kan geen mails versturen via relay.skynet
Ben nieuw op dit forum, en kan geen antwoord vinden op mijn -klein- probleem, en voor ik naar de helpdesk bel wil ik even hier proberen. Ik kan al geen dagen meer mail versturen via mijn deskcomputer, krijg altijd bericht:adrtess was rejected by server, try other server or try later (wat soms weleens lukt, maar deze keer niet) outgoin server is relay.skynet.be. Heb al vanalles geprobeerd, modem uit, en aan, computer terug opstarten, mails weggooien en opnieuw beginnen, adres opnieuw intikken in mijn account... het gekke is dat ik wel kan versturen (zelfde mailboxen) via mijn iphone en via mijn laptop, en via gmail. Ik heb geen idee waar het aan ligt. Misschien verstoort iemand mijn wifi? Kan iemand helpen? alvast hartelijk dank, als ik het aan mijn man vraag krijg ik zo'n gedoe.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
probeer eens uitgaande mailserver te veranderen naar smtp.skynet.be
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Pro Member
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
- Locatie: Aarschot
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 7 keer
Welk soort abonnemetn heb je?
Heb je toevallig de vorige dagen een mailing verstuurd naar enkele honderden adressen?
Het lijkt erop dat je IP geblokkeert is bij Skynet of een lokaal probleem op je PC (firewall)
je bent toch via een belgacom verbinding verbonden he?
Heb je toevallig de vorige dagen een mailing verstuurd naar enkele honderden adressen?
Het lijkt erop dat je IP geblokkeert is bij Skynet of een lokaal probleem op je PC (firewall)
je bent toch via een belgacom verbinding verbonden he?
Hartelijk dank voor de reacties, ik heb uiteindelijk toch maar naar skynet gebeld, en ik moest de outgoing port zelf invoeren, en nu werkt het. Oef. Ik had al gelezen van veel mails versturen die alles blokkeren, maar dat is niet het geval.
Ik ga weer verder werken! nogmaals bedank!
Ik ga weer verder werken! nogmaals bedank!
-
- Elite Poster
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
- Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
- Bedankt: 121 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ging dus via MAC mail veronderstel ik (want word niet gezegt welk email programma). Daar moet je vaak aangepaste poort aanvinken met poort 25 i.p.v. standaard poort.
Via mail -> voorkeuren -> accounts, dan bij het juiste account "wijzig server lijst" nemen

En dan aangepaste poort aanvinken met poort 25 i.p.v. standaard poort.

Via mail -> voorkeuren -> accounts, dan bij het juiste account "wijzig server lijst" nemen

En dan aangepaste poort aanvinken met poort 25 i.p.v. standaard poort.

Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3