Groetjes allemaal!
Ik ben zojuist op de Telenet site gaan kijken en daaruit blijkt dat ik teveel betaal voor wat ik nu heb. Ik betaal namelijk 58/maand voor telefonie en internet (expressnet) terwijl als ik zou overstappen naar fiber40 + telefonie + digitale TV ik "maar" 55 zou moeten betalen met dus de digitale tv er boven op.
Maar hoe zit dat nu met die digitale televisie? Ik zit nu op analoog met 5 tv toestellen (groot gezin), moet ik daar dan voor elke een digibox nemen? Zo niet, hoe werkt dat dan? Wat zijn de grote voordelen va digitale tv? Is die prijs van 55 de definitieve of komen er nog maandelijkse "verborgen" kosten bij? What to do?
Dank bij voorbaat
Expressnet => Fiber40
Hou er rekening mee dat Telenet dit mogelijk als een downgrade ziet en je nog €50 downgradekosten kan aanrekenen (geen idee of dit bij jou het geval is, dat moet iemand even bevestigen/tegenspreken).
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 104 keer
Kijk eens op deze link over digitale tvAdnanzzz schreef:En hoe zit het qua zenders? Alles hetzelfde of is er een verschil?
meer dan 70 zenders ...
http://telenet.be/2709/0/1/nl/thuis/tel ... -huur.html
Heb je een oude pack of een Shake (vb Powershake is internet=expressnet + telefonie)
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
- Patje
- Elite Poster
Een goeie 2 jaar terug had ik ook de powershake aan 52 €.
Bij activering van digitale tv wordt er wel 50 € aangerekend, tenzij je online besteld krijg je 20€ korting.
goedkoper is het toch niet volgens mij.....
Dus bij Fibernet 40 shake+ (internet + telefonie + digitale tv)= 54,95 € daar bij komt een maandelijkse kost van +-13 € voor uw kabel abo, ipv een eenmalig bedrag van +-170 € die je betaalt voor distributie kabel tv per jaar.
Aan jou de keuze natuurlijk.
Bij activering van digitale tv wordt er wel 50 € aangerekend, tenzij je online besteld krijg je 20€ korting.
goedkoper is het toch niet volgens mij.....
Dus bij Fibernet 40 shake+ (internet + telefonie + digitale tv)= 54,95 € daar bij komt een maandelijkse kost van +-13 € voor uw kabel abo, ipv een eenmalig bedrag van +-170 € die je betaalt voor distributie kabel tv per jaar.
Aan jou de keuze natuurlijk.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
In die 58 euro zit je 13 euro kabel reeds in, terwijl dat voor die 55 niet het geval is !Adnanzzz schreef:Ik betaal namelijk 58/maand voor telefonie en internet (expressnet) terwijl als ik zou overstappen naar fiber40 + telefonie + digitale TV ik "maar" 55 zou moeten betalen met dus de digitale tv er boven op.
De vergelijking zou dus worden 58 versus 68 euro waarvoor je dan Digitale TV krijgt en de huur van één HD Digicorder.
Tevens zal je internet wat sneller zijn, en heb je ook Freephone Europe.
- Patje
- Elite Poster
Klopt niet, de powershake is normaal 52 € en die 13 € is er niet in , want hij heeft nog geen digitale tv.
voor de rest is het wel zo met de FN40 shake hij op een 68 euro zou komen
voor de rest is het wel zo met de FN40 shake hij op een 68 euro zou komen
Laatst gewijzigd door Patje 12 jun 2011, 11:01, in totaal 1 gewijzigd.

-
- Deel van't meubilair
Dan heeft hij toch geen ExpressNet, want ik betaal daar slechts 50 euro voor zonder kabel (oude pack Internet ExpressNet en Telefonie).
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 390 keer
- Recent bedankt: 1 keer
je kan ook vragen om een gratis activering.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
In die 58 euro zit de kabel er nog niet in, die betalen we apart (moet nog nakijken hoeveel dat juist is). Maar ik neem aan dat dat ongeveer hetzelfde is? Dus de vergelijking zou zijn 58 + 13 (71) nu versus 68 (digitale tv + fibernet40 + telefonie) als ik zou veranderen. Of vergis ik me ergens? Komt daar dan nog eens de huur van digicorder bij?r2504 schreef:In die 58 euro zit je 13 euro kabel reeds in, terwijl dat voor die 55 niet het geval is !Adnanzzz schreef:Ik betaal namelijk 58/maand voor telefonie en internet (expressnet) terwijl als ik zou overstappen naar fiber40 + telefonie + digitale TV ik "maar" 55 zou moeten betalen met dus de digitale tv er boven op.
De vergelijking zou dus worden 58 versus 68 euro waarvoor je dan Digitale TV krijgt en de huur van één HD Digicorder.
Tevens zal je internet wat sneller zijn, en heb je ook Freephone Europe.
Toch wel. Ik ben juist is op de factuur van vorige maand gaan kijken en daar staat het volgende op:r2504 schreef:Dan heeft hij toch geen ExpressNet, want ik betaal daar slechts 50 euro voor zonder kabel (oude pack Internet ExpressNet en Telefonie).
ExpressNet XL 58 euro
Telenet FreePhone Europe 20 euro
Shake+ korting -26 euro
Optie FreePhone 24 Belgium 5 euro
Komt op een totaal uit van 57 dus (niet 58, heb me dus vergist)
Vraagje: als ik zou overstappen wat gebeurt er dan juist? Er komt een technieker met een digicorder langs neem ik aan. Die installeert die dan op 1 tv maar wat gebeurt er met de rest? Dus op die andere tv's kan ik anaoloog blijven kijken, maar kan ik de analoge tv abonnement dan opzeggen? Welke zenders heb ik daar dan, enkel wat ik nu heb dus geen nieuwe? Moet ik nieuwe kabels doortrekken door heel het huis of is wat ik nu heb goed genoeg?
-
- Deel van't meubilair
Nee, indien je digitale TV neemt bij TN zit er steeds een HD Digicorder in.Adnanzzz schreef:Komt daar dan nog eens de huur van digicorder bij?
Mmm... maar da's dus niet hetzelfde als ExpressNet (is de XL niet de vroegere Turbo, wat nu in theorie de FiberNet 60 is ?)Adnanzzz schreef:ExpressNet XL 58 euro
Die ga je bij je nieuwe prijs ook moeten bij tellen... standaard heb je slechts Freephone Europe (waarbij gratis bellen tussen 16 en 10 is).Adnanzzz schreef:Optie FreePhone 24 Belgium 5 euro
Inderdaad.Adnanzzz schreef:Vraagje: als ik zou overstappen wat gebeurt er dan juist? Er komt een technieker met een digicorder langs neem ik aan. Die installeert die dan op 1 tv maar wat gebeurt er met de rest? Dus op die andere tv's kan ik anaoloog blijven kijken
Nee, zelfs al kijk je enkel digitaal dan nog moet je een kabelabonnement hebben (het is dus geen "analoog tv abonnement" zoals je denkt).Adnanzzz schreef:maar kan ik de analoge tv abonnement dan opzeggen?
Meer dan 70... http://telenet.be/347/0/1/nl/thuis/tele ... anbod.htmlAdnanzzz schreef:Welke zenders heb ik daar dan, enkel wat ik nu heb dus geen nieuwe?
Waar je digitale TV plaatst moet je ook nog een netwerkaansluiting hebben (rechtstreeks tot aan je modem !), of anders powerlines gebruiken.Adnanzzz schreef:Moet ik nieuwe kabels doortrekken door heel het huis of is wat ik nu heb goed genoeg?