IMAP op telenet mailboxen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
speciall
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 7 keer

Daarnet naar de helpdesk gebeld , maar de vriendelijke man kon op mijn eenvoudige vraag helaas niet antwoorden, ik moest daarvoor naar 070 ..... bellen... 't niveau is er wel precies ...

De eigenlijke vraag: kan ik op 'n telenet mailbox (comfortline ofzo) IMAP gebruiken ipv pop / SMTP?

't is voor een klant die vraagt om 2 PC's gelijk te houden qua mail :)
nolfie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

kort en krachtig: NEEN :oops:
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Neem een Gmail account of zo... die hebben wel IMAP.
pwr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 11 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

blijkbaar ondersteunt Telenet ondertussen wél Imap ???

http://blog.telenet.be/2011/08/vaarwel- ... komt-imap/
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Nog maar enkele weken. Je bent beter af met Gmail van Google. Je bent dan levenslang vrij om van operator te veranderen zonder je mail adres kwijt te spelen.
pwr
Pro Member
Pro Member
Provider

maar dan zit je altijd met de extensie @gmail.com dat wordt getoond als je iemand een mail stuurt ??
of kan je er voor zorgen dat dit niét wordt getoond ?? (heb een eigen domeinnaam)
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 90 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Als je aanlogt op je Gmail (webpagina) en daar naar je instellingen van Gmail gaat, onder tabblad 'Accounts en Import' vind je 'E-mailberichten sturen vanaf:'. Hier kan je extra e-mail adressen ingeven die je vanaf dan kan gebruiken. Je kan zelfs één van die adressen als standaard instellen, zodat gmail standaard dat adres gaan gebruiken als verzendadres. Je dient wel elk opgegeven verzendadres eerst te bevestigen via een mail die gmail automatisch doorstuurd ter verificatie naar dat adres (dit is slechts eenmalig). :-D
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

jaker schreef:Hier kan je extra e-mail adressen ingeven die je vanaf dan kan gebruiken.
Daarmee komen de antwoorden nog niet toe in je Gmail... dan moet je je domain effectief verhuizen naar Google ( http://www.google.com/apps/intl/nl/group/index.html ) Nu als je een eigen domain hebt is daar meestal (tenzij je domain only hebt) wel (e-mail) hosting bij ook... je moet dan voor jezelf beslissen wat je wil doen.
pwr
Pro Member
Pro Member
Provider

heb inderdaad alleen de domein-naam zonder opties,mail-server dus niét ingebrepen
werk nu via mail-forwarding en op die manier verschijnt bij de ontvanger netjes de naam van mijn firma ([email protected]) en in de mail-hoofding verschijnt alleen die naam (niets tussen haken dat verwijst naar Telenet bvb.)
meer hoef ik voor het ogenblik niet, een website zal er ooit nog wel eens van komen

ik vermoed dat ik de SMTP-server van Easyhost niet zal kunnen gebruiken om zo via G-mail/externe account te kunnen werken??
ik heb wel een gebruikersnaam en wachtwoord van hen maar dat zal zo niet werken waarschijnlijk
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

pwr schreef:ik vermoed dat ik de SMTP-server van Easyhost niet zal kunnen gebruiken om zo via G-mail/externe account te kunnen werken??
De SMTP server van je provider kan je normaal altijd gebruiken (en vaak als enige, tenzij je op andere poorten werkt)... maar misschien heb ik je vraag niet goed begrepen ?
pwr
Pro Member
Pro Member
Provider

mijn internet-provider = Telenet
voor het hosten van mijn domein-naam ben ik bij Easyhost

ik had gedacht van nu over te stappen op IMAP bij Telenet om op al mijn pc's mijn mails (ook de verzonden) te sycncroniseren
tot op heden gebruikte ik syncingnet om deze mails te syncroniseren
ondertussen dan hier gelezen van de mogelijkheid bij Gmail
bij de instellingen van Gmail kan je inderdaad gebruik maken van een externe SMTP om op die manier de naam van mijn firma te laten verschijnen ([email protected] en niét [email protected])
maar dan moet je wel een externe SMTP-server opgeven >> in mijn geval dan de server van Telenet of die van Easyhost ??
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

pwr schreef:ik had gedacht van nu over te stappen op IMAP bij Telenet om op al mijn pc's mijn mails (ook de verzonden) te sycncroniseren
Als je bij EasyHost een forwarder hebt voor je domain kan je op die manier je mail naar je TN account laten forwarden en op je webmail kan je dan weer als afzender je eigen domain instellen. Moet dus in princiepe werken alléén zal je vermoedelijk slechts één e-mail adres kunnen gebruiken (of kan je specifieke forwarders instellen ?).
pwr schreef:bij de instellingen van Gmail kan je inderdaad gebruik maken van een externe SMTP om op die manier de naam van mijn firma te laten verschijnen ([email protected] en niét [email protected])
Je hebt helemaal geen externe SMTP nodig om je eigen naam te laten zien... gewoon onder Settings, Send Mail As zet je [email protected] Trouwens het beste is je domain over te dragen naar Google Apps, op die manier kan je gratis tot 10 mailboxen en dus adressen hebben op je domain.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”