Hallo,
Ik ben eind januari overgestapt van Base naar Mobile Vikings. Nu heb ik mijn laatste factuur bij Base niet betaald (slordigheid), en de aanmaning (als ze die al hebben verstuurd) heb ik nooit gezien omdat ik altijd mijn facturen via internet bekeek en betaalde, maar sinds ik m'n abo heb opgezegd kan dat niet meer en de papieren factuur (of aanmaning) komt bij m'n ouders aan, die ze altijd bij 't oud papier gooien (omdat ik ze toch via de website bekeek).
Nu krijg ik dus vorige week een schuldvordering van Intrum (die mijn nieuwe postadres blijkbaar wel kennen), van de +/- 25 euro die bij Base openstond plus 60 euro administratieve kosten voor Intrum. Ik heb uiteraard geen probleem om die 25 euro nu te betalen, maar die 60 vind ik er toch wel ferm over. Hebben zij ne poot om op te staan om mij echt te dwingen die 60 euro te betalen? Zo nee dan ben ik van plan enkel die 25 euro aan Base te betalen... Als ze wel volledig in hun recht zijn zal ik ze wel betalen, en geldt "wie z'n gat verbrandt " etc.
Wat zouden jullie doen?
Grtz
Weggegaan bij Base, nu intrum (incasso) op m'n dak
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
Ik zou gewoon die 25 euro betalen en niet aan dat incasso bureau ..maar aan Base zelf .
Ik heb iets gelijkaardigs voorgehad met Mobistar .. ik heb gewoon openstaande factuur + rappel kosten betaald maar niet de 60 euro incasso ..
Kheb ze wel een fax gestuurd ( inacasso bureau ) dat het zogezegd al betaald was net voor het krijgen van de incasso brief .... nooit meer iets van gehoord ..
Het ging over 2 facturen van 5 euro + herinnering .. daarop moest ik ook 60 euro incasso kosten betalen , vond dat belachelijk ..
Ik heb iets gelijkaardigs voorgehad met Mobistar .. ik heb gewoon openstaande factuur + rappel kosten betaald maar niet de 60 euro incasso ..
Kheb ze wel een fax gestuurd ( inacasso bureau ) dat het zogezegd al betaald was net voor het krijgen van de incasso brief .... nooit meer iets van gehoord ..
Het ging over 2 facturen van 5 euro + herinnering .. daarop moest ik ook 60 euro incasso kosten betalen , vond dat belachelijk ..
Laatst gewijzigd door Kitt 04 apr 2011, 00:49, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Ik vind die 60 euro administratiekost (inclusief opzoeken nieuw adres) een zeer aannemelijk bedrag om een wanbetaler op zijn betalingsverplichting te wijzen.
Me dunkt dat je gespeeld en verloren hebt...
Misschien kan je je geluk verder beproeven zoals in voorgaand bericht van Kitt.
- Kitt
- Elite Poster
Tja sommige overdrijven toch snel ze met die Incasso .. vooral Mobistar is daar een echte kl**tzak in ..( base blijkbaar ook )
Bij mij ging het dus over 2 facturen van 5 euro ( Internet Everywhere) en dat was in de vakantie periode en ja ik was inderdaad slordig geweest en had die inderdaad niet op tijd betaald .. ik vind de rappelkosten al genoeg eerlijk gezegd die sommige isp's al rekenen voor 1 dag te laat .. ( CFR telenet 7,5 euro )
Proximus doet dit geloof ik pas na de 3de rappel ofzo , dan pas kosten .. maar als je dan betaald niks aan de hand geen incasso geen afsluiting niks..
Bij mobistar was ik ook gelijk afgesloten zonder verwittiging nog niks ..en op de helpdesk was men alles behalve vriendelijk .. ook al zei ik dat facturen betaald waren ..
Ze gingen me niet automatisch weer aansluiten , ik moest een nieuw abonnement openen .. je begrijpt dat ze mij daar never ever terug zien ....
