Sync 20/6, toch maar 14Mbps downloaden

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 318
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 19 keer
Provider

Beste UB'ers,

Al enige tijd ben ik door Belgacom overgezet op het 20/6 profiel.
Downstream line rate 20048 kbps
Upstream line rate 6048 kbps

Sinds een week geraak ik echter niet meer boven de 14 Mbps download, mét draad... Dit is op alle uren van de dag zo. M'n uploadsnelheid is wel nog zoals het hoort.
Ik heb Belgacom Favorite, dus in principe recht op 25 Mbps.

Iemand suggesties om terug aan de oude 20 Mbps te geraken?

Alvast bedankt!

Simon
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1682
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 156 keer

20/6? das geen standaard profiel. Gebruik je wireless?
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 318
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 19 keer
Provider

Ik moet mijzelf corrigeren, het is eigenlijk een technieker van UB die mij op een 20/6 profiel gezet heeft :)
Normaal werk ik draadloos, maar sinds enkele dagen met kabel om het draadloze aspect te kunnen uitsluiten als probleem.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

0800 22 424 bellen met de lijn waar u modem op zit. das een automatische test.

gewoon u modem eens laten herstarten kan ook al iets doen
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 318
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 19 keer
Provider

Dat telefoonnummer werkt blijkbaar enkel wanneer men Belgacom TV heeft, want het resultaat van de test verschijnt daarop.
Verder start ik dagelijks mijn modem opnieuw op :)
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

20/6? Dat is interessant. Wat is je afstand tot de ROP? En welke technieker (mag via PM) heeft dit voor je gedaan?
Je synct dan op 6mbit upload maar je haalt dan in praktijk de max van je abonnement (3,5mbit, intense) neem ik aan?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

20/6 is een repair profiel (17a)
iedereen kan dat nummer bellen, door dat nummer te bellen wordt de lijn getest en kan je evt. van uw repair vanaf geraken. kan natuurlijk zijn dat er intern of extern fout in bekabeling zit
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 318
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 19 keer
Provider

Probleem opgelost, bedankt iedereen :)
Een keer bellen naar het nummer heeft alles opgelost, die 20/6 was idd een repair profiel
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”