kan geen mails versturen via relay.skynet

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
ine1281
Starter
Starter

Ben nieuw op dit forum, en kan geen antwoord vinden op mijn -klein- probleem, en voor ik naar de helpdesk bel wil ik even hier proberen. Ik kan al geen dagen meer mail versturen via mijn deskcomputer, krijg altijd bericht:adrtess was rejected by server, try other server or try later (wat soms weleens lukt, maar deze keer niet) outgoin server is relay.skynet.be. Heb al vanalles geprobeerd, modem uit, en aan, computer terug opstarten, mails weggooien en opnieuw beginnen, adres opnieuw intikken in mijn account... het gekke is dat ik wel kan versturen (zelfde mailboxen) via mijn iphone en via mijn laptop, en via gmail. Ik heb geen idee waar het aan ligt. Misschien verstoort iemand mijn wifi? Kan iemand helpen? alvast hartelijk dank, als ik het aan mijn man vraag krijg ik zo'n gedoe.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

probeer eens uitgaande mailserver te veranderen naar smtp.skynet.be
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
speciall
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 7 keer

Welk soort abonnemetn heb je?
Heb je toevallig de vorige dagen een mailing verstuurd naar enkele honderden adressen?

Het lijkt erop dat je IP geblokkeert is bij Skynet of een lokaal probleem op je PC (firewall)
je bent toch via een belgacom verbinding verbonden he?
ine1281
Starter
Starter

Hartelijk dank voor de reacties, ik heb uiteindelijk toch maar naar skynet gebeld, en ik moest de outgoing port zelf invoeren, en nu werkt het. Oef. Ik had al gelezen van veel mails versturen die alles blokkeren, maar dat is niet het geval.
Ik ga weer verder werken! nogmaals bedank!
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 121 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Ging dus via MAC mail veronderstel ik (want word niet gezegt welk email programma). Daar moet je vaak aangepaste poort aanvinken met poort 25 i.p.v. standaard poort.

Via mail -> voorkeuren -> accounts, dan bij het juiste account "wijzig server lijst" nemen
Afbeelding

En dan aangepaste poort aanvinken met poort 25 i.p.v. standaard poort.
Afbeelding
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
ine1281
Starter
Starter

Ja dat was precies wat ik moest doen (die Apple-gelovigen toch, alles gaat vanzelf tot er ergens iets mis loopt en dan zijn we verloren...) Dank je, I
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”