Ik heb een vraagje,
Ik heb de Siemens C470IP, en wil als er niet opgenomen wordt, dat er geforward wordt naar een andere nummer. MAAAAAR, dat de forward dan via een andere (VOIP) lijn gebeurt.
Dus, iemand belt op mijn gewone lijn. Ik antwoord niet, hij wordt automatisch geforward naar andere nummer, via mijn VOIP ipv via diezelfde telefoonlijn.
Volgens Siemens kan het, maar hun email communicatie duurt 2 maand per antwoord, laatste antwoord was kijk in de handleiding, wat overduidelijk niet geholpen heeft (daar staat enkel een shortcode, maar dan wordt hij toch geforward via mijn gewone vaste lijn?)
Siemens C470IP call forward
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 19 keer
Dit zou het wel eens kunnen zijn! Dima_2005, kan je dit eens testen, ik ben de komende week niet thuis.User_Rudy schreef:Kan dat niet door het nummer waarnaar moet worden doorgeschakeld te laten eindigen op #1 ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Ja, maar hoe instellen.
Via de handset -> Sel sevices -> Fixed line -> Call Diversion
Als je het daar doet, dan dialed hij gewoon *61*......
Maar dat werkt niet. (zeker niet bij Telenet)
Via de handset -> Sel sevices -> Fixed line -> Call Diversion
Als je het daar doet, dan dialed hij gewoon *61*......
Maar dat werkt niet. (zeker niet bij Telenet)
-
- Pro Member
Inderdaad, nu je het zegt... Volgens mij is het gewoon niet mogelijk en had je bij Siemens te maken met één of andere incompetente helpdeskmedewerker 
Zeggen dat je maar in de gebruikershandleiding moet kijken is nu ook niet echt klantvriendelijk...

Zeggen dat je maar in de gebruikershandleiding moet kijken is nu ook niet echt klantvriendelijk...
-
- Elite Poster
Maar op zich moet dat toch mogelijk zijn, niet?
Anders, zijn er ook VOIP-providers die een 0800 lokaal nummer heeft? Misschien zou ik op deze manier het forwarden...
fixed->0800->Voip->nummer
Anders, zijn er ook VOIP-providers die een 0800 lokaal nummer heeft? Misschien zou ik op deze manier het forwarden...
fixed->0800->Voip->nummer
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
0800 aanvragen bij weepee? Kost je bijna niks! (0.25 euro per dag + 18 euro setup dacht ik)
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Ik heb het ook vooral over speciale "dial" nummers.
Bv. bij Voipdiscount kun je naar 02/2901895 bellen van een voorgeprogrammeerd nummer. En van daar uit overal naartoe bellen.
Het is zo dat ik naar een buitenlands nummer wil doorverwijzen, daarom..
Bv. bij Voipdiscount kun je naar 02/2901895 bellen van een voorgeprogrammeerd nummer. En van daar uit overal naartoe bellen.
Het is zo dat ik naar een buitenlands nummer wil doorverwijzen, daarom..
-
- Pro Member
Het doorverbinden van een oproep vanop de vaste lijn naar een ander nummer via voip is een redelijk specifieke functie, die zelfs maar op een beperkt aantal FritzBox'en zit. Onze C470IP is relatief goedkoop in vergelijking met zo'n FritzBox, dusja eigenlijk wel beetje normaal dat het niet aanwezig is op de C470IP
Je kan altijd eens een FritzBox in overweging nemen, maar licht je dan wel goed in bij Philippe of een andere FritzBox gebruiker op dit forum, want de functie 'Calltrough' is niet op elke FritzBox beschikbaar zoals ik al zei.
Simon

Je kan altijd eens een FritzBox in overweging nemen, maar licht je dan wel goed in bij Philippe of een andere FritzBox gebruiker op dit forum, want de functie 'Calltrough' is niet op elke FritzBox beschikbaar zoals ik al zei.
Simon
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Een goedkoop 2de hands Fritzboxje (vb 7050) is voldoende (< 40€ op ebay.de)
Zelfs als je dit niet gebruikt als router of om mee te bellen, maar alleen om de doorschakeling te doen.
* hang de FritzBox aan je netwerk als ATA
* hang de FritzBox aan je binnenkomende vaste lijn (parallel met de andere telefoons)
* stel een call forward in (via VoIP) naar het andere nummer.
Bij binnenkomende oproepen zullen beide toestellen parallel bellen: wie het eerst opneemt krijgt het gesprek, bij de andere zal het als een "gemiste" oproep verschijnen.
Enig nadeel: nog een bakje meer dat stroom verbruikt
Philippe.
Zelfs als je dit niet gebruikt als router of om mee te bellen, maar alleen om de doorschakeling te doen.
* hang de FritzBox aan je netwerk als ATA
* hang de FritzBox aan je binnenkomende vaste lijn (parallel met de andere telefoons)
* stel een call forward in (via VoIP) naar het andere nummer.
Bij binnenkomende oproepen zullen beide toestellen parallel bellen: wie het eerst opneemt krijgt het gesprek, bij de andere zal het als een "gemiste" oproep verschijnen.
Enig nadeel: nog een bakje meer dat stroom verbruikt

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 11 keer
Net geprobeerd op een Siemsn C450IP.
Via sel services / fixed line / call diversion
when : op "all call" zetten
number : was mijn GSM nummer maar laten eindigen op #2, dan gaat het via mijn SIP2 Nonoh
Status : op "on" zetten
Daarna op Save drukken
dan belt hij en verstuurt een code naar het Siemens basis station
Hierna gewoon het gesprek afbreken.
Daarna worden alle gesprekken naar mijn fixed line geforward naar mijn GSM via Nonoh.
Via sel services / fixed line / call diversion
when : op "all call" zetten
number : was mijn GSM nummer maar laten eindigen op #2, dan gaat het via mijn SIP2 Nonoh
Status : op "on" zetten
Daarna op Save drukken
dan belt hij en verstuurt een code naar het Siemens basis station
Hierna gewoon het gesprek afbreken.
Daarna worden alle gesprekken naar mijn fixed line geforward naar mijn GSM via Nonoh.