Hallo
Ik heb een vraag over mijn internetsnelheid als ik iets download is dit maximaal 100kb/s , als ik iets upload rond de 10-20kb/s normaal zouden deze snelheden toch hoger moeten liggen? Momenteel hebben we het internet favorite pack.
alvast bedankt
Internet Favorite traag
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1686 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Kan je eens via www.speedtest.net een testje doen en hier posten? Kies bijvoorbeeld de server van Mechelen.
De snelheid die voor jou beschikbaar is, is niet enkel afhankelijk van de formule die je kiest maar tevens van de technologie die voor je beschikbaar is. Indien dit enkel ADSL is, dan zal je snelheid afhangen van de afstand tot de centrale en van de kwaliteit van de kabel + je binneninstallatie. ADSL kan maximaal 6 Mbps halen bij Belgacom.
Indien VDSL2 beschikbaar is, dan wordt 16,5 Mbps minimaal gegarandeerd en kan je tot 30 Mbps krijgen, afhankelijk van de afstand tot de centrale.
Check eens op http://www.belgacom.be/private/en/jsp/d ... ebcheck_tv of Belgacom TV beschikbaar is voor u en voor hoeveel TV's en post het resultaat. Hieruit kunnen wij uitmaken welke technologie voor u beschikbaar is.
De snelheid die voor jou beschikbaar is, is niet enkel afhankelijk van de formule die je kiest maar tevens van de technologie die voor je beschikbaar is. Indien dit enkel ADSL is, dan zal je snelheid afhangen van de afstand tot de centrale en van de kwaliteit van de kabel + je binneninstallatie. ADSL kan maximaal 6 Mbps halen bij Belgacom.
Indien VDSL2 beschikbaar is, dan wordt 16,5 Mbps minimaal gegarandeerd en kan je tot 30 Mbps krijgen, afhankelijk van de afstand tot de centrale.
Check eens op http://www.belgacom.be/private/en/jsp/d ... ebcheck_tv of Belgacom TV beschikbaar is voor u en voor hoeveel TV's en post het resultaat. Hieruit kunnen wij uitmaken welke technologie voor u beschikbaar is.
Bedankt voor de reactie
hier is een speedtest test
http://www.speedtest.net/result/1260525239.png
en belgacom tv is niet beschikbaar bij mij ( woon wat landelijk) maar wat raar is dat mijn buren wel belgacom tv hebben.
hier is een speedtest test
http://www.speedtest.net/result/1260525239.png
en belgacom tv is niet beschikbaar bij mij ( woon wat landelijk) maar wat raar is dat mijn buren wel belgacom tv hebben.
- Goztow
- Administrator
De speedtest komt overeen met wat je in je originele post zei. Je zit duidelijk nog op ADSL, en heel ver weg van de centrale. Je huidige profiel is het laagste dat bestaat bij Belgacom. Hierbij enkele opties:
* klantendienst bellen met de vraag of je echt niet op een andere technologie kan gezet worden, je weet nooit of de online test verkeerd is. Vraag hen ook voor wanneer een eventuele implementatie van vdsl2 is voorzien
* je abo omzetten naar een comfort: dan ga je dezelfde dienst krijgen, maar betaal je tenminste iets minder... Als je met het volume van comfort niet zou toekomen, kan je daar nog een volumepack op pakken maar ik betwijfel of dat nodig zal zijn
* misschien het meest evidente: overschakelen naar telenet. Als je kabeltv hebt, dan kan je ook via hen internet afnemen dat wel heel hoge snelheden zal halen
* klantendienst bellen met de vraag of je echt niet op een andere technologie kan gezet worden, je weet nooit of de online test verkeerd is. Vraag hen ook voor wanneer een eventuele implementatie van vdsl2 is voorzien
* je abo omzetten naar een comfort: dan ga je dezelfde dienst krijgen, maar betaal je tenminste iets minder... Als je met het volume van comfort niet zou toekomen, kan je daar nog een volumepack op pakken maar ik betwijfel of dat nodig zal zijn
* misschien het meest evidente: overschakelen naar telenet. Als je kabeltv hebt, dan kan je ook via hen internet afnemen dat wel heel hoge snelheden zal halen
IK heb gebeld naar belgacom en die man wist me te vertellen dat ik met een verlies zit door een splitter die kapot is. Ik heb de splitters een voor een getest en er blijkt geen kapot te zijn snelheid blijft hetzelfde. Zou er ng op andere plaatsen verlies kunnen zijjn?
alvast bedankt
alvast bedankt
- Goztow
- Administrator
Ga eens naar 192.168.1.1 en kijk daar eens of je iets ziet van downstream line rate en upstream line rate. Kwestie van te weten op welke snelheid je synct.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Iemand met favorite zal waarschijnlijk wel een BBOX2 hebben en dan staat het links bovenaan.
- Bijlagen
-
- BBOX2_LineRate.jpg
- (23.23 KiB) 709 keer gedownload
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Een plaatje van Belgacom Favorite.
PS
Indien je twee PPPoE sessies opstart (elk maximaal 25 Mbit/s down || 3.5 Mbit/s up) dan heb je een gecombineerde upload van bijna 6 Mbit/s.
De gecombineerde download is maximaal 25 Mbit/s, uiteraard.
PS
Indien je twee PPPoE sessies opstart (elk maximaal 25 Mbit/s down || 3.5 Mbit/s up) dan heb je een gecombineerde upload van bijna 6 Mbit/s.

