Fritzbox (5140) in combinatie met OVH geeft problemen

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

Uit interesse eens een maandabo genomen bij OVH.
Wel leuk dat je een nummer krijgt uit je zone.

Zou graag blijven indien mijn probleempjes opgelost raken:

Ik heb een Fritzbox 5140, met weepee in en justvoip uit. dit werkt goed

ovh toegevoegd en als standaard uitbellen ingesteld
ik zie in box internetruffnummer 05186****, registriert

Mijn problemen.

1.
Wij hebben nog niet zoveel gebeld, maar komen nu toch dikwijls tegen dat uitgaand gesprek na 1 a 2 minuten bellen abrupt
afgebroken wordt, vroeger nooit meegemaakt.
In de Fritzlog zie ik veel meldingen in de trant van :
16.11.11 17:11:50 Internettelefonie mit 05671**** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)

2.
Ik slaag er niet in om mijn antwoordapparaat te beheren of te beluisteren
123 lukt niet
09 79 94 79 94 ook niet
0033 9 79 94 79 94 wel
maar na ingeven krijg ik altijd acces refusé....

hier haal ik mijn info
http://guides.ovh.com/TelFaq

Wie herkent deze problemen en kan helpen..

Ik heb nog niet gebeld naar de helpdesk van OVH

16.11.11 17:11:50 Internettelefonie mit 05671xxxx über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)

[Mod Edit] nr gemaskt voor privacy
Laatst gewijzigd door lucdec 21 nov 2011, 12:53, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

05671xxxx nummer is origineel van de centrale van harelbeke (56har0). Das bizar!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6190
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1959 keer
Recent bedankt: 5 keer

Lijkt op een registratieprobleem.
Kijk je configuratie eens goed na en stel eens rechtstreeks het achterliggende IP-adres van sip.ovh.be in als SIP Registrar
Telephone number: 051XXXXXX
Authentication User Name : 0032XXXXXXXX
Auth. Password : XXXXXXXX

Firewall correct instellen en alle UDP-verkeer van poort 5060 forwarden indien nodig.

Als het niet lukt zou ik eens testen met OVH als ingaande én uitgaande VoIP-provider. Misschien is "tweerichtingsverkeer" wel verplicht omdat het OVH-aanbod een Belgische geografische telefoonlijn mét mogelijkheid tot noodoproepen betreft.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18454
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3753 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

krisken schreef:05671xxxx nummer is origineel van de centrale van harelbeke (56har0). Das bizar!
Bizar dat hij iemand in Harelbeke probeert te bellen ??? :-D
Zijn OVH nummer is 05186****
raf1 schreef:Als het niet lukt zou ik eens testen met OVH als ingaande én uitgaande VoIP-provider. Misschien is "tweerichtingsverkeer" wel verplicht omdat het OVH-aanbod een Belgische geografische telefoonlijn mét mogelijkheid tot noodoproepen betreft.
In de FritzBox kan je op geen enkele manier aanduiden of een VoIP provider een inkomende of uitgaande VoiP account is. Inkomend- of uitgaand is niet hoe je het instelt, maar hoe je het gebruikt.

PS. Ik vind het niet direct terug, maar je bent niet de enige die problemen heeft het registreren van een FritzBox op een OVH account.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2511
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb zelf geen fritzbox maar merkte reeds een gelijkaardig fenomeen op een PABX. Ik vermoed (heb nog niet in detail kunnen tracen) dat OVH bij het verstrijken van de registration timeout de oproep verbreekt. Indien ik deze bij mij op een dag zet en ik herstart dan verbreken de gesprekken tijdens de dag niet.
Ik weet niet of dit een setting is die je op de Fritzbox kan aanpassen en/of wat de standaardwaarde is.
Laatst gewijzigd door VOiD 17 nov 2011, 22:17, in totaal 1 gewijzigd.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18454
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3753 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Standaardwaarde is 30minuten denk ik.
Maar is dat niet iets dat tijdens de SIP negotiatie afgesproken wordt tussen de ATA en de SIP provider ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1983
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Ik denk niet dat dit een goede denkpiste is om de problemen te verklaren.
Op een Linksys ATA kan je die registration expiration zelf instellen. Staat bij mij op 3600 sec (1 uur).
Ik heb die al eens op 600 sec gezet (10 min) bij iemand. Toen hadden ze ook nog geen probleem met afgebroken gesprekken e.d.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

