Verkeerde facturatie (opgelost)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gesloten
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Na de voor mij positieve overstap van TN naar BGC nu toch de eerste negatieve noot.
Mijn eerste factuur die ik kreeg bedroeg zomaar eventjes 429,80 euro... Ondanks dat ik -telefonisch- de aansluiting aanvroeg tijdens de lopende promotie van gratis activering en installatie werden deze kosten me toch aangerekend.
De -overigens zeer vriendelijke- dame aan de lijn opperde eerst nog dat de installatie was gebeurd buiten de promotieperiode... Op mijn repliek dat ik wel degelijk de bestelling plaatste binnen deze periode werd dan toch al een creditnota opgesteld t.b.v. 199 euro, echter,
op de factuur staat ook 44,99 euro aangerekend voor plaatsing kabel telefonie-internet (15 eenheden à 3 euro ??), De technieker heeft geen enkele kabel moeten trekken, de telefoonlijn was aanwezig (had er vroeger een vaste telefoon aanhangen), de pc was nog aangesloten op de telenet modem, het enige wat ik gedaan heb is de kabel van de telenet naar de BGC-modem verplaatst :eek: t Vanwaar deze aanrekening ?
Op 'mijn Belgacom' staat de factuur nu met de status 'factuur met geactiveerde betwisting', maar het te betwisten bedrag van de 'plaatsing kabel' staat nog steeds als 'te betalen'
Iemand ervaring hiermee of raad ? Maandag in elk geval nog eens bellen... tjonge moet dit nu altijd...
Black is the colour of my true love's hair
aceke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

bij een installatie is de eerste 50m kabel gratis dus dan is er iets mis gelopen bij het facturatie systeem, dit moet je aanhalen bij bgc
zues
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

aan chinaski

als ze u niet willen helpen is het best om een mail te sturen naar de ombudsdienst daar zullen ze meer aandacht aan schenken dan uw telefoontje.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

En de installatie kan maximaal maar €149 kosten, namelijk voor een advanced, en daar zit inderdaad 50m kabel inbegrepen die door de technieker tegen muren en plinten bevestigd wordt. Voor de mono installatie van €99 wordt er gebruik gemaakt van prefab kabels die los op de grond liggen.
De activatie heet tegenwoordig "connection kit" en kost €50.

De enige prijzen die ik zo van buiten ken. 8)
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Chinaski
Plus Member
Plus Member

Inderdaad die 149 (advanced duo installation) en 50 euro (activatie) werden aanvankelijk aangerekend, daarvoor kreeg ik reeds een creditnota.
Nu moeten die 44,99 euro plaatsingskosten nog van de factuur verdwijnen.
Maandag toch nog maar eens bellen.

en btw de installateur heeft zelfs geen centimeter kabel moeten aanleggen/vastmaken; alles was reeds voorhanden.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

In het slechtste geval had het dan nog maar €149 mogen kosten (mono install + activatie). Waar die overige €200 vandaan komt is mij toch een raadsel. :eek: :???:

Wil je de factuur eens inscannen en hier posten? (na verwijderen van uw naam en adres)
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1686 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Bel nog eens terug?
Chinaski
Plus Member
Plus Member

Afbeelding

dit was dus de eerste factuur, nu is er reeds 199 euro af, rest nog de kost voor plaatsing/bekabeling..
zo zie ik het nu op mijn bgc

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Chinaski 15 jan 2011, 20:07, in totaal 1 gewijzigd.
Chinaski
Plus Member
Plus Member

Goztow schreef:Bel nog eens terug?
ja ga ik doen :wink:
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

zues schreef:aan chinaski

als ze u niet willen helpen is het best om een mail te sturen naar de ombudsdienst daar zullen ze meer aandacht aan schenken dan uw telefoontje.
persoonlijk heb ik goeie ervaring met telefoontjes naar belgacom, 't is wel jammer dat facturen vaak fout opgemaakt worden (zeker de eerste), dus goed in de gaten te houden, maar creditnota's worden vlot aangemaakt
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
aceke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

je hebt intense dus ALLES zou gratis moeten zijn
geen activatie, installatie, geen kabel,...

bellen en dreigen met ombudsdienst
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

zues schreef:als ze u niet willen helpen is het best om een mail te sturen naar de ombudsdienst daar zullen ze meer aandacht aan schenken dan uw telefoontje.
aceke schreef:je hebt intense dus ALLES zou gratis moeten zijn ...
bellen en dreigen met ombudsdienst.
Dat dreigen met de ombudsdienst is volstrekt onnodig.
Een gewoon vriendelijk telefoontje met de klantendienst, en rustig de situatie uitleggen is méér dan voldoende. Indien er verkeerd werd gefactureerd zal dat onmiddellijk en zonder discussie rechtgezet worden.

Zoals xenne zei, het is inderdaad jammer dat de eerste factuur gewoonlijk verkeerd is, maar ze zijn bij Belgacom altijd heel flexibel in het crediteren van verkeerd aangerekende bedragen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Chinaski
Plus Member
Plus Member

Het is nu inderdaad keurig opgelost door de Belgacom klantendienst.
Ik werd vandaag zelf opgebeld met de melding dat het om een vergissing ging, en er een bijkomende kredietnota werd opgesteld (voor de plaatsingskosten)
Eind goed al goed dus, dank voor de reacties.
Gesloten

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”