Ik ben 15 jaar bij proximus geweest en daar nooit dergelijke problemen gehad , hooguit 1 of 2 x een herinneringkost ( uit slordigheid meer niet ..die uiteraard betaald hebt ) . Nu ben ik ook MV .. nu kan ik dit zeker niet meer tegenkomen lol
Trouwens als ik een incasso bureau moet inhuren voor een bedrag van 25 euro dan kost mij dat een fortuin..
Heb dagelijks klanten die niet betalen .. en dat gaat soms ook over 30 euro tot enkele duizenden euros .. maar ja die oppermachtige Telco's .. dreigen met "Preventel" en toestanden .. dat kan ik simpelweg niet als kleine zelfstandige sta je nogal machteloos .. processen voor een factuur van 50 euro ik denk et niet ...
En als ik een klant een dagvaardiging stuur met intresten/schadevergoeding dan bestalen ze meestal de hoofdsom snel .. ( omdat ze toch denken dat je niet gaat procederen voor die intresten/kosten , eens je de hoofdsom binnen hebt) ..
Enfin het is aan de TS om te beslissen wat hij doet .. ofwel betaald hij alles braaf aan incasso bureau .. ofwel de hoofdsom van base ...grote kans dat je nooit meer wat wat hoor van incasso bureau ... maar 100 % zeker ben je nooit ..
Bij mij ging het dus over 2 facturen van 5 euro ( Internet Everywhere) en dat was in de vakantie periode en ja ik was inderdaad slordig geweest en had die inderdaad niet op tijd betaald .. ik vind de rappelkosten al genoeg eerlijk gezegd die sommige isp's al rekenen voor 1 dag te laat .. ( CFR telenet 7,5 euro )
Proximus doet dit geloof ik pas na de 3de rappel ofzo , dan pas kosten .. maar als je dan betaald niks aan de hand geen incasso geen afsluiting niks..
Bij mobistar was ik ook gelijk afgesloten zonder verwittiging nog niks ..en op de helpdesk was men alles behalve vriendelijk .. ook al zei ik dat facturen betaald waren ..
Ze gingen me niet automatisch weer aansluiten , ik moest een nieuw abonnement openen .. je begrijpt dat ze mij daar never ever terug zien ....
Ik ben 15 jaar bij proximus geweest en daar nooit dergelijke problemen gehad , hooguit 1 of 2 x een herinneringkost ( uit slordigheid meer niet ..die uiteraard betaald hebt ) . Nu ben ik ook MV .. nu kan ik dit zeker niet meer tegenkomen lol
Trouwens als ik een incasso bureau moet inhuren voor een bedrag van 25 euro dan kost mij dat een fortuin..
Heb dagelijks klanten die niet betalen .. en dat gaat soms ook over 30 euro tot enkele duizenden euros .. maar ja die oppermachtige Telco's .. dreigen met "Preventel" en toestanden .. dat kan ik simpelweg niet als kleine zelfstandige sta je nogal machteloos .. processen voor een factuur van 50 euro ik denk et niet ...
En als ik een klant een dagvaardiging stuur met intresten/schadevergoeding dan bestalen ze meestal de hoofdsom snel .. ( omdat ze toch denken dat je niet gaat procederen voor die intresten/kosten , eens je de hoofdsom binnen hebt) ..
Enfin het is aan de TS om te beslissen wat hij doet .. ofwel betaald hij alles braaf aan incasso bureau .. ofwel de hoofdsom van base ...grote kans dat je nooit meer wat wat hoor van incasso bureau ... maar 100 % zeker ben je nooit ..
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Preventel bestaat al lang niet meer 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Heb ik momenteel ook aan de hand met base.
2x aangetekende brief gestuurd om abbo op te zeggen en ze bleven maar facturen sturen.
Ik had naar base gebeld en ze zeiden dat ik het zo moest opzeggen.
Dan maar betalingen stop gezet en ook dreigingen van incasso gekregen met 60€ extra kosten.
Dan nogmaals naar base gebeld, en nu moest ik het dan maar fia fax opzeggen, en nu heb ik eindelijk brief gekregen dat mijn abbo afgesloten word.
Maar ik kan wel alle facturen nog betalen. Goede administratie van base
2x aangetekende brief gestuurd om abbo op te zeggen en ze bleven maar facturen sturen.
Ik had naar base gebeld en ze zeiden dat ik het zo moest opzeggen.
Dan maar betalingen stop gezet en ook dreigingen van incasso gekregen met 60€ extra kosten.
Dan nogmaals naar base gebeld, en nu moest ik het dan maar fia fax opzeggen, en nu heb ik eindelijk brief gekregen dat mijn abbo afgesloten word.
Maar ik kan wel alle facturen nog betalen. Goede administratie van base

- Kitt
- Elite Poster
Ja dat kan hoor .. was ook 2-3 jaar geleden .. ze dreigden daar mee aan de phone ..krisken schreef:Preventel bestaat al lang niet meer
Dat was zo een beetje de zwarte lijst beherder van de wanbetalers GSM abonnementen dacht ik ..
BTW lang zou ik nu niet zeggen .. 1 jaartje ..
Mededeling
De Raad van Bestuur van de VZW Preventel heeft op 7 januari 2010 besloten de activiteiten van de VZW Preventel stop te zetten op 1 april 2010 en de VZW Preventel in vereffening te stellen. De voormalige leden van de VZW Preventel hebben de klantengegevens uit het Preventelbestand verwijderd, zodat dit bestand ophoudt te bestaan. Het Preventelbestand wordt bijgevolg niet meer geraadpleegd. Voor meer informatie, kan u contact opnemen met de klantendienst van uw operator.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 71 keer
ALLES op tijd betalen.Stijn82 schreef:Hallo,
Ik ben eind januari overgestapt van Base naar Mobile Vikings. Nu heb ik mijn laatste factuur bij Base niet betaald (slordigheid), en de aanmaning (als ze die al hebben verstuurd) heb ik nooit gezien omdat ik altijd mijn facturen via internet bekeek en betaalde, maar sinds ik m'n abo heb opgezegd kan dat niet meer en de papieren factuur (of aanmaning) komt bij m'n ouders aan, die ze altijd bij 't oud papier gooien (omdat ik ze toch via de website bekeek).
Nu krijg ik dus vorige week een schuldvordering van Intrum (die mijn nieuwe postadres blijkbaar wel kennen), van de +/- 25 euro die bij Base openstond plus 60 euro administratieve kosten voor Intrum. Ik heb uiteraard geen probleem om die 25 euro nu te betalen, maar die 60 vind ik er toch wel ferm over. Hebben zij ne poot om op te staan om mij echt te dwingen die 60 euro te betalen? Zo nee dan ben ik van plan enkel die 25 euro aan Base te betalen... Als ze wel volledig in hun recht zijn zal ik ze wel betalen, en geldt "wie z'n gat verbrandt " etc.
Wat zouden jullie doen?
Grtz
de rest is larie en apekool.
maar ja de jeugd van tegenwoordig.
- Kitt
- Elite Poster
Niet alleen de jeugd ... moest iedereen altijd stip en correct betalen zouden pak minder faillismenten zijn .
Een goed motto vind ik "een goeie klant betaald contant" ..
Helaas is belgie het land van de wanbetalers ...
Een goed motto vind ik "een goeie klant betaald contant" ..
Helaas is belgie het land van de wanbetalers ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Ik heb het ook meegemaakt bij Base: aangetekend opzeggen, maar toch wordt de afsluiting niet uitgevoerd.
Bij eerste nieuwe factuur heb ik dan Base gebeld, zonder resultaat.
Nadien ombudsman ingeschakeld, toen was het in orde.
Bij eerste nieuwe factuur heb ik dan Base gebeld, zonder resultaat.
