Belgacom Favorite + WeePee

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Na jaren tevreden Dommel klant geweest te zijn, ga ik binnenkort overstappen naar Belgacom.
- Televisie heb ik niet nodig (ik pluk gratis en digitaal de VRT zenders via DVB-T uit de lucht :wink:)
- Telefonie wens ik via VOIP te regelen (inkomend/uitgaand via WeePee en uitgaand naar GSM via Jumblo)
- Voor nieuwsgroepen kies ik uit lightningusenet (2,5 euro/maand) of Eweka (7,5 euro/maand)

Het enige wat ik hierbij nog nodig heb, is een goed (en toekomst gericht) VDSL abonnement:
- Gezien je bij Belgacom je raw copper aansluiting er gratis bij krijgt (zit in de prijs inbegrepen).
- De omschakeling naar VDSL je niets kost (gratis activatie, gratis modem).
- Je er onbeperkt (of ruimer) kan downloaden (via de FUP optie)
- En de eerste 5 maanden zelfs een fikse korting krijg (15 euro/maand).

Is mijn beslissing op Belgacom gevallen.

Formule: Internet Favorite (aan 25 Mbps down, 3,5 Mbps up) + FUP
Dit komt neer op 53 euro/maand.

Nota: Via een downgrade (eenmalige kost van 9 euro) kan ik mijn abonnement altijd met 10 euro goedkoper maken (door voor Belgacom Internet Comfort te kiezen). Ik surf dan iets trager (12 Mpbs), en betaal hiervoor 10 euro/maand minder. Bij Scarlet, Dommel, EdpNet, etc heb ik deze keuze niet.

Aan VOID, Philippe, e.a. bedankt voor de hulp die jullie me reeds geboden hebben. :-)
Ik zet mijn verhaal nu hier verder...

1. Ik heb mijn tekening aangepast (zie bijlage)
2. Mijn huidige telefoonnummer wordt overgedragen naar WeePee (eenmalige kost van 18 euro). Ik maak gebruik van één account bij WeePee. Dit account wordt ingesteld op de Siemens Gigaset SX762.
3. De analoge telefoon is rechtstreeks op de Siemens aangesloten (via de Phone1 uitgang). Hierop komen inkomen/uitgaande de gesprekken van WeePee binnen.
4. De VOIP telefoon (Tiptel IP 280) is via het netwerk aangesloten. De inkomende gesprekken komen op het SIP1 account binnen (*3 via de Siemens SIP Server). De uitgaande gesprekken (goedkoop naar GSM) lopen via een SIP2 account (bij Jumblo).
5. Configuratie van Stun server, e.d. is niet nodig. Maar dit is nog af te wachten.

Nog openstaande vragen:
1. Ik kan eventueel ook een PRO account bij WeePee nemen. Maar welk voordeel heb ik hieraan ? (behalve het nadeel dat je dan 1 cent per oproep betaalt bij een gesprek tussen WeePee klanten onderling).
2. Volgens TIK blokkeert Belgacom bepaalde poorten (zie hier). Is dit nog altijd zo ? En welke applicaties maken zoal gebruik van deze poorten (23, 80 en 443). Ik speel soms wel graag eens een spelletje. Hopelijk geraak ik met mijn Belgacom abonnement daarmee dan nog naar buiten :?
3. Het moeilijkste gedeelte dat voor mij (in deze hele configuratie) nu nog rest is dat ik de Siemens achter de Bbox2 aan zal moeten sluiten. t.t.z. de Bbox2 mag enkel als VDSL modem fungeren. Terwijl de Siemens Gigaset zowel als router, VOIP en SIP Server zal fungeren. Hoe stel je dit in ? Wie van jullie heeft er ervaring met bv een Fritzbox achter de Bbox2 van Belgacom te hangen ?
4. Ik heb hierover alvast eens gegoogled op het internet. En kon deze informatie op het Belgacom forum daarover terugvinden: Wireless op de Bbox2 uitschakelen EN het extern IP adres van de Siemens (mijn router) op de Bbox2 instellen als DMZ host (zodat alle verkeer doorgegeven wordt). Is dit voldoende ? Of moet ik eerder een soort van PPOE sessie instellen. Zo ja, moet ik nog eens opzoeken, hoe dit moet...

