Straks krijg ik spijt...

Een antwoord op je vraag van atom tov de CULV celeron processor, uit een review :cloink schreef:Hmm, die ZBOX ziet er inderdaad ook erg interessant uit. Enige minpuntje is de 2"5 HD, maar aangezien de meesten hun media wel over het netwerk zullen afspelen, zou een goedkope, kleine schijf volstaan. Iemand enig idee hoe die Celeron zich gedraagt t.o.v. de Atom?
Straks krijg ik spijt...
The ZBOX HD-ND22 does what many of Zotac's previous products have done in the past: Push the boundaries of small form factor PC performance. Nvidia's ION chipset makes HD video playback on Atom-based systems a breeze but such machines are poor in overall speed and responsiveness. Pairing ION with a dual core Intel CULV processor results in a staggering performance increase. While this combination may not be able to compete with your average budget tower with a standard desktop CPU, being packed in a 7.4 x 7.4 x 1.7" casing givers it the highest size-to-performance ratio of any desktop you can buy.
Luckily for the ZBOX, nothing on the market with similar dimensions (and/or the ability to be VESA mounted) comes close to its performance, with most nettops still stuck with Atom. We don't foresee Atom desktops disappearing anytime soon, but we sincerely hope the ZBOX marks the beginning of a general expansion of nettops beyond Atom
Volledige review : silentpcreviewWhile an Atom is just as capable when paired with ION for video playback, the CULV + ION combination proved to be much more responsive and faster overall. The ZBOX crushed the DIY Atom 330 (with Intel chipset) system in all of the benchmarks. For a pure media playback machine, a dual-core Atom with ION graphics will suffice, but if you delve into more demanding applications, Atom's limitations become crystal clear.
Vandaag aangekomen. Aangesloten en... geen geluid? Ik vrees dat dit in elk geval geen plug & play oplossing is. Heb op het XBMC forum nog iemand met dezelfde setup, dus hopelijk kan hij me helpen. TBC!cloink schreef:Ook heb ik op eBay een goedkope digitale output kaart gekocht, nadat ik had gelezen dat deze output wel eens standaard aanwezig kon zijn op het mobo in de Asus. Van zodra dit aangekomen is (uit Hong Kong, dus nog een paar weken geduld a.u.b.) en ik er wat heb mee kunnen klooien (er is in principe geen plaats om een kaartje te plaatsen, dus zal ik creatief moeten wezen), laat ik hier nog iets weten.
Misschien helpt dit?Vandaag aangekomen. Aangesloten en... geen geluid? Ik vrees dat dit in elk geval geen plug & play oplossing is. Heb op het XBMC forum nog iemand met dezelfde setup, dus hopelijk kan hij me helpen. TBC!
Ik ben een idioot.cloink schreef:Vandaag aangekomen. Aangesloten en... geen geluid?
Waar trouwens een workaround voor is, maar voor mij (met persoonlijke MSDN) was dat de moeite niet waard, want ik had toen al Win7 erop staan.cloink schreef:Neen, is specifiek voor bepaalde hardware (waaronder dus de ingebouwde IR module van de Asus S1).
ik heb nu een Playon!HD en ben het gepruts van AC Ryan lichtelijk beu (gebrekkige user interface, updates blijven uit, ...). Door dit topic te lezen ben ik ook beginnen nadenken, en de setup die je beschrijft is relatief goedkoop (ik heb ook nog wel een harddisk liggen die kan dienen). Volgens mij moet xbmc op dergelijk systeem toch een heel stuk aangenamer zijn, of vergis ik mij?
Ik heb het ondertussen besteld. Is nog wachten op het moederbord en de afstandbediening.BMaster schreef:ik heb nu een Playon!HD en ben het gepruts van AC Ryan lichtelijk beu (gebrekkige user interface, updates blijven uit, ...). Door dit topic te lezen ben ik ook beginnen nadenken, en de setup die je beschrijft is relatief goedkoop (ik heb ook nog wel een harddisk liggen die kan dienen). Volgens mij moet xbmc op dergelijk systeem toch een heel stuk aangenamer zijn, of vergis ik mij?
EDIT: Ik zou er dan een remote bijkopen vanop ebay (http://cgi.benl.ebay.be/Media-Center-MC ... 149wt_1139)... Weinig geld en de kwaliteit van de remote is van geen belang aangezien ik toch een universal remote van logitech heb.
