Telenet beboet voor onvolledige info over internetaanbod

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Bedankt: 1 keer

Lord Utopia schreef:Waarom maken ze zoveel reclame voor de goedkoopste Shakes? Of de goedkoopste internetverbinding? Daar verdienen ze volgens mij nog het minste op. Beetje hetzelfde.
Alle producten worden graag verkocht,Ze moeten wel goedkopere producten aanbieden,anders kunnen ze hun deuren sluiten,Is voor hun ook niet zo duur,en trouwens er zijn meer mensen voor goedkoper internet dan voor de duurdere.Ze willen iedereen op internet arm of rijk.Hoe groter de massa,hoe beter de kassa.
Er bollen ook meer kleinere wagens,dan grotere.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Rikkyrocker schreef:
Patje schreef: Dat is een gewone standard modem Docsis2 die ze overal installeren de laatste 2 jaar, ik heb ook zo een modem maar heb wel geen turbo abo _ die kan idd die specificaties aan van 38 MBps en 30 Mbps up... maar,hun netwerk is maar geconfigureerd op Docsis 1 zelfs voor turbo.
Edit: nog even gekeken op mijn modem is een SBV 5121 (docsis2.0 modem) is in principe zelfde als de 5120
http://www.motorola.com/Business/US-EN/ ... 5121_US-EN
Wat is het verschil tussen een gewone standard Docsis2 en niet standard Docsis2.
Kan je mij dat verschil even duidelijk maken.
Welk abo heb jij ExpressNet?
Met standaard modem bedoel ik dus dat iedereen de laatste 2 jaren zo een Docsis 2.0 modem krijgt, of je nu turbo hebt of een ander abo, iedereen krijgt/heeft een docsis 2 modem zoals de 5120.
dus geen standaard of niet standaard geval.
maar het feit is dat we dan een docsis 2 modem hebben en geen docsis 2 krijgen van telenet die nog steeds docsis 1 gebruikt/uitstuurt naar de klanten, zelfs voor turbonet.
Alleen Fibernet klanten krijgen tot nu toe een docsis 3 modem omdat die dus op het D3 netwerk zitten.
Had in begin ExpressnetXL (Powershake) en ben paar maanden geleden terug gestapt naar ComfortnetXL (Smartshake)
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Rikkyrocker schreef: Alle producten worden graag verkocht,Ze moeten wel goedkopere producten aanbieden,anders kunnen ze hun deuren sluiten,Is voor hun ook niet zo duur,en trouwens er zijn meer mensen voor goedkoper internet dan voor de duurdere.Ze willen iedereen op internet arm of rijk.Hoe groter de massa,hoe beter de kassa.
Van enkel goedkope producten te verkopen ga je niet rijk worden. Sickinghe zei nog dat mensen graag veel betalen voor hun internetverbinding, en opeens gaan ze allemaal een BasicNet aankopen? Hmm.
Ofwel is dat een manier van klanten te lokken: goedkope producten schieten naar nieuwe klanten om ze dan na een paar maanden te laten upgraden naar een duurdere ExpressNet.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Lord Utopia schreef:
Rikkyrocker schreef: Alle producten worden graag verkocht,Ze moeten wel goedkopere producten aanbieden,anders kunnen ze hun deuren sluiten,Is voor hun ook niet zo duur,en trouwens er zijn meer mensen voor goedkoper internet dan voor de duurdere.Ze willen iedereen op internet arm of rijk.Hoe groter de massa,hoe beter de kassa.
Van enkel goedkope producten te verkopen ga je niet rijk worden. Sickinghe zei nog dat mensen graag veel betalen voor hun internetverbinding, en opeens gaan ze allemaal een BasicNet aankopen? Hmm.
Het erge is dat mensen niet weten wat ze kopen, en dat ze enkel het duurste pakken omdat ze denken dat dat het beste is terwijl ze dat helemaal niet nodig hebben.
Ofwel is dat een manier van klanten te lokken: goedkope producten schieten naar nieuwe klanten om ze dan na een paar maanden te laten upgraden naar een duurdere ExpressNet.
Meestal, zo is dat bij ons indertijd ook gegaan. :(
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Rikkyrocker schreef:Turbo modem docsis 2 - En die heb ik al 2 jaar - Max 38Mbps down 30Mbps Up
http://broadband.motorola.com/consumers ... ts/sb5120/
Zoals Patje al aangaf heb je een modem die voldoet aan D2 (net zoals ik trouwens en vermoedelijk iedereen bij TN)... maar staat deze nog geconfigureerd op D1 (je kan dit trouwens zelf controleren in je Mijn Telenet). Waarom TN die stap niet zet (die in theorie geen hardware investering vraagt, maar wel 3x meer upstream capaciteit geeft) zal altijd wel een grote vraag blijven vrees ik.
Yogi
Pro Member
Pro Member