Gent32m
Bijlagen
Schema VDSL - VOIP Weepee.jpg
(95.04 KiB) 41 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Gent32m 08 nov 2010, 11:34, in totaal 1 gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vergeet niet als je geen tv neemt dat er een kans bestaat dat ze u op adsl plaatsen !
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

proximusboyke schreef:Vergeet niet als je geen tv neemt dat er een kans bestaat dat ze u op adsl plaatsen !
Hoe kunnen ze me nu op ADSL plaatsen ?
Als ik 25 Mpbs download aanvraag...

En ik zit vlak aan een VDSL rop (+- 200 meter van mijn deur)

Edit
1. Mijn ouders zijn verleden week naar Belgacom overgestapt. Zij nemen enkel internet + telefonie af (geen tv) en zijn op VDSL geplaatst. Ze behalen een downsnelheid van +- 20 Mbps.
2. Ik ben zonet naar de Belgacomshop geweest, volgens die mevrouw zal ik op VDSL aangesloten worden. Ik zal hoe dan ook vragen dit in mijn contractvoorwaarden te plaatsen (of dit vermelden bij mijn bestelling). Zodat ik later hierop kan terugvallen (in geval van problemen).
Laatst gewijzigd door Gent32m 05 nov 2010, 13:27, in totaal 1 gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

1 er staat een kast naast mijn deur en ik zit op een rop 400m van mij deur dus dat wil niks zeggen
2 als er u uw buurt een tekort aan vdsl ingangen zijn geven ze de voorkeur aan mensen die tv nemen en plaatsen andere mensen op adsl of adsl 2+.
Ik denk dat dit hier al genoeg gezegd is.
Ik wil gewoon zeggen dat het geen zekerheid is als je enkel internet neemt.
mercedes e220 OML
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Bedankt: 1 keer

proximusboyke schreef:Vergeet niet als je geen tv neemt dat er een kans bestaat dat ze u op adsl plaatsen !
Dan konden ze bij mij de pot op,bedriegers.Ik dacht ,want zo komt het over,dat BGC geen eisen stelde.
Als het toch zo is dat ze iedereen 30Mbps of 25Mbps kunnen geven,waarom sluiten ze dan deze mensen niet aan voor wat ze vragen,en potverdomme betalen.Daarna moeten ze noodgedwongen,'n lager abonement nemen.de AFZETTERS.Of betalen voor wat ze niet krijgen.
Of kan VDSL2 dat nie trekken.Bang voor mensen op smalband te zetten,want dan zijn hun erten helemaal uit.
Gemakkelijk andere provider achteruit doen,met hun smalband,als ze zelf de mensen in de ZAK zetten met hun snelheid.
Vraag anders effe de mensen in Leuven over VDSL2.
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 05 nov 2010, 12:51, in totaal 1 gewijzigd.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

jij laat toch geen traed onbestaande om belgacom af te breken hé !
YN geeft ook niet wat ze beloven zulle
mercedes e220 OML
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

proximusboyke schreef:jij laat toch geen traed onbestaande om belgacom af te breken hé !
YN geeft ook niet wat ze beloven zulle

