De eigenlijke vraag: kan ik op 'n telenet mailbox (comfortline ofzo) IMAP gebruiken ipv pop / SMTP?
't is voor een klant die vraagt om 2 PC's gelijk te houden qua mail

Daarmee komen de antwoorden nog niet toe in je Gmail... dan moet je je domain effectief verhuizen naar Google ( http://www.google.com/apps/intl/nl/group/index.html ) Nu als je een eigen domain hebt is daar meestal (tenzij je domain only hebt) wel (e-mail) hosting bij ook... je moet dan voor jezelf beslissen wat je wil doen.jaker schreef:Hier kan je extra e-mail adressen ingeven die je vanaf dan kan gebruiken.
De SMTP server van je provider kan je normaal altijd gebruiken (en vaak als enige, tenzij je op andere poorten werkt)... maar misschien heb ik je vraag niet goed begrepen ?pwr schreef:ik vermoed dat ik de SMTP-server van Easyhost niet zal kunnen gebruiken om zo via G-mail/externe account te kunnen werken??
Als je bij EasyHost een forwarder hebt voor je domain kan je op die manier je mail naar je TN account laten forwarden en op je webmail kan je dan weer als afzender je eigen domain instellen. Moet dus in princiepe werken alléén zal je vermoedelijk slechts één e-mail adres kunnen gebruiken (of kan je specifieke forwarders instellen ?).pwr schreef:ik had gedacht van nu over te stappen op IMAP bij Telenet om op al mijn pc's mijn mails (ook de verzonden) te sycncroniseren
Je hebt helemaal geen externe SMTP nodig om je eigen naam te laten zien... gewoon onder Settings, Send Mail As zet je [email protected] Trouwens het beste is je domain over te dragen naar Google Apps, op die manier kan je gratis tot 10 mailboxen en dus adressen hebben op je domain.pwr schreef:bij de instellingen van Gmail kan je inderdaad gebruik maken van een externe SMTP om op die manier de naam van mijn firma te laten verschijnen ([email protected] en niét [email protected])