Alcatel PaBX & Dropped call's

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Beste,

'k zit al even op volgend probleem te zoeken: We hebben een alcatel-lucent pabx (via RTP), alles werkt goed, behalve dan 1 locatie Op die ene locatie komt af en toe voor dat de lijn gewoon verbreekt na precies 1 minuut. De beller komt op de algemene voicemail v/d centrale terecht en het toestel van de medewerker gaat gewoon terug naar 't beginscherm (alsof de beller dus heeft ingehaakt).

Pingtijden vanaf die locatie naar de pabx zijn rond de 30ms. Alles wordt goed geqos't (andere traffiek heeft geen invloed op de kwaliteit van de verbinding. In de logs van de centrale vind ik ook niets speciaal terug...

Alvast dank voor eventuele tips!..
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1257
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Vervang de bekabeling eens tussen PBX en de telefoon, is waarschijnlijk kortsluiting in kabel. Tijdje geleden bij een klant zelfde meegemaakt.
Afbeelding
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Zal ik even proberen, tnx voor de tip!
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1257
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Moest dat niets oplossen, kijken voor eventuele duplicate IP's. Bijvoorbeeld ergens een Phone die niet gereleased heeft nadat hij werd uitgezet.
Afbeelding
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Alles is static ingesteld. 't komt ook voor op meerdere toestellen op die lokatie. Andere lokaties hebben hier nog nooit last van gehad. 't moet dus wel VPN/Router/switch/verbinding of bekabeling zijn ginder. 't rare is dat dit niet altijd voorvalt, en als het voorvalt dropt de telefoonverbinding altijd precies op 1 minuut.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1257
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Hmmmm, check je netwerk instellingen eens tussen de router en switch. Nooit AUTO speed/duplex mixen met fixed bijvoorbeeld, dit geeft CRC errors op de interfaces en dit kan voor disconnects zorgen, hoe hoger de traffic door die 'SPOF', hoe sneller je dit kan voor krijgen.
Afbeelding
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Hmm oké, 'k heb gans 't netwerk even fixed op 100mbit gezet. Hout vasthouden,maar voorlopig werkt alles normaal!
Tnx voor de tips hé!
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1257
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Geen probleem, zijn nu eenmaal zaken waar men niet onmiddellijk aan denkt tenzij je er dagdagelijks mee geconfronteerd word.
Afbeelding
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1257
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

En? Nog probs gehad?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”