Zeker niet als het gratis is.Of wat wil je.
Er zijn er genoeg die TN afbreken op dit forum.
Die van BGC doen het in kranten,en folders, Ik zeg mijn mening hier.
Ze deugen allebei niet.
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 05 nov 2010, 12:58, in totaal 1 gewijzigd.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

jah belgacom haalt de beloofde snelheid niet maar is tenminste zonder limiet !
TN is haalt ook niet hun beloofde snelheden soms de helft niet van wat ze beloven en hun limietloos is ook niet limietloos
dus wat wil je de mensen beginnen te zeuren.
Ben nu TN aan het testen en voornamelijk in de rode uren aan het downloaden ne keer kijken hoever ik kom
mercedes e220 OML
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

proximusboyke schreef:jah belgacom haalt de beloofde snelheid niet maar is tenminste zonder limiet !
TN is haalt ook niet hun beloofde snelheden soms de helft niet van wat ze beloven en hun limietloos is ook niet limietloos
dus wat wil je de mensen beginnen te zeuren.
Ben nu TN aan het testen en voornamelijk in de rode uren aan het downloaden ne keer kijken hoever ik kom

Ze durven geen limiet toe te passen,en waarom niet,met de beloofde snelheid die de meeste toch niet halen is dat niet nodig.
Anders was het helemaal gedaan.Hier nog nooit last gehad van limiet,ook niet van snelheid verlies.
Zal hier vol BGCommers zitten zeker.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Hoi,

Met geruzie ben ik niet geholpen.
Een antwoord op mijn vragen geven, helpt me wel vooruit:

Openstaande vragen:
1. Ik kan eventueel ook een PRO account bij WeePee nemen. Maar welk voordeel heb ik hieraan ? (behalve het nadeel dat je dan 1 cent per oproep betaalt bij een gesprek tussen WeePee klanten onderling).
2. Volgens TIK blokkeert Belgacom bepaalde poorten (zie hier). Is dit nog altijd zo ? En welke applicaties maken zoal gebruik van deze poorten (23, 80 en 443). Ik speel soms wel graag eens een spelletje. Hopelijk geraak ik met mijn Belgacom abonnement daarmee dan nog naar buiten :?
3. Het moeilijkste gedeelte dat voor mij (in deze hele configuratie) nu nog rest is dat ik de Siemens achter de Bbox2 aan zal moeten sluiten. t.t.z. de Bbox2 mag enkel als VDSL modem fungeren. Terwijl de Siemens Gigaset zowel als router, VOIP en SIP Server zal fungeren. Hoe stel je dit in ? Wie van jullie heeft er ervaring met bv een Fritzbox achter de Bbox2 van Belgacom te hangen ?
4. Ik heb hierover alvast eens gegoogled op het internet. En kon deze informatie op het Belgacom forum daarover terugvinden: Wireless op de Bbox2 uitschakelen EN het extern IP adres van de Siemens (mijn router) op de Bbox2 instellen als DMZ host (zodat alle verkeer doorgegeven wordt). Is dit voldoende ? Of moet ik eerder een soort van PPOE sessie instellen. Zo ja, moet ik nog eens opzoeken, hoe dit moet...

Gent32m
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=754489
dus bij ieder provider is er iets !
Er bestaat niks zoals x is de beste iedereen heeft zijn voordelen en zijn nadelen.
Ik zeg altijd kan je op vdsl2 kies belgacom anders telenet tenzij de snelheid geen rol speelt en het volume het belangrijkste is.

gent bij belgacom werken sommige poorten niet ook bij TN is dit zo en ik denk bij de meeste isps maar daar ben ik nie helemaal zeker van
ik zou het online bestellen, indien je niet op vdsl zit kan je nog altijd vertrekken naar een andere provider.
mercedes e220 OML
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Geen probleem voor de gewone mens, zeker niet vegeten dat TN alles onder 1024 blokkeert (omdat er geen NAT gebruikt wordt).
Deze poorten dienen voornamelijk voor zelf een webserver te runnen (het is dus niet de bedoeling je eigen userbase te hosten, en je FUP op deze manier te gebruiken, vandaar ook de 36h disconnect denk ik, alhoewel dit ook zijn voordelen heeft).
Je kan deze op e-services open zetten.
80: HTTP
442: HTTPS
23: Telnet (De gelekte logins en paswoorden van de hacker vendetta)
Hier ga je zeker geen problemen door ondervinden
Geen probleem, Philippe heeft hier overlaatst een mooie beschrijving van gemaakt, dus als je zijn recentste posts eens vlug overleest zal je snel een héél goede uitleg vinden.

