meegenomen hadden kreeg ik deze waarborg terug, het ging dus over 111 euro. Dus heb ik die betaalt. Nu hebben ze ze dus al tijdje terug mee en ik krijg dus mijn volgende factuur van hen en daar wordt die 111 euro dus van in mindering gebracht...
Uit deze tekst blijkt dat dit een TWEEDE factuur is waarvoor 4000€ exl BTW goederen staat.
Op de EERSTE factuur werd de waarborg voor de paletten aangerekend, ze zijn terug bij de firma dus rekent die nu af. Noppes krijgt dus 111€ terug zoals ik verduidelijk in mijn berekening.
Als je dan toch met creditnota's wil werken zou het volgende situatie geweest zijn :
factuur 2 totaalsom : 4000 + 21% = 4840
creditnota : 111
werkelijk totaal te betalen : 4840 - 111 = 4729
wat ik al in mijn vorige post aanhaalde :
inter schreef:Hadden ze het als volgt genoteerd zou je waarschijnlijk geen problemen ermee hebben :
4000 + 21% BTW = 4000€ + 840€ = 4840€
CREDIT waarborg paletten : 111€ (Ref factuurnr xxxxx)
Totaal te betalen : 4840€ - 111€ = 4729€
gaat er nu al een

op of ga je nog zeggen dat mijn berekening totaal verkeerd is?