Uit interesse eens een maandabo genomen bij OVH.
Wel leuk dat je een nummer krijgt uit je zone.
Zou graag blijven indien mijn probleempjes opgelost raken:
Ik heb een Fritzbox 5140, met weepee in en justvoip uit. dit werkt goed
ovh toegevoegd en als standaard uitbellen ingesteld
ik zie in box internetruffnummer 05186****, registriert
Mijn problemen.
1.
Wij hebben nog niet zoveel gebeld, maar komen nu toch dikwijls tegen dat uitgaand gesprek na 1 a 2 minuten bellen abrupt
afgebroken wordt, vroeger nooit meegemaakt.
In de Fritzlog zie ik veel meldingen in de trant van :
16.11.11 17:11:50 Internettelefonie mit 05671**** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
2.
Ik slaag er niet in om mijn antwoordapparaat te beheren of te beluisteren
123 lukt niet
09 79 94 79 94 ook niet
0033 9 79 94 79 94 wel
maar na ingeven krijg ik altijd acces refusé....
hier haal ik mijn info
http://guides.ovh.com/TelFaq
Wie herkent deze problemen en kan helpen..
Ik heb nog niet gebeld naar de helpdesk van OVH
16.11.11 17:11:50 Internettelefonie mit 05671xxxx über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
[Mod Edit] nr gemaskt voor privacy
Fritzbox (5140) in combinatie met OVH geeft problemen
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
05671xxxx nummer is origineel van de centrale van harelbeke (56har0). Das bizar!
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1959 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Lijkt op een registratieprobleem.
Kijk je configuratie eens goed na en stel eens rechtstreeks het achterliggende IP-adres van sip.ovh.be in als SIP Registrar
Telephone number: 051XXXXXX
Authentication User Name : 0032XXXXXXXX
Auth. Password : XXXXXXXX
Firewall correct instellen en alle UDP-verkeer van poort 5060 forwarden indien nodig.
Als het niet lukt zou ik eens testen met OVH als ingaande én uitgaande VoIP-provider. Misschien is "tweerichtingsverkeer" wel verplicht omdat het OVH-aanbod een Belgische geografische telefoonlijn mét mogelijkheid tot noodoproepen betreft.
Kijk je configuratie eens goed na en stel eens rechtstreeks het achterliggende IP-adres van sip.ovh.be in als SIP Registrar
Telephone number: 051XXXXXX
Authentication User Name : 0032XXXXXXXX
Auth. Password : XXXXXXXX
Firewall correct instellen en alle UDP-verkeer van poort 5060 forwarden indien nodig.
Als het niet lukt zou ik eens testen met OVH als ingaande én uitgaande VoIP-provider. Misschien is "tweerichtingsverkeer" wel verplicht omdat het OVH-aanbod een Belgische geografische telefoonlijn mét mogelijkheid tot noodoproepen betreft.
-
- Moderator
- Berichten: 18454
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Bizar dat hij iemand in Harelbeke probeert te bellen ???krisken schreef:05671xxxx nummer is origineel van de centrale van harelbeke (56har0). Das bizar!

Zijn OVH nummer is 05186****
In de FritzBox kan je op geen enkele manier aanduiden of een VoIP provider een inkomende of uitgaande VoiP account is. Inkomend- of uitgaand is niet hoe je het instelt, maar hoe je het gebruikt.raf1 schreef:Als het niet lukt zou ik eens testen met OVH als ingaande én uitgaande VoIP-provider. Misschien is "tweerichtingsverkeer" wel verplicht omdat het OVH-aanbod een Belgische geografische telefoonlijn mét mogelijkheid tot noodoproepen betreft.
PS. Ik vind het niet direct terug, maar je bent niet de enige die problemen heeft het registreren van een FritzBox op een OVH account.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2511
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb zelf geen fritzbox maar merkte reeds een gelijkaardig fenomeen op een PABX. Ik vermoed (heb nog niet in detail kunnen tracen) dat OVH bij het verstrijken van de registration timeout de oproep verbreekt. Indien ik deze bij mij op een dag zet en ik herstart dan verbreken de gesprekken tijdens de dag niet.
Ik weet niet of dit een setting is die je op de Fritzbox kan aanpassen en/of wat de standaardwaarde is.
Ik weet niet of dit een setting is die je op de Fritzbox kan aanpassen en/of wat de standaardwaarde is.
Laatst gewijzigd door VOiD 17 nov 2011, 22:17, in totaal 1 gewijzigd.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Moderator
- Berichten: 18454
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Standaardwaarde is 30minuten denk ik.
Maar is dat niet iets dat tijdens de SIP negotiatie afgesproken wordt tussen de ATA en de SIP provider ?
Maar is dat niet iets dat tijdens de SIP negotiatie afgesproken wordt tussen de ATA en de SIP provider ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik denk niet dat dit een goede denkpiste is om de problemen te verklaren.
Op een Linksys ATA kan je die registration expiration zelf instellen. Staat bij mij op 3600 sec (1 uur).
Ik heb die al eens op 600 sec gezet (10 min) bij iemand. Toen hadden ze ook nog geen probleem met afgebroken gesprekken e.d.
Op een Linksys ATA kan je die registration expiration zelf instellen. Staat bij mij op 3600 sec (1 uur).
Ik heb die al eens op 600 sec gezet (10 min) bij iemand. Toen hadden ze ook nog geen probleem met afgebroken gesprekken e.d.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 86 keer
Hier nog altijd nu en dan problemen met uitval, soms werkt het ook perfect
19.11.11 12:11:08 Internettelefonie mit 051588**** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 12:10:54 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 12:02:13 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 11:56:09 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 11:50:28 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 11:49:30 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 11:49:11 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 10:46:31 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
16.11.11 17:11:50 Internettelefonie mit 056715****über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
16.11.11 17:11:29 Internettelefonie mit 056715*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
Indien ik hier niet verder raak zal ik eens informeren bij OVH, mais c'est pas façile en Français
Hebben ondertussen andere OVH klanten hun antwoordapparaat al kunnen beheren naar wens???
dank!
19.11.11 12:11:08 Internettelefonie mit 051588**** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 12:10:54 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 12:02:13 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 11:56:09 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 11:50:28 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 11:49:30 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 11:49:11 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 10:46:31 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
16.11.11 17:11:50 Internettelefonie mit 056715****über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
16.11.11 17:11:29 Internettelefonie mit 056715*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
Indien ik hier niet verder raak zal ik eens informeren bij OVH, mais c'est pas façile en Français

