Expressnet => Fiber40

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Adnanzzz
Starter
Starter

Groetjes allemaal!

Ik ben zojuist op de Telenet site gaan kijken en daaruit blijkt dat ik teveel betaal voor wat ik nu heb. Ik betaal namelijk 58/maand voor telefonie en internet (expressnet) terwijl als ik zou overstappen naar fiber40 + telefonie + digitale TV ik "maar" 55 zou moeten betalen met dus de digitale tv er boven op.

Maar hoe zit dat nu met die digitale televisie? Ik zit nu op analoog met 5 tv toestellen (groot gezin), moet ik daar dan voor elke een digibox nemen? Zo niet, hoe werkt dat dan? Wat zijn de grote voordelen va digitale tv? Is die prijs van 55 de definitieve of komen er nog maandelijkse "verborgen" kosten bij? What to do?

Dank bij voorbaat
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Bij die 55€ komt nog eens 13.33€ kabelkost bij (die je nu ook al betaalt)
Je kunt analoge tv blijven bekijken, echter 1 tv kan dan ook digitaal.
Adnanzzz
Starter
Starter

En hoe zit het qua zenders? Alles hetzelfde of is er een verschil?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Op het toestel dat je digitaal kijkt zul je meer zenders hebben en de interactiviteit.
Bv202
Member
Member
Bedankt: 6 keer

Hou er rekening mee dat Telenet dit mogelijk als een downgrade ziet en je nog €50 downgradekosten kan aanrekenen (geen idee of dit bij jou het geval is, dat moet iemand even bevestigen/tegenspreken).
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Adnanzzz schreef:En hoe zit het qua zenders? Alles hetzelfde of is er een verschil?
Kijk eens op deze link over digitale tv
meer dan 70 zenders ...

http://telenet.be/2709/0/1/nl/thuis/tel ... -huur.html

Heb je een oude pack of een Shake (vb Powershake is internet=expressnet + telefonie)
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Adnanzzz
Starter
Starter

Ik heb een powershake.

Met andere woorden: doen dus?
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Een goeie 2 jaar terug had ik ook de powershake aan 52 €.
Bij activering van digitale tv wordt er wel 50 € aangerekend, tenzij je online besteld krijg je 20€ korting.

goedkoper is het toch niet volgens mij.....

Dus bij Fibernet 40 shake+ (internet + telefonie + digitale tv)= 54,95 € daar bij komt een maandelijkse kost van +-13 € voor uw kabel abo, ipv een eenmalig bedrag van +-170 € die je betaalt voor distributie kabel tv per jaar.

Aan jou de keuze natuurlijk.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Adnanzzz schreef:Ik betaal namelijk 58/maand voor telefonie en internet (expressnet) terwijl als ik zou overstappen naar fiber40 + telefonie + digitale TV ik "maar" 55 zou moeten betalen met dus de digitale tv er boven op.
In die 58 euro zit je 13 euro kabel reeds in, terwijl dat voor die 55 niet het geval is !

De vergelijking zou dus worden 58 versus 68 euro waarvoor je dan Digitale TV krijgt en de huur van één HD Digicorder.

Tevens zal je internet wat sneller zijn, en heb je ook Freephone Europe.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Klopt niet, de powershake is normaal 52 € en die 13 € is er niet in , want hij heeft nog geen digitale tv.
voor de rest is het wel zo met de FN40 shake hij op een 68 euro zou komen
Laatst gewijzigd door Patje 12 jun 2011, 11:01, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Dan heeft hij toch geen ExpressNet, want ik betaal daar slechts 50 euro voor zonder kabel (oude pack Internet ExpressNet en Telefonie).
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 390 keer
Recent bedankt: 1 keer

je kan ook vragen om een gratis activering.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
Adnanzzz
Starter
Starter

r2504 schreef:
Adnanzzz schreef:Ik betaal namelijk 58/maand voor telefonie en internet (expressnet) terwijl als ik zou overstappen naar fiber40 + telefonie + digitale TV ik "maar" 55 zou moeten betalen met dus de digitale tv er boven op.
In die 58 euro zit je 13 euro kabel reeds in, terwijl dat voor die 55 niet het geval is !

De vergelijking zou dus worden 58 versus 68 euro waarvoor je dan Digitale TV krijgt en de huur van één HD Digicorder.

Tevens zal je internet wat sneller zijn, en heb je ook Freephone Europe.
In die 58 euro zit de kabel er nog niet in, die betalen we apart (moet nog nakijken hoeveel dat juist is). Maar ik neem aan dat dat ongeveer hetzelfde is? Dus de vergelijking zou zijn 58 + 13 (71) nu versus 68 (digitale tv + fibernet40 + telefonie) als ik zou veranderen. Of vergis ik me ergens? Komt daar dan nog eens de huur van digicorder bij?

r2504 schreef:Dan heeft hij toch geen ExpressNet, want ik betaal daar slechts 50 euro voor zonder kabel (oude pack Internet ExpressNet en Telefonie).
Toch wel. Ik ben juist is op de factuur van vorige maand gaan kijken en daar staat het volgende op:

ExpressNet XL 58 euro
Telenet FreePhone Europe 20 euro
Shake+ korting -26 euro
Optie FreePhone 24 Belgium 5 euro

Komt op een totaal uit van 57 dus (niet 58, heb me dus vergist)

Vraagje: als ik zou overstappen wat gebeurt er dan juist? Er komt een technieker met een digicorder langs neem ik aan. Die installeert die dan op 1 tv maar wat gebeurt er met de rest? Dus op die andere tv's kan ik anaoloog blijven kijken, maar kan ik de analoge tv abonnement dan opzeggen? Welke zenders heb ik daar dan, enkel wat ik nu heb dus geen nieuwe? Moet ik nieuwe kabels doortrekken door heel het huis of is wat ik nu heb goed genoeg?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Adnanzzz schreef:Komt daar dan nog eens de huur van digicorder bij?
Nee, indien je digitale TV neemt bij TN zit er steeds een HD Digicorder in.
Adnanzzz schreef:ExpressNet XL 58 euro
Mmm... maar da's dus niet hetzelfde als ExpressNet (is de XL niet de vroegere Turbo, wat nu in theorie de FiberNet 60 is ?)
Adnanzzz schreef:Optie FreePhone 24 Belgium 5 euro
Die ga je bij je nieuwe prijs ook moeten bij tellen... standaard heb je slechts Freephone Europe (waarbij gratis bellen tussen 16 en 10 is).
Adnanzzz schreef:Vraagje: als ik zou overstappen wat gebeurt er dan juist? Er komt een technieker met een digicorder langs neem ik aan. Die installeert die dan op 1 tv maar wat gebeurt er met de rest? Dus op die andere tv's kan ik anaoloog blijven kijken
Inderdaad.
Adnanzzz schreef:maar kan ik de analoge tv abonnement dan opzeggen?
Nee, zelfs al kijk je enkel digitaal dan nog moet je een kabelabonnement hebben (het is dus geen "analoog tv abonnement" zoals je denkt).
Adnanzzz schreef:Welke zenders heb ik daar dan, enkel wat ik nu heb dus geen nieuwe?
Meer dan 70... http://telenet.be/347/0/1/nl/thuis/tele ... anbod.html
Adnanzzz schreef:Moet ik nieuwe kabels doortrekken door heel het huis of is wat ik nu heb goed genoeg?
Waar je digitale TV plaatst moet je ook nog een netwerkaansluiting hebben (rechtstreeks tot aan je modem !), of anders powerlines gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”