Scarlet Internet & TV

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 49 keer

Is er voor het pakket Scarlet Internet & TV een vaste lijn (telefoonabonnement) van Belgacom nodig of niet?
Op de officiële website staat enkel:

"Wanneer u voor Scarlet One of Scarlet Internet & telefonie kiest, bent u niet langer afhankelijk van Belgacom voor uw vaste telefoonlijn. Dit betekent dat u geen rekeningen of facturen van Belgacom meer ontvangt."
(http://www.scarlet.be/nl/praktische-inf ... rticle=3#2)

Er staat wel op

Van Scarlet Internet & TV spreekt men niet.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Nee is niet nodig.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Ik dacht dat je bij elk abonnement van Scarlet gewoon raw copper kan gebruiken, dus inderdaad geen Belgacom meer nodig, wel een kleine meerprijs op het contract.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Bij het ADSL aanbod moet je 5€ extra /maand betalen, bij de andere VDSL aanbiedingen moet je niks extra betalen.
proz
Premium Member
Premium Member

Bedankt.
Ik heb voor de zekerheid nog eens Scarlet gecontacteerd.
Zij zeggen mij dat er enkel een telefoonaansluiting moet zijn en geen actieve vaste lijn.
Scarlet Internet & TV is zelfs niet compatibel met een Belgacom PSTN lijn.
proz
Premium Member
Premium Member

Overstap naar van Belgacom naar Scarlet intussen vlekkeloos verlopen - - -
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer

Vandaag hier ook activering van Internet & TV. Perfect verlopen, technieker was correct zoals afgesproken daar en binnen de 20 min alles correct geinstalleerd (TV wel nog niet kunnen testen bij gebrek aan TV :angel:).
Wat mij wel opviel is dat de sync op de modem precies 38Mbit was ipv de 30Mbit die ik momenteel op de BBOX2 heb. Ook zei de technieker dat ik geluk had dat ik 'een nieuwe' decoder kreeg die veel sneller is dan de oude.
Dus zeker geen klagen tot hiertoe !
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Kan je met Scarlet Internet en TV na de Scarlet box nog je eigen VoIP hardware aansluiten?
Het gaat over 2 hardware toestellen elk met verschillende SIP accounts.
Ik vraag dit omdat Telenet dit standaard blokkeert

Alvast bedankt
Everything that has a beginning has an end.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Dat zou moeten werken.
Vergeet wel niet dat je dan om de 36 uur een korte disconnect hebt.
Je zou evt 1 account in je box zelf kunnen steken, dat spaart je weer al wat elektriciteitsverbruik uit (maar je instelmogelijkheden zijn vast niet zo uitgebreid)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
proz
Premium Member
Premium Member

Kan je met Scarlet Internet en TV na de Scarlet box nog je eigen VoIP hardware aansluiten?
Met een router achter de Scarlet Box wel. Rechtstreeks op de Scarlet Box weet ik niet of het zal werken.
Scarlet Box is identiek aan de Bbox2, het heeft enkel het origineel Sagem uiterlijk.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

hoe bedoel je proz?
Zoek jij soms een extra uitdaging in dubbel NAT en VoIP :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Ik gebruik een Fritz!Box 7390, geen Sagem brol meer hier :p TV werkt perfect.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Kan je trouwens de Scarlet box ook in bridged mode plaatsen?
Everything that has a beginning has an end.
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Ja hoor dit kan, heb dit ook zo gedaan :)
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Om nog is effe terug te komen over de bgc lijn,
We hebben een nieuwbouw waar nog geen telefoonkabel naar binnen loopt omdat bgc het niet wou doen omdat we daar toen geen internet namen.
Vdsl was toen nog niet beschikbaar, dus zitten we nu bij telenet.
Vanaf volgende maand zou het wel beschikbaar zijn hier en zouden we ook naar scarlet willen gaan.
Maar geeft scarlet aan bgc dan de opdracht om een kabel te komen trekken vanaf de straat? Of moeten we eerst internet bij bgc gehad hebben voordat we naar scarlet kunnen gaan?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