Ik zou zowiezo PPPoE gebruiken, zie hierboven.

En euuhm vooral niet luisteren naar Rickyrocker, voor hem is TN heilig en de rest hels :nono:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

honda4life schreef:Geen probleem, Philippe heeft hier overlaatst een mooie beschrijving van gemaakt, dus als je zijn recentste posts eens vlug overleest zal je snel een héél goede uitleg vinden.
Hey honda4life,

Heb je een link naar dat topic, waar Philippe zijn duidelijke uitleg geplaatst heeft ? :-)
Ik informeer ondertussen eens verder bij Belgacom zodat ik zeker weet dat ik op VDSL wordt geplaatst.

Alvast bedankt voor de info ivm de poorten.

Mijn e-services account maak ik binnenkort aan. Mijn bestelling ga ik ook via deze e-services plaatsen (heb ik nog extra korting en mss ook een ipod shuffle :wink:)

Edit: honda4life, het is waarschijnlijk deze uitleg van Philippe die je bedoelt ?

Gent32m
Laatst gewijzigd door Gent32m 05 nov 2010, 16:23, in totaal 2 gewijzigd.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Dat ga je volgens mij pas zeker weten eens je je bbox(2) ontvangt.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

Gent32m schreef:Wie van jullie heeft er ervaring met bv een Fritzbox achter de Bbox2 van Belgacom te hangen ?
ik, werkt probleemloos. heb generation internet. discoverylijn porteerde ik naar weepee, en ik bel momenteel meestal met justvoip

meer info in dit topic : http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=24653
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Xenne,

Bedankt voor de link :-D

Goed weekend!

Groetjes,
Gent32m

P.S. Ik heb ondertussen contact gehad met Eva van Belgacom. Volgens haar ben ik aansluitbaar op 30 Mbps. Goed nieuws dus. Ik zal een BBOX2 ontvangen. Ik neem me wel maar een abonnement van 25 Mpbs (Favorite). Dat is voor mij al meer dan snel genoeg. Aangezien ik van 6 Mbps kom. Straks ben ik eindelijk weer mee met de wereld! (of toch België :wink:)
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Update van mijn bestelling...

- Gisteren heb ik (via taxi-post) de Belgacom Connection Kit ontvangen. Daarin zat een bbox2 modem. Hoera Hoera :-D. Een set telefoonkabels (eentje van 5 meter en één van een meter). Een internet kabel. Een adapter. Installatie CD rom en wat handleidingen.

- De GRATIS iPod Shuffle Go (die je krijg als je besteld via het internet) zat er wel niet bij. Hiervoor heb ik naar de klantendienst gebeld. Een dossier werd aangemaakt. Normaal gezien zou ik de iPod Shuffle binnen de 2 weken moeten ontvangen.

- Ik heb ook een installatie brief ontvangen. Met daarin mijn login gegevens. Alsook de melding dat een technieker op de afgesproken datum (3 december) zal langskomen.

- Portatie van mijn Dommel telefoonnummer naar WeePee, gebeurt nu maandag (22 november).

Ik heb een paar vraagjes:

1. Kan ik die BBOX2 modem reeds aansluiten op mijn huidig internet (ADSL bij Dommel). Of wacht ik hiermee beter, totdat mijn VDSL lijn door de Belgacom technieker (op 3 december) is geactiveerd ?

2. In de installatie handleiding spreekt men van binnenbekabeling die geïnstalleerd moet worden. Deze binnenbekabeling ligt er reeds bij mij voor ADSL. Verandert er daar iets aan met VDSL ? Een splitter gebruik ik niet (Dommel HomeConnect = raw copper + telefonie via VOIP). Er zit wel een splitter in de Belgacom Connect Kit. Heb ik die nodig ? Mijn telefonie zal VOIP blijven (via WeePee). En mijn raw copper ook (Belgacom Internet Favorite zonder vaste lijn)

3. Als volgende week mijn telefoonnummer is overgedragen naar WeePee. Stuur ik dan reeds een aangetekend schrijven naar Dommel om mijn Homeconnect abonnement op te zeggen (hernieuw datum factuur = 11 dec). Of wacht ik tot de Belgacom technieker mijn VDSL abonnement geactiveerd heeft (op vr 3 dec) ?