-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Zit jij op een repairprofiel misschien?eternum schreef:Een plaatje van Belgacom Favorite.
PS
-
- Elite Poster
Dat heeft toch niks met een repair profiel te maken.
Kijk bijvoorbeeld naar het plaatje van Astralon.
Indien hij/zij twee PPPoE sessies opstart dan is de gecombineerde upload eveneens bijna 6 Mbit/s.
Maar per PPPoE sessie blijft je snelheid uiteraard beperkt tot wat je abonnement toelaat (vb 25||3.5 of 30||4.5).
Ik heb bovendien een berestabiel lijntje zo blijkt. Momenteel bijna 80 dagen up zonder reboot.
Enige nadeel is de 36 uurs disconnect. Maar dat neem ik er wel bij.

Kijk bijvoorbeeld naar het plaatje van Astralon.
Indien hij/zij twee PPPoE sessies opstart dan is de gecombineerde upload eveneens bijna 6 Mbit/s.
Maar per PPPoE sessie blijft je snelheid uiteraard beperkt tot wat je abonnement toelaat (vb 25||3.5 of 30||4.5).
Ik heb bovendien een berestabiel lijntje zo blijkt. Momenteel bijna 80 dagen up zonder reboot.
Enige nadeel is de 36 uurs disconnect. Maar dat neem ik er wel bij.

Laatst gewijzigd door ubremoved_15739 20 apr 2011, 16:27, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Erelid
Jouw profiel geeft 25/6 weer, terwijl dat normaal 30/6 is. 25/6 is een repairprofiel.
-
- Elite Poster
En waar staat dat dat en repair profiel is?
Of heeft Belgacom ook profielen die exact aansluiten met een Favorite abonnement (ttz 25 ||3.5).
Of heeft Belgacom ook profielen die exact aansluiten met een Favorite abonnement (ttz 25 ||3.5).
-
- Erelid
Werd op het forum hier meermaals gezegd. Ik kan ook fout zijn.
-
- Elite Poster
Anyway: ik ben heel gelukkig met dat lijntje.
Internet wanneer ik dat wil, hoeveel ik wil (optie unlimited) en wat ik wil (ook o.a. VoIP).
Tot ongeveer 240 GB down en 50 GB up per dag (en dat dagen aan een stuk indien nodig maar wel zonder afgestraft te worden).
Dat is nogal een verschil met die gele provider van Mechelen (ik ben daar zelf vele jaren klant geweest).
Internet wanneer ik dat wil, hoeveel ik wil (optie unlimited) en wat ik wil (ook o.a. VoIP).

Tot ongeveer 240 GB down en 50 GB up per dag (en dat dagen aan een stuk indien nodig maar wel zonder afgestraft te worden).
Dat is nogal een verschil met die gele provider van Mechelen (ik ben daar zelf vele jaren klant geweest).
Ik heb vandaag eens naar mijn buur geweest die ook belgacom heeft en heb daar eens hun connectie getest op speedtest.net daar halen zij 10mbps download en 1 mbps upload. Als ik dan iets probeer te downloaden ginder (zelfde bestand als bij mij thuis wat ik altijd probeer) halen zij 5x de snelheid van mij hier. Zij hebben wel belgacom tv maar als ik op belgacom site kijk als het voor bij ons hier beschikbaar is zegt de site van niet, als ik bel naar de klantendienst zeggen ze dit ook. Is er een manier hoe ik ook deze downloadsnelheden bij mij thuis kan krijgen dan?
- Goztow
- Administrator
Tenzij je met goedkeuren van je buurman een lijn legt van zijn huis naar het jouwe, of dat wireless doet, niet neen. Je enige alternatief lijkt me Telenet te zijn.