Hebben ondertussen andere OVH klanten hun antwoordapparaat al kunnen beheren naar wens???
dank!
- honda4life
- Moderator
- Berichten: 6158
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Da's duidelijklucdec schreef:c'est pas façile en Français

Ce n'est pas
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Berichten: 18454
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Volgens deze post op het ADSL Forum, kan de 403 error ppgelost worden door volgende settings te wijzigen in Voip.cfg van de FritzBox:
- dit alleen wijzigen voor de OVH account in de FritzBox.
- je kan het export bestand wijzigen (met TextPad) en terug inlezen, maar de FritzBox zal een gewijzigde configuratie niet aanvaarden (wegens verkeerde chekcsum). Je moet de lijn "NoChecks=yes" toevoegen bovenaan het bestand (tussen de "country=" en "language=" lijn.
- ofwel de speciale FritzBox Editor gebruiken: FBEditor
- bewaar natuurlijk een copie van de originele coonfiguratie, ingeval de fix niet geholpen heeft.
- ttl = 10m;
sipping_enabled = yes;
- ttl = 30m;
sipping_enabled = no;
- dit alleen wijzigen voor de OVH account in de FritzBox.
- je kan het export bestand wijzigen (met TextPad) en terug inlezen, maar de FritzBox zal een gewijzigde configuratie niet aanvaarden (wegens verkeerde chekcsum). Je moet de lijn "NoChecks=yes" toevoegen bovenaan het bestand (tussen de "country=" en "language=" lijn.
- ofwel de speciale FritzBox Editor gebruiken: FBEditor
- bewaar natuurlijk een copie van de originele coonfiguratie, ingeval de fix niet geholpen heeft.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 86 keer
lucdec schreef:Uit interesse eens een maandabo genomen bij OVH.
Wel leuk dat je een nummer krijgt uit je zone.
Zou graag blijven indien mijn probleempjes opgelost raken:
Ik heb een Fritzbox 5140, met weepee in en justvoip uit. dit werkt goed
ovh toegevoegd en als standaard uitbellen ingesteld
ik zie in box internetruffnummer 05186****, registriert
Mijn problemen.
1.
Wij hebben nog niet zoveel gebeld, maar komen nu toch dikwijls tegen dat uitgaand gesprek na 1 a 2 minuten bellen abrupt
afgebroken wordt, vroeger nooit meegemaakt.
In de Fritzlog zie ik veel meldingen in de trant van :
16.11.11 17:11:50 Internettelefonie mit 05671**** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
Ik wil nog eens informeren bij de OVH gebruikers? Is bovenstaand probleem ondertussen opgelost. Ben terug naar Delmont gegaan, maar had
graag terug gegaan naar ovh, vermits mijn gesprekken niet verbroken geraken met m'n fritzbox 5140
dank voor uw reactie
-
- Elite Poster
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 86 keer
De oplossing van Philippe, die het afbreken van het gesprek moest tegengaan, heb ik toendertijd geprobeerd, zonder resultaat.florisla schreef:Lees de reacties hierboven... philippe_d stelt een oplossing voor en Ken meldt dat dit het probleem oplost.
Dus als jij hetzelfde doet zou het moeten werken.
@philippe_d
Philippe, weet jij soms of deze problemen ondertussen van de baan zijn? Er was ook een franstalig forum hierover actief... Waren er daar
nog oplossingen of bevindingen?
dank!
-
- Moderator
- Berichten: 18454
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Ik heb hierboven een oplossing aangebracht voor het "Ursache: not registered (403)" probleem.
Volgens andere gebruikers die dit hebben ingesteld lijkt het probleem van de baan.
Wat wil je nog meer?
Volgens andere gebruikers die dit hebben ingesteld lijkt het probleem van de baan.
Wat wil je nog meer?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.