hallo, ik heb net een nieuwe acer E120 gekocht. prachtig apparaatje . ( android 1.6 )
Onmiddellijk Sipdroid geinstalleerd, alle settings ingevoerd, en eureka !! groene indicatielampje geeft aan dat er via wifi verbinding is met voipcheap.
Probleem, ik kan inderdaad iemand bellen, maar ik hoor zelf geen beltoon terwijl diegene die ik opbel wel degelijk belsignaal hoort. Ook geen gesprek mogelijk.
Als ik naar voipcheap login ga, dan registreerd deze wel degelijk dit gesprek. Een + plaatsen achter het nummer maakt geen verschil.
iemand dezelfde ervaring ?? advies ??? oplossing ?? dank u wel
voipcheap via Sipdroid
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
Hoi, sipdroid kan niet rechtstreeks met voipcheap werken, heb het ook al enorm veel geprobeerd en werkt gewoonweg niet.
Ik heb dit opgelost door een gratis PBXES account te maken, daar een trunk naar VoipCheap te maken en dan de sipdroid te laten bellen via PBXES. Dit werkt perfect voor zowel uitgaande als inkomende gesprekken dan.
Grtz,
Francis Theys
Ik heb dit opgelost door een gratis PBXES account te maken, daar een trunk naar VoipCheap te maken en dan de sipdroid te laten bellen via PBXES. Dit werkt perfect voor zowel uitgaande als inkomende gesprekken dan.
Grtz,
Francis Theys
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3752 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Waarom gebruik je de "MobileVOIP App" van VoipCheap niet ?
Er is een Android versie: http://www.voipcheap.com/en/mobilevoip. ... pe=android
Die zou toch perfect moeten werken ?
Er is een Android versie: http://www.voipcheap.com/en/mobilevoip. ... pe=android
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 41 keer
Ik heb de Mobile VOIP App van Easyvoip op mijn gsm gezet.philippe_d schreef:Waarom gebruik je de "MobileVOIP App" van VoipCheap niet ?
En dat werkt inderdaad via wifi. Maar er zit seconden vertraging op zodat op die manier telefoneren niet meer prettig is.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 33 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Toch even een kanttekening zetten, nadat ik zelf een test uitgevoerd heb.
Opstelling. Fritzbox 7170 met een SIP account. Fritzbox met laatste ENGELSE sw xx.04.84
SIPandroid op een smart phone. Smart phone ingelogd via de WLAN.
Nu blijkt er slecht 1 toestel ingelogd te zijn. maw, ofwel belt de telefoon angesloten op de fritzbox, ofwel belt de smartphone.
Opstelling. Fritzbox 7170 met een SIP account. Fritzbox met laatste ENGELSE sw xx.04.84
SIPandroid op een smart phone. Smart phone ingelogd via de WLAN.
Nu blijkt er slecht 1 toestel ingelogd te zijn. maw, ofwel belt de telefoon angesloten op de fritzbox, ofwel belt de smartphone.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Ik was ook een tevreden gebruiker van Sipdroid tot de laatste update. Sindsdien krijg ik het niet meer aan de praat op mijn HTC Desire. Ik gebruik nu CSipSimple. Dit programma doet het wel zonder kuren. Ik blijf voorlopig Csipsimple gebruiken tot de nieuwe Android Gingerbread beschikbaar komt op mijn Desire. Vanaf de nieuwe release zit sip ondersteuning standaard ingebakken waardoor ik geen programma's van derden hoef te installeren. Trouwens, Csipsimple is veel makkelijker in te stellen dan Sipdroid. Bij Csipsimple kan je standaard kiezen voor "betamax". Dan zijn alle settings gepreconfigureerd en hoef je enkel nog maar login en paswoord in te voeren en gaan met die banaan.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3752 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Kan je voor al die Betamax clones dan één gemeenschappelijke sip server gebruiker? Nu moet ik toch in mijn fritzBox voor iedere Betamax account een andere seip registrar instellen (sip.poivy.com, sip.jumblo.com, enz ...)?Jack Daniels schreef: Bij Csipsimple kan je standaard kiezen voor "betamax". Dan zijn alle settings gepreconfigureerd en hoef je enkel nog maar login en paswoord in te voeren en gaan met die banaan.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Als je via CSipSimple een nieuwe (Betamax) sip account toevoegt dan krijg je volgende gegevens die je moet invoeren: Account naam (noem je zoals je zelf wilt), nummerweergave, authenticatienaam, wachtwoord en de provider. Bij "Provider" krijg je een uitrolmenu met daarin 53 verschilende providers. Het volstaat om de provider aan te klikken bij wie je een sip account hebt en het programma configureert automatisch de andere gegevens zonder dat jij als gebruiker je daar iets moet van aantrekken. Om een Betamax clone als account in te voeren, klik je eerst op de knop "wereldwijde aanbieders" en dan op "Betamax clone". Er zijn nog veel meer andere aanbieders die in het programma opgenomen zijn en je kan behalve de "easy setup" ook kiezen voor "advanced" of "expert. Ik heb gewoon voor de "easy" setup gekozen. Geen gedoe, gewoon die paar dingen invullen die ik hier bovenaan vermeld heb en dat is het.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP