Weggegaan bij Base, nu intrum (incasso) op m'n dak

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Stijn82
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2011, 23:57

Hallo,

Ik ben eind januari overgestapt van Base naar Mobile Vikings. Nu heb ik mijn laatste factuur bij Base niet betaald (slordigheid), en de aanmaning (als ze die al hebben verstuurd) heb ik nooit gezien omdat ik altijd mijn facturen via internet bekeek en betaalde, maar sinds ik m'n abo heb opgezegd kan dat niet meer en de papieren factuur (of aanmaning) komt bij m'n ouders aan, die ze altijd bij 't oud papier gooien (omdat ik ze toch via de website bekeek).

Nu krijg ik dus vorige week een schuldvordering van Intrum (die mijn nieuwe postadres blijkbaar wel kennen), van de +/- 25 euro die bij Base openstond plus 60 euro administratieve kosten voor Intrum. Ik heb uiteraard geen probleem om die 25 euro nu te betalen, maar die 60 vind ik er toch wel ferm over. Hebben zij ne poot om op te staan om mij echt te dwingen die 60 euro te betalen? Zo nee dan ben ik van plan enkel die 25 euro aan Base te betalen... Als ze wel volledig in hun recht zijn zal ik ze wel betalen, en geldt "wie z'n gat verbrandt " etc.

Wat zouden jullie doen?

Grtz
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

Ik zou gewoon die 25 euro betalen en niet aan dat incasso bureau ..maar aan Base zelf .

Ik heb iets gelijkaardigs voorgehad met Mobistar .. ik heb gewoon openstaande factuur + rappel kosten betaald maar niet de 60 euro incasso ..

Kheb ze wel een fax gestuurd ( inacasso bureau ) dat het zogezegd al betaald was net voor het krijgen van de incasso brief .... nooit meer iets van gehoord ..

Het ging over 2 facturen van 5 euro + herinnering .. daarop moest ik ook 60 euro incasso kosten betalen , vond dat belachelijk ..
Laatst gewijzigd door Kitt 04 apr 2011, 00:49, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Ik vind die 60 euro administratiekost (inclusief opzoeken nieuw adres) een zeer aannemelijk bedrag om een wanbetaler op zijn betalingsverplichting te wijzen.

Me dunkt dat je gespeeld en verloren hebt...

Misschien kan je je geluk verder beproeven zoals in voorgaand bericht van Kitt.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

Tja sommige overdrijven toch snel ze met die Incasso .. vooral Mobistar is daar een echte kl**tzak in ..( base blijkbaar ook )

Bij mij ging het dus over 2 facturen van 5 euro ( Internet Everywhere) en dat was in de vakantie periode en ja ik was inderdaad slordig geweest en had die inderdaad niet op tijd betaald .. ik vind de rappelkosten al genoeg eerlijk gezegd die sommige isp's al rekenen voor 1 dag te laat .. ( CFR telenet 7,5 euro )
Proximus doet dit geloof ik pas na de 3de rappel ofzo , dan pas kosten .. maar als je dan betaald niks aan de hand geen incasso geen afsluiting niks..

Bij mobistar was ik ook gelijk afgesloten zonder verwittiging nog niks ..en op de helpdesk was men alles behalve vriendelijk .. ook al zei ik dat facturen betaald waren ..
Ze gingen me niet automatisch weer aansluiten , ik moest een nieuw abonnement openen .. je begrijpt dat ze mij daar never ever terug zien ....

Ik ben 15 jaar bij proximus geweest en daar nooit dergelijke problemen gehad , hooguit 1 of 2 x een herinneringkost ( uit slordigheid meer niet ..die uiteraard betaald hebt ) . Nu ben ik ook MV .. nu kan ik dit zeker niet meer tegenkomen lol

Trouwens als ik een incasso bureau moet inhuren voor een bedrag van 25 euro dan kost mij dat een fortuin..
Heb dagelijks klanten die niet betalen .. en dat gaat soms ook over 30 euro tot enkele duizenden euros .. maar ja die oppermachtige Telco's .. dreigen met "Preventel" en toestanden .. dat kan ik simpelweg niet als kleine zelfstandige sta je nogal machteloos .. processen voor een factuur van 50 euro ik denk et niet ...

En als ik een klant een dagvaardiging stuur met intresten/schadevergoeding dan bestalen ze meestal de hoofdsom snel .. ( omdat ze toch denken dat je niet gaat procederen voor die intresten/kosten , eens je de hoofdsom binnen hebt) ..

Enfin het is aan de TS om te beslissen wat hij doet .. ofwel betaald hij alles braaf aan incasso bureau .. ofwel de hoofdsom van base ...grote kans dat je nooit meer wat wat hoor van incasso bureau ... maar 100 % zeker ben je nooit ..
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Preventel bestaat al lang niet meer :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Heb ik momenteel ook aan de hand met base.
2x aangetekende brief gestuurd om abbo op te zeggen en ze bleven maar facturen sturen.
Ik had naar base gebeld en ze zeiden dat ik het zo moest opzeggen.
Dan maar betalingen stop gezet en ook dreigingen van incasso gekregen met 60€ extra kosten.
Dan nogmaals naar base gebeld, en nu moest ik het dan maar fia fax opzeggen, en nu heb ik eindelijk brief gekregen dat mijn abbo afgesloten word.
Maar ik kan wel alle facturen nog betalen. Goede administratie van base :bang:
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

krisken schreef:Preventel bestaat al lang niet meer :)
Ja dat kan hoor .. was ook 2-3 jaar geleden .. ze dreigden daar mee aan de phone ..

Dat was zo een beetje de zwarte lijst beherder van de wanbetalers GSM abonnementen dacht ik ..

BTW lang zou ik nu niet zeggen .. 1 jaartje ..

Mededeling

De Raad van Bestuur van de VZW Preventel heeft op 7 januari 2010 besloten de activiteiten van de VZW Preventel stop te zetten op 1 april 2010 en de VZW Preventel in vereffening te stellen. De voormalige leden van de VZW Preventel hebben de klantengegevens uit het Preventelbestand verwijderd, zodat dit bestand ophoudt te bestaan. Het Preventelbestand wordt bijgevolg niet meer geraadpleegd. Voor meer informatie, kan u contact opnemen met de klantendienst van uw operator.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 790
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Stijn82 schreef:Hallo,

Ik ben eind januari overgestapt van Base naar Mobile Vikings. Nu heb ik mijn laatste factuur bij Base niet betaald (slordigheid), en de aanmaning (als ze die al hebben verstuurd) heb ik nooit gezien omdat ik altijd mijn facturen via internet bekeek en betaalde, maar sinds ik m'n abo heb opgezegd kan dat niet meer en de papieren factuur (of aanmaning) komt bij m'n ouders aan, die ze altijd bij 't oud papier gooien (omdat ik ze toch via de website bekeek).

Nu krijg ik dus vorige week een schuldvordering van Intrum (die mijn nieuwe postadres blijkbaar wel kennen), van de +/- 25 euro die bij Base openstond plus 60 euro administratieve kosten voor Intrum. Ik heb uiteraard geen probleem om die 25 euro nu te betalen, maar die 60 vind ik er toch wel ferm over. Hebben zij ne poot om op te staan om mij echt te dwingen die 60 euro te betalen? Zo nee dan ben ik van plan enkel die 25 euro aan Base te betalen... Als ze wel volledig in hun recht zijn zal ik ze wel betalen, en geldt "wie z'n gat verbrandt " etc.

Wat zouden jullie doen?

Grtz
ALLES op tijd betalen.
de rest is larie en apekool.
maar ja de jeugd van tegenwoordig.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

Niet alleen de jeugd ... moest iedereen altijd stip en correct betalen zouden pak minder faillismenten zijn .
Een goed motto vind ik "een goeie klant betaald contant" ..

Helaas is belgie het land van de wanbetalers ...
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4374
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

- De politiekers
- De ouderen (25+)

van tegenwoordig...

Tijd dat de jongere generaties overnemen...
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2430
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Ik heb het ook meegemaakt bij Base: aangetekend opzeggen, maar toch wordt de afsluiting niet uitgevoerd.

Bij eerste nieuwe factuur heb ik dan Base gebeld, zonder resultaat.
Nadien ombudsman ingeschakeld, toen was het in orde.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Kitt schreef:ik vind de rappelkosten al genoeg eerlijk gezegd die sommige isp's al rekenen voor 1 dag te laat .. ( CFR telenet 7,5 euro )
Naar particulieren mogen ze dit niet zo snel volgens de wet (verbeter me als ik fout ben!? - volgens jura)
De parkeerbedrijven doen dit ook hier in de buurt , rede te meer om niet te betalen.
Kitt schreef:Helaas is belgie het land van de wanbetalers ...
En het land waar ze veel bescherming hebben...
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4374
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Tim.Bracquez schreef:
Kitt schreef:Helaas is belgie het land van de wanbetalers ...
En het land waar ze veel bescherming hebben...
Als je een goeie structuur hebt van valse adressen/domicilies/bedrijfjes... Enzovoort... Waarschijnlijk wel :p
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

fendtje schreef: maar ja de jeugd van tegenwoordig.
:roll:
Alsof alle jeugd te laat betaalt. Maar ja, de ouderen van tegenwoordig hopen gewoon dat de jeugd is alsof ze altijd te laat betalen, zodat de ouderen daarover dan kunnen klagen. ;)
Stijn82
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2011, 23:57

Ja ok ik ben slordig, sinds ik alleen woon zijn er zoveel rekeningen die betaald moeten worden, en tja ik had mijn adreswijziging maar moeten doorgeven dan had ik hun factuur/aanmaning wel aangekregen.

Een paar maand geleden wou ik nog m'n base abonnement overzetten op m'n zaak (ben zelfstandig sinds kort -> nog meer rekeningen en facturen :-) ), ben toen naar de base shop gegaan om dat te regelen, ze hebben mij toen een formulier meegegeven dat ik moest invullen en opsturen naar Brussel, en ze zouden het dan in orde brengen BINNEN DE DRIE MAANDEN :roll: . Mijn overstap naar Mobile Vikings was toen snel geregeld, alleen stom dat ik dan met die openstaande base factuur geen rekening meer heb gehouden...

Bedankt voor alle antwoorden, heb gisterennacht nog m'n schuld overgemaakt aan base. Volgens wat ik elders lees (bv. op http://plusmagazine.rnews.be/nl/rechten ... urwaarders ) mogen ze die extra kosten niet aanrekenen, die ga ik dan ook niet betalen. We zullen wel zien of dit nog een staartje krijgt!
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 790
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Lord Utopia schreef:
fendtje schreef: maar ja de jeugd van tegenwoordig.
:roll:
Alsof alle jeugd te laat betaalt. Maar ja, de ouderen van tegenwoordig hopen gewoon dat de jeugd is alsof ze altijd te laat betalen, zodat de ouderen daarover dan kunnen klagen. ;)

antwoord Stijn gelezen.
zolang men leert uit zijn fouten :banana:
akira02
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 sep 2009, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

eternum schreef:Ik vind die 60 euro administratiekost (inclusief opzoeken nieuw adres) een zeer aannemelijk bedrag om een wanbetaler op zijn betalingsverplichting te wijzen.

Me dunkt dat je gespeeld en verloren hebt...

Misschien kan je je geluk verder beproeven zoals in voorgaand bericht van Kitt.

Staat in hun Algemene Voorwaarden. Zoals bij elk bedrijf wordt je dossier naar een extern incassobureau doorgestuurd als je na een bepaalde periode het openstaand saldo niet voldoet. Bij electrabel betaal je direct een administratieve kost van 5 -6 euro als je niet betaalt voor de vervaldatum van de factuur (14 dagen na opmaak).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”