vraag rond hardware bij telenet DUO

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Johnny Jr

ik zou overschakelen van telenet mono naar duo/quattro. Volgens hun site kan je installatie zelf doen, maar zo'n doe het zelf kit met hub en kabels kost te veel naar mijn goesting.

Ik heb hier nog nen switch liggen, en vraag mij af of ik da ook zou kunnen gebruiken, of dat het alleen met een hub kan.

Answers plz
Tnx in advance, Kjell(e)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Tuurlijk kan het met een switch. Mijn voorkeur gaat zelfs uit naar een switch. Een switch is eigenlijk alleen maar een 'slimme' hub. Dus gebruik die switch maar.

Cheers
Afbeelding
Gast

Ik zou bij mono blijven.
Ikzelf heb mono en gebruik router zodat men broer hier ook op internet kan met andere pc.
netfreak

gebruik bv. jou pc al host ( je moet dan wel zeker 2 netwerk adapters hebben ) en als je windows xp'( pro) draait kan je uw netwerkverbinding in bridge leggen.

druk eerst op lan +ctrl ( telenet ) en dan op lan ( switch ) zo , meer is het niet. dan moet je ook niets instellen. dan krijgt zelf je broer het ip van telenet :-D
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

netfreak schreef:kan je uw netwerkverbinding in bridge leggen.
En moet die PC constant blijven opstaan... nee, gewoon een routertje lijkt me veel eenvoudiger. Het voordeel is dan tevens dat je er meestal een firewall bovenop krijgt.
airzimmy
Erelid
Erelid

jongens jongens altijd weer die discussie

laat ons concluderen:
mono heeft zijn redenen
duo heeft zijn redenen
router heeft zijn redenen
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”