JackB schreef:Conclusie: zowel de mensen met mobieltje als de mensen zonder mobieltje krijgen klachten, de onderzoekers constateren geen verschillen en concluderen dan dat de mobiele telefoon geen invloed heeft op de gezondheid, Duhhh!
Nochtans heeft Beperk De Straling een hele hoop onderzoeken gevonden die wel duidelijk problemen aantonen... maar wat betreft je nul groep ben je correct, er zijn trouwens massa's andere factoren (fijn stof bijvoorbeeld, passief meeroken, alcohol, ...) waarvan duidelijke bewijzen zijn dat ze kanker veroorzaken en die men niet mee opneemt in een onderzoek. Het enige wat je kan stellen is dat de blootstelling aan "straling" (leuk negatief woord) zo massaal is dat bij problemen dit vermoedelijk reeds lang duidelijk had moeten zijn.
JackB schreef:Ik weet zelf sinds twee jaar dat het wel invloed heeft, DIE VOEL IK NAMELIJK, ik krijg (o.a) kortdurende stekende hoofdpijn in de nabijheid van een standby mobieltje (om het half uur of zo, als het apparaat weer even contact heeft met de antenne).
Wat doet je hoofd dan als er iemand naast je staat te bellen... of je in een publieke ruimte bent waar tientalle GSM's hetzelfde doen in je omgeving. Dat je éénmaal om de 30 minuten stekende hoofdpijn hebt lijkt me eerder ingebeeld dan een effectief probleem (met dergelijke gevoeligheid zou je constant problemen hebben).
JackB schreef:maar ik weet wel dat al die wetenschappers die zeggen dat het onzin is, dat de straling geen effect heeft op de mens, er naast zitten.
Ik zou me meteen aanbieden als wetenschapper met dergelijke wijsheid
JackB schreef:Het zou zelfs zo kunnen zijn dat het onderzoek door de telecom of door de staat betaald is, beide partijen hebben miljardenbelangen bij het uitblijven van negatieve verhalen over de stralingseffecten.
Wetenschappers hebben er natuurlijk ook alle belang bij nogmaals een onderzoek te doen (omdat ze in het vorige niets konden vinden).
JackB schreef:O ja, die wijsneuzen die dan zeggen dat er altijd straling is geweest (zon, aarde e.d.), we praten hier over een straling die vele duizende malen sterker is EN digitaal gepulst EN sinds 2006 EXPONENTIEEL toeneemt.
Met m'n mobieltje of de totale straling die ik thuis ontvang kan ik nochtans geen ei koken... met een klein zonnepaneeltje zonder problemen (je beseft dus duidelijk niet wat je krijgt aan straling) ! De straling van de zon is trouwens kankerverwekkend (weer een bewezen feit).