"2" na domain name

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Tja, wat rare omschrijving voor het probleem, maar tracht het uit te leggen.

Sinds een migratie van m'n server zie ik in Windows 7 bij Local Area Connection (Control Panel - Network interfaces dus) onder de naam van "Local Area Connection" m'n domain name met daarachter het cijfer 2 (bv. mydomain.com 2). Hetzelfde zie ik trouwens in het Network & Sharing Center bij Active networks ?

Ben ondertussen op de server ook gaan kijken... en ook daar zie ik in het Network & Sharing Center de "2" eveneens staan ?

Ik vraag me nu af waar die "2" vandaan komt ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Gevonden... op het icoontje (bij Active Networks) kan je klikken en kan je de "Network name" aanpassen... whatever that may be ?

Geen idee wat het nut hiervan is...
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

Die 2 is omdat er al een (hidden) NIC is met dezelfde naam. Als je in device manager de optie show hidden devices aanzet, zul je zien dat daar nog al je oude hardware van voor de migratie zichtbaar is.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Bij show hidden devices krijg ik een enorme waslijst... maar dat is niet meteen de oorzaak omdat de nieuwe server uiteindelijk een scratch install is geworden (heb eerst gans de migratie getest naar een VM, maar uiteindelijk toch maar beslist een scratch install te doen om rare dingen te vermijden).

Ik vraag me wel af wat het nut is van die Network Locations... en hun 'Managed' of niet type. Zal straks nog eens wat Google'n.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”