Hier nog altijd nu en dan problemen met uitval, soms werkt het ook perfect

19.11.11 12:11:08 Internettelefonie mit 051588**** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 12:10:54 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 12:02:13 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 11:56:09 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 11:50:28 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 11:49:30 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 11:49:11 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 10:46:31 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
16.11.11 17:11:50 Internettelefonie mit 056715****über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
16.11.11 17:11:29 Internettelefonie mit 056715*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)


Indien ik hier niet verder raak zal ik eens informeren bij OVH, mais c'est pas façile en Français :?

Hebben ondertussen andere OVH klanten hun antwoordapparaat al kunnen beheren naar wens???

dank!
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6158
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

lucdec schreef:c'est pas façile en Français
Da's duidelijk :beerchug:
Ce n'est pas
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18454
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3753 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Volgens deze post op het ADSL Forum, kan de 403 error ppgelost worden door volgende settings te wijzigen in Voip.cfg van de FritzBox:
  • ttl = 10m;
    sipping_enabled = yes;
in plaats van:
  • ttl = 30m;
    sipping_enabled = no;
Pas op:
- dit alleen wijzigen voor de OVH account in de FritzBox.
- je kan het export bestand wijzigen (met TextPad) en terug inlezen, maar de FritzBox zal een gewijzigde configuratie niet aanvaarden (wegens verkeerde chekcsum). Je moet de lijn "NoChecks=yes" toevoegen bovenaan het bestand (tussen de "country=" en "language=" lijn.
- ofwel de speciale FritzBox Editor gebruiken: FBEditor
- bewaar natuurlijk een copie van de originele coonfiguratie, ingeval de fix niet geholpen heeft.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4373
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Die instellingen maken dat het nu ook perfect werkt op m'n 7390. 'k Ben opgelucht :p
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

lucdec schreef:Uit interesse eens een maandabo genomen bij OVH.
Wel leuk dat je een nummer krijgt uit je zone.

Zou graag blijven indien mijn probleempjes opgelost raken:

Ik heb een Fritzbox 5140, met weepee in en justvoip uit. dit werkt goed

ovh toegevoegd en als standaard uitbellen ingesteld
ik zie in box internetruffnummer 05186****, registriert

Mijn problemen.

1.
Wij hebben nog niet zoveel gebeld, maar komen nu toch dikwijls tegen dat uitgaand gesprek na 1 a 2 minuten bellen abrupt
afgebroken wordt, vroeger nooit meegemaakt.
In de Fritzlog zie ik veel meldingen in de trant van :
16.11.11 17:11:50 Internettelefonie mit 05671**** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)



Ik wil nog eens informeren bij de OVH gebruikers? Is bovenstaand probleem ondertussen opgelost. Ben terug naar Delmont gegaan, maar had
graag terug gegaan naar ovh, vermits mijn gesprekken niet verbroken geraken met m'n fritzbox 5140

dank voor uw reactie
florisla
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 maa 2013, 13:16
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Lees de reacties hierboven... philippe_d stelt een oplossing voor en Ken meldt dat dit het probleem oplost.

Dus als jij hetzelfde doet zou het moeten werken.
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

florisla schreef:Lees de reacties hierboven... philippe_d stelt een oplossing voor en Ken meldt dat dit het probleem oplost.

Dus als jij hetzelfde doet zou het moeten werken.
De oplossing van Philippe, die het afbreken van het gesprek moest tegengaan, heb ik toendertijd geprobeerd, zonder resultaat.
@philippe_d
Philippe, weet jij soms of deze problemen ondertussen van de baan zijn? Er was ook een franstalig forum hierover actief... Waren er daar
nog oplossingen of bevindingen?

dank!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18454
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3753 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Ik heb hierboven een oplossing aangebracht voor het "Ursache: not registered (403)" probleem.
Volgens andere gebruikers die dit hebben ingesteld lijkt het probleem van de baan.
Wat wil je nog meer?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”