Wat ik niet begrijp is waarom er hier zo gehamerd wordt op docsis 2/3: als klant heb je daar toch geen enkel voordeel bij? Ok, er zijn hogere snelheden mee mogelijk, maar ik begrijp niet waarom er vanuit gegaan wordt dat je die snelheid ook zal krijgen als klant gewoon omdat het mogelijk is: het is toch altijd al zo geweest dat snelheden enzoverder verhoogd worden niet omdat het "kan", maar omdat het "moet" marktwerking, aanbod concurrent, etc)....
Nieuwe installaties krijgen trouwens wél docsis 3 capabele modems, ook als je niet voor fibernet kiest: ik heb net een docsis 3-capabele modem (SBV6180E ) gekregen met een gewone expressnet. Volgens "mijn telenet" staat die in docsis1 modus, maar de led op het toestel geeft anders wel aan dat de downstream in channel bonding modus staat (blauwe led ipv groene), en ik dacht dat dat een docsis3-feature was?
Eerlijk gezegd kan het mij niet veel schelen welke technologie er gebruikt wordt, zolang ik de beloofde snelheid krijg (en ja, meer mag, maar ik ga er niet vanuit dat dat het geval zal zijn gewoon omdat het kan) en alles stabiel werkt (en op dat vlak heb ik geen klachten, toch niet over de verbinding - administratief is wat anders

)
i will live forever.... or die trying!