Mijn domiciliëring bij Dommel is reeds stopgezet.

Gent32m
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Hoi, iemand aanwezig ? :roll:
ogy
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 3 keer

Gent32m schreef:Hoi, iemand aanwezig ? :roll:

1. Ja!
2. bijgeleverde VDSL2 splitter(omvormer) is voldoende!

:roll:
Laatst gewijzigd door ogy 18 nov 2010, 21:49, in totaal 1 gewijzigd.
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer

De bbox2 werkt ook op ADSL, maar ik heb geen ervaring met Dommel.

De splitter is niet nodig als je een raw copper aansluiting hebt. (je zegt het zelf, en dan verwonderd dat er geen antwoord komt :wink: )

Ik stuur steeds een aangetekend schrijven met ontvangstbevestiging naar de operator die ik verlaat, daarbij respecteer ik de wettelijk voorziene opzegtermijn vermeld in het contract (tenzij er een prijsverhoging afgekondigd werd).
Haal meer uit uw geld met http://www.spaargids.be
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Hoi fdgroote,

Ik heb je advies opgevolgd en mijn aangetekend schrijven (opzeg Dommel HomeConnect) op tijd verstuurd.

Resultaat: Deze morgen heeft Dommel mijn internet aansluiting reeds verbroken. Dit terwijl ik tot 11 december 2010 betaald heb. En dus nog zeker 3 weken te gaan heb. Een beetje schandalig vind ik dat. Maar bon... :evil:

Ik draag Dommel nog altijd een warm hart toe. En gun hen het voordeel van de twijfel. Heb zonet een service ticket hieromtrent aangemaakt. Met de vraag me op een tijdelijk (temp) account op hun netwerk te zetten.

Ik hoop dat ze hier gehoor aangeven...

P.S. Mijn nummeroverdracht naar WeePee is succesvol verlopen. Sinds gisterenavond kan ik via WeePee opgebeld worden (en zelf bellen). Al komt hier momenteel niet veel van in huis. Gezien ik nu over geen internet aansluiting meer beschik :-(

Gent32m
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3754 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Ik neem aan dat je op je opzegbrief expliciet vermeld hebt dat de gewenst de-activatie datum op 11 december is.
In dit geval heeft Dommel onwettelijk uw internet verbinding verbroken, en moeten ze dit met onmiddelijke ingang terug herstellen. Zij zijn in de fout gegaan.

Als je de gewenste de-activatiedatum niet hebt vermeld, ja dan is het uw fout: je wordt dan onmiddelijk geschorst. Het feit dat je tot 11 december betaald hebt doet niets ter zake.

Gezien je de hele installatiekit in huis hebt, zou ik proberen om de Belgacom activatie vooruit te laten schuiven....

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Dag Philippe,

Dit was de inhoud van mijn opzegbrief:
Geachte heer/mevrouw,

Door middel van dit schrijven, deel ik u mede, dat ik mijn Dommel HomeConnect abonnement (ID xxxxx), per 11 december 2010, wens te beëindigen.

- Mijn telefoonnummer draag ik, op 22 november, over naar WeePee.
- Mijn internet (ADSL) aansluiting werd betaald tot 11 december 2010. Gelieve deze tot het einde van de abonnementsperiode actief te laten.

Graag ontvang ik van u een schriftelijke bevestiging van mijn opzegging. Mocht ik binnen 3 weken geen reactie van u ontvangen dan beschouw ik de opzegging van mijn abonnement als definitief.
Dit stond er dus heel duidelijk in vermeld :!:

Onwettig inderdaad. Ik heb een maand vooruit betaald en ben na 1 week reeds afgesloten.
Kan dit zomaar ?