Ben benieuwd! Ik wacht nog wel even met bestellen tot jij het deftig aan de praat hebt danBraindamage schreef: Ik heb het ondertussen besteld. Is nog wachten op het moederbord en de afstandbediening.
Minder plug & play heeft ook zo z'n voordelen natuurlijk, het biedt meer vrijheid hé. Sabnzb zou ik er bijvoorbeeld ook bijzetten. Ik was halvelings aan 't denken om het onder linux te draaien trouwens, dat lijkt me stabieler dan Windows.cloink schreef:XBMC is erg fijn in gebruik, in elk geval superieur dan mijn oude Popcorn Hour A-100.
Wel één dingetje: ik draai deze nu onder Windows 7 en ik merk wel dat het geheel minder stabiel is dan de bovengenoemde A-100. Ik moet de XBMC om de paar dagen wel eens herstarten. Mogelijks mijn eigen schuld (eerste keer dat ik XBMC draai, dus veel "tweaking" heb ik nog niet gedaan), maar dus wat minder "plug & play"...
ik ga ook voor de 'live cd' versie met linux. Vind het persoonlijk een beetje stom om windows 7 te gaan aanschaffen voor de helft van de prijs van de onderdelen ... En volgens mij gaat het idd ook stabieler zijn daar er geen verschillende services op de achtergrond gaan draaien.BMaster schreef:Minder plug & play heeft ook zo z'n voordelen natuurlijk, het biedt meer vrijheid hé. Sabnzb zou ik er bijvoorbeeld ook bijzetten. Ik was halvelings aan 't denken om het onder linux te draaien trouwens, dat lijkt me stabieler dan Windows.
Die afstandsbediening met ontvanger was +10 dagen, de rest was 2-3 dagen. Maar het moederbordje was er dus ook nog niet (is heel populair momenteel), heb pas nog op azerty gekeken en er staat toch nog steeds dat het op voorraad is bij hun leverancier. Dus het zal morgen of maandag wel in orde moeten zijn.BMaster schreef:Ben benieuwd! Ik wacht nog wel even met bestellen tot jij het deftig aan de praat hebt dan Bedankt voor de review, ga ik zeker bekijken!
Zolang je films op de box zet gaat het goed omdat die meestal dezelfde codecs gebruiken. Ik kreeg vooral problemen met muziekvideoclips omdat die verschillende codecs en steeds nieuwere versies gebruiken, die niet meer ondersteund zijn.Ken schreef:Hmmmz, voorlopig hou ik vast aan m'n Popcorn Hour + NAS
Geen zin om wat nieuws te kopen atm.
Deze ken ik ook, maar vind je hier niet. Is blijkbaar enkel op speciale vraag van systeembouwers leverbaar, niet in hun standaard aanbod.r2504 schreef:Ondertussen blijkt Zotac trouwens een bordje te hebben, de Zotac IONITX-O-E, met de Intel SU4100 (deze die men gebruikt in de Boxee Box).
Ik zet de mijne eigenlijk nooit uit, die gaat altijd in standby en dit is nu al een paar weken zo, geen last van instabiliteit eigenlijk...cloink schreef: Wel één dingetje: ik draai deze nu onder Windows 7 en ik merk wel dat het geheel minder stabiel is dan de bovengenoemde A-100. Ik moet de XBMC om de paar dagen wel eens herstarten.
Wel, dat doe ik dus ook, maar ik heb hetvolgende gemerkt: ik heb nogal een grote library qua video (2000+) en als ik durf hem in standby te zetten terwijl ik ín de library sta (dus niet in 't hoofdmenu of weather bv.), dan komt ie niet meer uit standby (HD blijft actief knipperen maar geen beeld, ook niet na 15 mins. wachten). Dus voorlopig ga in telkens uit de library alvorens hem in standby te pleuren.Sasuke schreef:Ik zet de mijne eigenlijk nooit uit, die gaat altijd in standby en dit is nu al een paar weken zo
Errm, geen enkele !! gewoon cleane win7 + xbmc 10, meer niet. Ik speel dagelijks 1080p ...Teebee schreef:bah, onder windows 7 stotteren al mijn 1080p films, en sintel filmpje (2048p) is zelfs een ramp.
Als ik xbmc installeer op een 2de partitie en deze boot, dan spelen die 1080p films wel vlot precies.
Geraak er niet uit welke codec ik moet installeren op een clean Windowz 7 64-bit systeem om ze wel vloeiend te laten werken