Telefonie en internet plat tot reset modem

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Hallo allemaal,

Mijn schoonouders zitten thuis met een Telenet-aansluiting. Vroeger hadden zij last van een uitvallende verbinding van internet en telefonie tot wanneer zij alles eens resetten. Vaak merkten zij dit dan pas wanneer ze zelf wouden telefoneren (geen kiestoon) of op het internet wouden surfen. Ze waren dan ook een hele tijd onbereikbaar zonder het zelf te weten met alle ongemakken als gevolg (ze wonen nogal landelijk en binnenshuis is er een enorm slechte gsmverbinding).

Ik heb destijds gebeld naar Telenet om dit probleem aan te kaarten. Uiteindelijk werd ik voor schut gezet door de klantendienst van Telenet (vreemd want ik probeerde enkel die mensen te helpen) met als gevolg dat ik dan maar een mailtje naar Duco heb gestuurd en diezelfde week een technieker de installatie heeft vernieuwd.

Sinds kort steekt het probleem weer de kop op. Sinds een week is de modem al verscheidene keren gereset moeten worden. Alles is hier reeds vervangen. Hebben jullie soms een idee waar het nog aan zou kunnen liggen? Ik bereid me voortaan graag wat voor, vooralleer ik weer tot het vuil van de staart wordt genoemd door de helpdeskmedewerkers. :|

Hier is enkel ADSL beschikbaar, anders waren de schoonouders allang terug naar Belgacom. Jammer.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Aan modem problemen en vooral telefonie kan je zelf niets doen (enige wat speelt is je kabel tot aan het kastje/paal maar normaal heeft de technieker dat gecontroleerd de vorige keer)... dus Telenet contacteren is de enige oplossing. Best eerst de normale weg volgen en als je daar niet geholpen wordt dan ken je ondertussen de juiste weg :wink:
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Wat je wel nog eens kan doen is uitsluiten of er zich geen probleem stelt op jouw binnenhuisinstallatie.
Onbeveiligde powerlines, loops in UTP's, verouderde netwerkkaartdrivers, ... kunnen een modem wel eens doen vastlopen.
En als je belt: zeker weten wat de ledstatus van de modem is op het moment dat het probleem zich voordoet.
sirWard
Erelid
Erelid

Het enige wat hier aangesloten is op de (vernieuwde modem) is de iMac uit 2006/2007 (something something) en de HD Digicorder. Geen switch of powerlines tussen.

De ledstatus is krak dezelfde als wanneer alles werkt. De 'pannes' zijn volledig random.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 3 keer

EuroDOCSIS 2.0 of EuroDOCSIS 3.0?
Wanneer zijn de problemen begonnnen?
Vooral uitval tijdens of na regen en stormweer?
Hou in de mate van het mogelijke een dagboek bij met alle storingen. Dan merk je misschien een patroon op.

Wat betreft onvriendelijke klantendienst: Ik merk dat Telenet puntenscores bijhoudt per klant aan de hand van je volledige contactgeschiedenis. Heb je in het verleden al veel gebeld en medewerkers lastiggevallen dan worden ze precies steeds minder vriendelijk. Het lijkt wel of ze hun mondige, lastige klanten liever kwijt dan rijk zijn. Conclusie: Telenet heeft te veel klanten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Gewoon het adresje mailen wat je reeds gebruikt hebt... als klant heb je recht op een deftige service en blijkbaar kan je die niet krijgen op de Helpdesk.
sirWard
Erelid
Erelid

raf1 schreef:EuroDOCSIS 2.0 of EuroDOCSIS 3.0?
Wanneer zijn de problemen begonnnen?
Vooral uitval tijdens of na regen en stormweer?
Hou in de mate van het mogelijke een dagboek bij met alle storingen. Dan merk je misschien een patroon op.

Wat betreft onvriendelijke klantendienst: Ik merk dat Telenet puntenscores bijhoudt per klant aan de hand van je volledige contactgeschiedenis. Heb je in het verleden al veel gebeld en medewerkers lastiggevallen dan worden ze precies steeds minder vriendelijk. Het lijkt wel of ze hun mondige, lastige klanten liever kwijt dan rijk zijn. Conclusie: Telenet heeft te veel klanten.
Nog nooit gebeld ivm problemen en ik belde ook gewoon in naam van mijn schoonouders via hun vaste telefoonverbinding (wanneer deze wél werkte).
Ze werden pas onvriendelijk toen ik (vriendelijk) stelde dat mijn toenmalige Telenet-aansluiting (Belgacom nu) nooit problemen heeft ondervonden en bijgevolg een vaste lijn/internetverbinding die er meer uit dan in ligt dan ook niet normaal is.

Had zelf een FN100 met tv (extra zenderpacks) en vaste telefonie. De manier waarop ik behandeld werd enkel toen ik op een vriendelijke en rustige manier mijn schoonouders probeer te helpen heeft me trouwens naar Belgacom doen trekken. Maar bon dat is bijzaak, ik wel maar zeggen dat voor zover ik weet mijn schoonouders enkel contact hadden met de klantendienst voor hun aansluiting en productverhogingen.

Afaik is het een EuroDOCSIS 3.0 aansluiting. Ze hebben ook zo'n Telenet branden modem staan sinds de oude werd vervangen (dat moet ook al een EuroDOCSIS 3.0 geweest zijn).

Voorlopig zal ik doorgeven dat ze best een dagboek gaan bijhouden met oa rekening houdend met het weer. Voor zover ik weet heeft het niet bepaald gestormd de afgelopen week maar de problemen dan ook nog maar recent opnieuw beginnen opduiken. Ik vermoed dat het probleem zichzelf ook oplost aangezien het bijna niet voorvalt wanneer ze gaan werken zijn. In de week thuis of in het weekend merk je het natuurlijk wanneer je gebruik wilt maken van de diensten en doe je dan ook een reset ipv te gaan wachten tot.. ?

De vorige problemen waren rond juni/juli en zijn sinds de nieuwe modem niet meer opgedoken tot nu.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

neji,

hebben je schoonouders intussen nog veel problemen ondervonden?
Zo ja, zou je dan hun gegevens eens kunnen doorsturen via PB?
Ik wil het graag verder nakijken.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”