Kiesplannen voiprouter

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Ik heb nu een siemens gigaset sx762 wlan dsl op overschot en nu gebruik ik die voor weepee voip & jumblo

Maar bij kiesplannen kan ik enkel volledige telnrs opgeven die via jumblo zouden moeten gaan.
(alle gsm oproepen + buitenlandse oproepen zouden via jumblo moeten gaan)
Iemand enig idee hoe ik dat instel?
gigasetsx 762.JPG
(41.02 KiB) Nog niet gedownload
*Net nummer wat zou dat kunnen zijn?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Dat staat allemaal netjes beschreven in de handleiding van de siemens gigaset sx762 (pagina 95 en 96). :wink:

In dit bericht Onderwerp: Voip met dommel en sagem modem vind je een voorbeeld van hoe je alle Belgische GSM nummers en/of bepaalde buitenlandse bestemmingen via een bepaalde VoIP provider laat verlopen. Het is dus niet noodzakelijk om het volledige telefoonnummer in te geven.

047 is bijvoorbeeld voldoende om alle Proximus nummers met behulp van de kiesregels via een bepaalde provider te laten verlopen.
0031 is bijvoorbeeld voldoende om alle Nederlandse nummers met behulp van de kiesregels via een bepaalde provider te laten verlopen.
00316 is bijvoorbeeld voldoende om Nederlandse GSM nummers met behulp van de kiesregels via een bepaalde provider te laten verlopen.
etc.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Ja, die had ik bij me, maar netnr zegt me nog steeds niets...
De 04 lijkt wel te werken.

Groter probleem nu:
Ik wil de gigaset gebruiken als router/voip dus ik zet deze op Ethernet ipv adsl ok nu kan ik via bekabelde pc niet meer aan de router 192.168.2.1 draadloos wel :roll: (in de wan poort zit een utp naar de telenet modem (business type telenetmodem)) nu vraagt die siemens een vlan van telenetinternet? Ik krijg in geen geval internettoegang!

Iemand soortgelijke ervaringen? Er zijn er hier toch nog veel die van homeconnected naar telenet/vdsl gegaan zijn?

soortgelijk probleem?
2
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

q-tec schreef:Ik wil de gigaset gebruiken als router/voip dus ik zet deze op Ethernet ipv adsl ok nu kan ik via bekabelde pc niet meer aan de router 192.168.2.1 draadloos wel :roll: (in de wan poort zit een utp naar de telenet modem (business type telenetmodem)) nu vraagt die siemens een vlan van telenetinternet? Ik krijg in geen geval internettoegang!
Ik weet het niet meer zeker (heb de mijne afgekoppeld) maar ik dacht dat de kabel van "Modem"->"siemens als router" op een van de 4 gewone poorten moest zitten, net als bij een switch. (Niet zeker maar te proberen.) Er is nog een instelling op de siemens die je moet verzetten wanneer je hem van adsl modem/router, naar router wil verzetten.

[Mod Edit] - fullquote ingekort. Gelieve alleen het essentiële te quoten waarop je antwoord van toepassing is.
"Volcitaten" zijn ongewenst.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3748 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

- Als je de Siemans wil gebruiken als een router (dus niet als een switch + VoIP client), dan wordt LAN4 gebruikt als WAN poort. PC's aan te sluiten op LAN1, 2 of 3 en/of WLAN.
- Volgens mij moet je VLAN tag gewoon leeg laten (niet te gebruiken achter de kabelmodem).
- Netnummers (Nederlands woord voor het Belgsiche "kengetal" of "zonenummer") gebruiken we niet in België, omdat alle nummeers altijd het kengetal bevatten. Je moet dit alleen gebruiken als je wil dat je Siemens automatisch het kengetal toevoegt (voorbeeld: jij belt 60895, de Siemens draait 056 60895)
- Verbindingsmodus op "altijd aan"; het kan een tijdje duren eer je van TN een nieuw IP toegewezen krijgt.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

- Als je de Siemans wil gebruiken als een router (dus niet als een switch + VoIP client), dan wordt LAN4 gebruikt als WAN poort. PC's aan te sluiten op LAN1, 2 of 3 en/of WLAN.
Ja, deed ik
- Volgens mij moet je VLAN tag gewoon leeg laten (niet te gebruiken achter de kabelmodem).
Als ik die leeg laat kan ik niks doen in feite.
- Netnummers (Nederlands woord voor het Belgsiche "kengetal" of "zonenummer") gebruiken we niet in België, omdat alle nummeers altijd het kengetal bevatten. Je moet dit alleen gebruiken als je wil dat je Siemens automatisch het kengetal toevoegt (voorbeeld: jij belt 60895, de Siemens draait 056 60895)
Thanks dit is me duidelijk nu :-)
- Verbindingsmodus op "altijd aan"; het kan een tijdje duren eer je van TN een nieuw IP toegewezen krijgt.
Ik heb beiden 5min zonder stroom gezet en dan terug aan en na 15min nog steeds niks (bekabeld kan ik ook niet aan de 192.168.2.1)
[ een ipconfig zegt dat er geen standaard getaway is]

Nu goed ik heb er een linksys router achter gezet nu zodat de 2 andere hier in huis internet hebben terwijl ik in france zit (tot 1aug)
Maar dat is geen oplossing! De siemens + linksys heb ik beiden nodig nu is er geen voip aangezien de siemens niet wil meewerken.
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”