- Het heeft niet veel zin, de ombudsdienst hiervoor in te schakelen. Tegen de tijd dat die reageren, is het al te laat.
- Ik ben alvast niet van plan mijn openstaande telefoonfacturen nog te betalen, als ze me niet terug aansluiten.
- Alsook ooit nog Dommel klant te worden, als dit hun manier van klanten afhandeling is.

P.S. Je gas, water of electriciteits- aansluiting worden toch ook niet van de ene op de andere dag zomaar stopgezet. Zeker niet als je voor die diensten reeds betaald hebt. De volgende keer stuur ik pas mijn opzeg, nadat ik bij mijn nieuwe provider reeds ben aangesloten. Zoveel is zeker. Je ziet... De mensen die het spel eerlijk spelen (op tijd hun opzeg sturen), worden voor hun correctheid op deze wijze beloond... Niet netjes van Dommel :nono:

P.S.2. Mijn Belgacom activatie kan ik niet meer verleggen. Ik ben op die dagen niet thuis. Dit was ook niet zo gepland. Ik heb nog voor een volle maand betaald. En slechts 1 week gekregen. Hopelijk brengt Dommel dit alsnog in orde...

Gent32m
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3754 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Ombudsdienst in ieder geval niet ... Dit is geen "helpdesk voor alle problemen"
Een Ombudsdienst schakel je alleen in als alle mogelijke wettelijke verhaalmiddelen niets hebben geholpen, en je dus een dispuut moet escaleren.
Met andere woorden: pas nadat je een Provider aangetekend in gebreke hebt gesteld, en daarop geen aanvaardbaar antwoord hebt gekregen.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Philippe,

Akkoord. Maar heeft dit nog veel zin ?
Ik ben weg bij Dommel. Dus wat valt er nog op Dommel te verhalen ?

Ik hoop dat Dommel dit rechtzet.
Zoniet, betaal ik niets meer (en wordt er ook nooit meer klant).

Gent32m
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Je moet aan de ombudsdienst kunnen bewijzen dat je contact opgenomen hebt met je provider. Dat hoeft niet aangetekend, kan ook per email ofzo.
Wel moet de provider kans gekregen hebben om te antwoorden, en eens die redelijke antwoordtermijn verstreken is, is je belgacom wss al geactiveerd.

Wat je wel kan doen voor je vast telefoonnummer, is via de klantentool van weepee de inkomende gesprekken doorschakelen naar een ander nummer. Die kosten zijn dan wel voor jou, en worden van je beltegoed bij Weepee afgehaald.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb zonet telefonisch contact opgenomen met de helpdesk van Dommel.

Blijkbaar ben je je internet kwijt, vanaf het moment dat je je telefoonnummer (formule Dommel HomeConnect, Dommel NetLine) overdraagt naar een andere provider.

Kortom door mijn telefoonnummer over te dragen naar WeePee, heb ik geen recht op internet meer.
Ook niet voor de periode die ik reeds betaald heb.

Hetzij zo...

Ik betaal alvast geen enkele openstaande telefoon-factuur meer van Dommel.

Gent32m
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Hoi,

Deze avond bij ik bij Belgacom geactiveerd geraakt.
Op VDSL2 (met Bbox-2)

Mijn modem leest volgende VDSL waarden uit:
VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 23.0 dB
Downstream line rate 29992 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
TX total power -19.7 dbm
Downstream delay 7.6 ms
Upstream delay 5.4 ms
In Speedtest.Net, krijg ik deze resultaten:
Downspeed: 14,82 Mb/s
Upspeed: 3,11 Mb/s
Zijn deze lijnwaarden normaal ?

Ik had toch gehoopt op 25 Mbps terecht te komen.
Aangezien ik volgende de helpdesk zelfs op 30 Mbps aansluitbaar zou zijn (Internet Intense)

Wat denken jullie ?