metal schreef:We hebben een nieuwbouw waar nog geen telefoonkabel naar binnen loopt omdat bgc het niet wou doen omdat we daar toen geen internet namen.
Dat bestaat niet.
Bij iedere nieuwbouw, kan je aan Belgacom een "Voortijdige installatie" aanvragen. Dit kost 30 EUR, en je hebt géén enkele abonnementsverplichting.
Zo'n "voortijdige installatie" gebeurt tijdens de ruwbouw, enige voorwaarde: er moet een sleuf of wachtbuis ter beschikking zijn.
Belgacom kan dit niet weigeren "omdat je toen geen internet nam", er zal wel een andere reden geweest zijn.
zie: http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... vers_build
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
gunny
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

proz schreef:Overstap naar van Belgacom naar Scarlet intussen vlekkeloos verlopen - - -
Hoe verloopt dit? Moet je zelf bgc opzeggen of doet scarlet dat? Als je het zelf moet doen, hoeveel dagen moet je dan rekenen om zeker niet zonder aansluiting te zitten (en ook geen weken dubbel te betalen)?
Bij voorbaat dank
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

philippe_d schreef:
metal schreef:We hebben een nieuwbouw waar nog geen telefoonkabel naar binnen loopt omdat bgc het niet wou doen omdat we daar toen geen internet namen.
Dat bestaat niet.
Bij iedere nieuwbouw, kan je aan Belgacom een "Voortijdige installatie" aanvragen. Dit kost 30 EUR, en je hebt géén enkele abonnementsverplichting.
Zo'n "voortijdige installatie" gebeurt tijdens de ruwbouw, enige voorwaarde: er moet een sleuf of wachtbuis ter beschikking zijn.
Belgacom kan dit niet weigeren "omdat je toen geen internet nam", er zal wel een andere reden geweest zijn.
zie: http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... vers_build

Alles ligt klaar.
Wachtbuis vanaf de straat loopt mooi tot binnen.
Daar aan die wachtbuis binnen kan de modem gezet worden en vandaaruit loopt een utp kabel + telefoonkabel tot op de plaats dat de switch staat waar alles van tv enzo toekomt. Dus het is gewoon kabel door de wachtbuis trekken en aan de straat aansluiten.
Maar dit wouden ze toen niet doen.
proz
Premium Member
Premium Member

honda4life schreef:Zoek jij soms een extra uitdaging in dubbel NAT en VoIP :lol:
Inderdaad ;) Dit werkt perfect.
gunny schreef: Hoe verloopt dit? Moet je zelf bgc opzeggen of doet scarlet dat? Als je het zelf moet doen, hoeveel dagen moet je dan rekenen om zeker niet zonder aansluiting te zitten (en ook geen weken dubbel te betalen)?
Ik heb eerst Scarlet aangevraagd (van aanvraag tot installatie duurde 14 dagen) 3 weken voordat Belgacom zou eindigen.
Belgacom opgezegd op de dag van einddatum van Belgacom-contract (opgelet afhankelijk van de looptijd van je contract).
Belgacom heeft daar nog een weekje bijgedaan, hoewel er duidelijk een datum van opzegging bij stond. Ik heb 2 weken dubbel betaald.
proz
Premium Member
Premium Member

VOiD schreef: Wat mij wel opviel is dat de sync op de modem precies 38Mbit was ipv de 30Mbit die ik momenteel op de BBOX2 heb. Ook zei de technieker dat ik geluk had dat ik 'een nieuwe' decoder kreeg die veel sneller is dan de oude.
Same here:
Downstream line rate: 37460 kbps
Upstream line rate : 7968 kbps
gunny
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

proz schreef:Belgacom heeft daar nog een weekje bijgedaan, hoewel er duidelijk een datum van opzegging bij stond. Ik heb 2 weken dubbel betaald.
Ze gaan mij niet hebben liggen, ik laat ze pas binnen een maand komen. In mijn opzegbrief heb ik een dag langer genomen. Als nu Scarlet niet levert op afgesproken datum dan gaan mijn vrouw en de kinderen mij kelen...
(Gisteren gebeld en Scarlet One besteld, een uur later sms gekregen voor afspraak installatie, ze konden al op 7 juli komen)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”