Nadien ombudsman ingeschakeld, toen was het in orde.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 450 keer
Naar particulieren mogen ze dit niet zo snel volgens de wet (verbeter me als ik fout ben!? - volgens jura)Kitt schreef:ik vind de rappelkosten al genoeg eerlijk gezegd die sommige isp's al rekenen voor 1 dag te laat .. ( CFR telenet 7,5 euro )
De parkeerbedrijven doen dit ook hier in de buurt , rede te meer om niet te betalen.
En het land waar ze veel bescherming hebben...Kitt schreef:Helaas is belgie het land van de wanbetalers ...
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Als je een goeie structuur hebt van valse adressen/domicilies/bedrijfjes... Enzovoort... Waarschijnlijk welTim.Bracquez schreef:En het land waar ze veel bescherming hebben...Kitt schreef:Helaas is belgie het land van de wanbetalers ...

-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
fendtje schreef: maar ja de jeugd van tegenwoordig.

Alsof alle jeugd te laat betaalt. Maar ja, de ouderen van tegenwoordig hopen gewoon dat de jeugd is alsof ze altijd te laat betalen, zodat de ouderen daarover dan kunnen klagen.

Ja ok ik ben slordig, sinds ik alleen woon zijn er zoveel rekeningen die betaald moeten worden, en tja ik had mijn adreswijziging maar moeten doorgeven dan had ik hun factuur/aanmaning wel aangekregen.
Een paar maand geleden wou ik nog m'n base abonnement overzetten op m'n zaak (ben zelfstandig sinds kort -> nog meer rekeningen en facturen
), ben toen naar de base shop gegaan om dat te regelen, ze hebben mij toen een formulier meegegeven dat ik moest invullen en opsturen naar Brussel, en ze zouden het dan in orde brengen BINNEN DE DRIE MAANDEN
. Mijn overstap naar Mobile Vikings was toen snel geregeld, alleen stom dat ik dan met die openstaande base factuur geen rekening meer heb gehouden...
Bedankt voor alle antwoorden, heb gisterennacht nog m'n schuld overgemaakt aan base. Volgens wat ik elders lees (bv. op http://plusmagazine.rnews.be/nl/rechten ... urwaarders ) mogen ze die extra kosten niet aanrekenen, die ga ik dan ook niet betalen. We zullen wel zien of dit nog een staartje krijgt!
Een paar maand geleden wou ik nog m'n base abonnement overzetten op m'n zaak (ben zelfstandig sinds kort -> nog meer rekeningen en facturen

Bedankt voor alle antwoorden, heb gisterennacht nog m'n schuld overgemaakt aan base. Volgens wat ik elders lees (bv. op http://plusmagazine.rnews.be/nl/rechten ... urwaarders ) mogen ze die extra kosten niet aanrekenen, die ga ik dan ook niet betalen. We zullen wel zien of dit nog een staartje krijgt!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 71 keer
Lord Utopia schreef:fendtje schreef: maar ja de jeugd van tegenwoordig.![]()
Alsof alle jeugd te laat betaalt. Maar ja, de ouderen van tegenwoordig hopen gewoon dat de jeugd is alsof ze altijd te laat betalen, zodat de ouderen daarover dan kunnen klagen.
antwoord Stijn gelezen.
zolang men leert uit zijn fouten

-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
eternum schreef:Ik vind die 60 euro administratiekost (inclusief opzoeken nieuw adres) een zeer aannemelijk bedrag om een wanbetaler op zijn betalingsverplichting te wijzen.
Staat in hun Algemene Voorwaarden. Zoals bij elk bedrijf wordt je dossier naar een extern incassobureau doorgestuurd als je na een bepaalde periode het openstaand saldo niet voldoet. Bij electrabel betaal je direct een administratieve kost van 5 -6 euro als je niet betaalt voor de vervaldatum van de factuur (14 dagen na opmaak).