Gent32m
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

pff best dat je dit eens meedeelt ik was dit namelijk ook van plan, hoelang heeft de overdracht van telnr geduurd?
Na hoeveel dagen was je offline?
Zelf nog een opzegbrief moeten sturen?

en om op je vorige post te komen:
je staat op een 17a want anders was je upload nooit zo hoog (max 2 anders) (er zit dus een storing op de lijn)
Laatst gewijzigd door q-tec 06 dec 2010, 20:36, in totaal 1 gewijzigd.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Je synct op 30 Mbit/sec dus een downloadsnelheid van 25 Mbit/sec zou moeten lukken.
Toch niet draadloos getest?
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

q-tec schreef:pff best dat je dit eens meedeelt
Graag gedaan :wink:
q-tec schreef:ik was dit namelijk ook van plan, hoelang heeft de overdracht van telnr geduurd?
Dit ging bij WeePee redelijk snel. Reken gemiddeld 2 weken. Ze delen je een datum mee waarop de overdracht zal plaatsvinden.

Edit: (heb dit even nagekeken) Ik heb mijn nummeroverdracht op 8 november aangevraagd.
Op 22 november werd die uitgevoerd.
q-tec schreef:Na hoeveel dagen was je offline?
Zelf nog een opzegbrief moeten sturen?
Ik heb een opzegbrief verstuurd (met de expliciete vraag mijn ADSL actief te laten). Deze opzegbrief is toegekomen, de dag dat mijn telefoonnummer werd overgedragen. Het bizarre is, dat ik de avond zelf nog internet had en reeds via WeePee opgebeld kon worden. Pas de dag nadien heeft men mijn internet afgesloten. Of dit nu door mijn aangetekend schrijven dan wel mijn nummer overdracht komt, zal ik nooit weten. Maar houd hier alvast rekening mee. Volgens Dommel ben je je internet kwijt, het moment dat je je telefoonnr overdraagt.
Astralon schreef:Je synct op 30 Mbit/sec dus een downloadsnelheid van 25 Mbit/sec zou moeten lukken.
Toch niet draadloos getest?
Met mijn laptop sync ik op 24 Mpbs (als ik die aansluit op pc1 port van de bbox2, pc2 port laat ik leeg). Het probleem ligt dus niet bij Belgacom, maar aan "iets" in mijn netwerk. Ik moet nu eens uitzoeken, wie die deugniet is... :cop:

Gent32m
Laatst gewijzigd door Gent32m 07 dec 2010, 10:09, in totaal 6 gewijzigd.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb dit gisterenavond niet meer verder kunnen onderzoeken. Mijn vriendin wachtte op me in de slaapkamer. Om naar de slimste mens te kijken. Geen andere gedachten please :wink:

Ik vermoed (maar moet dit in de loop van de komende dagen nog bevestigd zien), dat mijn snelheidsdrop wel eens aan de Windows Updates (in Xp) zou kunnen liggen. De dag voor mijn aansluiting heb ik een backup van Windows XP (via Acronis True Image Home) teruggezet. Die dateerde van juni dit jaar. Ondertussen zijn er heel wat patches van Microsoft uitgekomen. Toen ik mijn pc gisteren afsloot, diende 65 updates geïnstalleerd te worden.

Mogelijks is dit het probleem. Zoniet, moet ik nog even verder zoeken. Aan mijn stroomadapters ligt het alvast niet. Ook niet aan mijn bekabeling (die is overal Cat 6). Ofwel doet mijn (Gigabit) switch raar (Model: Linksys). Ofwel ligt het aan mijn doorlussen (Ethernet - Pc port) van de VOIP modem. Ofwel ligt het aan de Bbox 2 router (ik moet mijn Siemens Gigaset hier als router via een PPOE sessie nog achter hangen).

Enfin, ik weet nog genoeg wat doen, de komende dagen...

Gent32m
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”