Patje schreef: Alleen Fibernet klanten krijgen tot nu toe een docsis 3 modem omdat die dus op het D3 netwerk zitten.
Dat is niet correct. TurboNet klanten krijgen ook een nieuwe Docsis 3 modem. Ik ben sinds augustus klant telenet en hebben zo een nieuwe modem.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Yogi schreef:Dat is niet correct. TurboNet klanten krijgen ook een nieuwe Docsis 3 modem. Ik ben sinds augustus klant telenet en hebben zo een nieuwe modem.
Opgelet... je hebt de nieuwe combi modems (modem/router/wireless) en de nieuwe D3 modems (enkel modem) !

Kijk trouwens eens in je "Mijn Telenet", en vertel eens wat je daar ziet.
Yogi
Pro Member
Pro Member

Motorola / SBV6180E (DOCSIS) :). Dat is een docsis 3. Wij hebben geen draadloze installatie, dus geen combo
TRiSS
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer

Wat ik niet begrijp is waarom er hier zo gehamerd wordt op docsis 2/3: als klant heb je daar toch geen enkel voordeel bij? Ok, er zijn hogere snelheden mee mogelijk, maar ik begrijp niet waarom er vanuit gegaan wordt dat je die snelheid ook zal krijgen als klant gewoon omdat het mogelijk is: het is toch altijd al zo geweest dat snelheden enzoverder verhoogd worden niet omdat het "kan", maar omdat het "moet" marktwerking, aanbod concurrent, etc)....

Nieuwe installaties krijgen trouwens wél docsis 3 capabele modems, ook als je niet voor fibernet kiest: ik heb net een docsis 3-capabele modem (SBV6180E ) gekregen met een gewone expressnet. Volgens "mijn telenet" staat die in docsis1 modus, maar de led op het toestel geeft anders wel aan dat de downstream in channel bonding modus staat (blauwe led ipv groene), en ik dacht dat dat een docsis3-feature was?
Eerlijk gezegd kan het mij niet veel schelen welke technologie er gebruikt wordt, zolang ik de beloofde snelheid krijg (en ja, meer mag, maar ik ga er niet vanuit dat dat het geval zal zijn gewoon omdat het kan) en alles stabiel werkt (en op dat vlak heb ik geen klachten, toch niet over de verbinding - administratief is wat anders ;-) )
i will live forever.... or die trying!
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

TRiSS schreef:Eerlijk gezegd kan het mij niet veel schelen welke technologie er gebruikt wordt, zolang ik de beloofde snelheid krijg (en ja, meer mag, maar ik ga er niet vanuit dat dat het geval zal zijn gewoon omdat het kan) en alles stabiel werkt (en op dat vlak heb ik geen klachten, toch niet over de verbinding - administratief is wat anders ;-) )
Het gaat hem er over dat je nooit hogere snelheden gaat krijgen zo lang ze docsis 1 gebruiken voor het grote deel van de abonnementen.
TRiSS
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer

gm123 schreef:
TRiSS schreef:Eerlijk gezegd kan het mij niet veel schelen welke technologie er gebruikt wordt, zolang ik de beloofde snelheid krijg (en ja, meer mag, maar ik ga er niet vanuit dat dat het geval zal zijn gewoon omdat het kan) en alles stabiel werkt (en op dat vlak heb ik geen klachten, toch niet over de verbinding - administratief is wat anders ;-) )
Het gaat hem er over dat je nooit hogere snelheden gaat krijgen zo lang ze docsis 1 gebruiken voor het grote deel van de abonnementen.
En toch denk ik dat de filosofie daar is dat als je hogere snelheden wil, dat je dan maar moet dokken voor de "docsis3" abo's...en aangezien die nog niet zo lang bestaan denk ik niet dat dat snel zal veranderen :?
i will live forever.... or die trying!
Dave_S
Starter Plus
Starter Plus

Hier installatie van Expressnet vorige maand en ook een D3 modem gekregen.
Heb er wel zelf naar moeten vragen. (Motorola / SBV6180E (DOCSIS))
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”