nPVR opnames weg na poortwissel ROP?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

ik richt mij hier specifiek tot de Belgacom techniekers op dit forum...

maar zou het kunnen dat al mijn nPVR opnames verdwenen zijn tgv dat ik op een andere poort geschakeld werd in de ROP?

in elk geval heb ik al alles geprobeerd om die opnames terug te krijgen zonder resultaat (reset, factory reset etc)
nPVR opnames zijn foetsie op mijn beide decoders, donderdagmorgen was hier een technieker voor behandeling van mijn spontane disconnects en die heeft me op andere poort gezet in de ROP, dus misschien zit daar het verband?

en mocht er iemand nog een idee hebben dat ik kan proberen om die opnames te recupereren laat het mij aub weten.

alvast bedankt
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Geen idee wat er FUBAR is maar de meeste van mijn nPVR opnames zijn vandaag plots nog 2 of 3 minuten lang!
.. en er is niemand langs geweest of wat dan ook! Ik het trouwens gisteren van één film nog ong 40 minuten bekeken en nu, vandaag, is die nog 2 minuten lang! :evil:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Dit heeft er niets mee te zien want simpel uitgelegd moet je dit zien dat het datatransport een andere weg (gedeeltellijk volgt) volgt maar aan wat er in de decoder opgeslagen wordt en op de BGC servers verandert er niets.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

en met wat zou het dan wél te maken kunnen hebben?

ondertussen nam de technieker telefonisch contact voor feedback na zijn interventie. disconnects heb ik niet meer ervaren, dus daar zit het wel goed, maar ik confronteerde hem ook met bovenstaand fenomeen. hij kon ook niet meteen een verklaring geven, of het iets met de poortverandering in de ROP zou te maken hebben kon hij niet zeggen, hij zou het eens navragen.........
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3300
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 763 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

In je TV decoder zit een instellingsmenu waar je een specifiek telefoonnummer moet ingeven dat vermeld stond op de oorspronkelijke brief met je login gegevens (bij Scarlet is dat zo, anyway) - ik zou die menupagina eens herbevestigen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Het zou op de server kunnen zijn dat de opgeslagen data die gemapt is aan je decoderId/tel om één of andere reden veranderd is want bvb na factory reset van de decoder worden die gegevens uit de opgeslagen data op de bgc server gehaald en daarom moet je o.a ook niet je telefoon en andere gegevens invullen na zo'n reset.
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 587
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 22 keer
Provider

Heeft de technieker of jijzelf opnieuw het telefoonnr moeten ingeven in de decoder?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Bij een poortwissel moet het telefoonnummer niet opnieuw ingevoerd worden dacht ik toch !
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

rowan schreef:Heeft de technieker Pof jijzelf opnieuw het telefoonnr moeten ingeven in de decoder?
Neen, en npvr werkt terug normaal, maar waar zijn mijn vroegere opnames hene?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”