AP resetten?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

Ik had graag in mijn router enkele instellingen veranderd maar ik heb nu vernomen dat ik bij telenet geen router heb maar een acces point .... ik moet hier wel degelijk in geraken want dit staat op een site dat ik moet doen om een FTP-verbinding met een Xbox te maken :

Zorg ervoor dat uw router is volledig functioneel voordat u begint, dat je een computer aangesloten op het met en dat u toegang tot de configuratie van de router interface.

Eerst toegang tot je router en zorg ervoor dat de DHCP-server is ingeschakeld en het zal een IP-adres aan te bieden aan alle apparatuur die daarom verzoekt. Voor gedetailleerde instructies over hoe dat te doen, verwijzen naar de configuratie van uw router handleiding.

Sluit je Xbox op de router met behulp van de rechte kabel en zet je Xbox's Static IP instelling. Door dat te doen, zal het automatisch proberen om een IP-adres krijgen van de dichtstbijzijnde aangesloten apparatuur. Dat zou uw router. Nadat u op Opslaan klikt, ga terug naar je dashboard en je ziet een IP-adres daar.

Nu heb ik wel dit stukje gevonden :

die telenet plaatst is een AP
en de enige manier om daarin te geraken is eigenschappen van uw verbinding te nemen
de knop eigenschappen - tcp-ip eigenschappen - verander daar het ip naar handmatig en geef in 192.168.0.2 - 255.255.255.0
gateaway mag leeg blijven.

dan ok tot alle kadertjes terug weg zijn
surf dan naar 192.168.0.50 en login op de Access Point en stel in wat ge wilt.

Tot daar is alles gelukt maar blijkbaar heb ik enkele jaren geleden mijn login naam en paswoord gewijzigd want "admin" en dan zonder pw inloggen wordt niet geaccepteerd .... Kan ik naar telenet bellen om deze terug op te halen? Of kan ik gewoon ook mijn AP resetten? Als ik dat doe, kan ik dan zelf de instellingen in de AP maken of moet er daar een telenetinstallateur voor komen? Of moet er helemaal niets gewijzigd worden standaard? Ik hoop dat het zo wat duidelijk is en dat er iemand mij kan helpen. Als er iets niet duidelijk is of meer info nodig hebt, vraag maar :-D

Mvg Tommy
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

AP's hebben in tegenstelling tot routers geen DHCP server... de IP-adressen krijg je in dat geval van TN (en daar zit een beperking op op basis van je abonnement). Indien je dus teveel toestellen wil aansluiten zal je alsnog een router moeten aanschaffen.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member

Ik zou niet weten wat nog mogelijk is ... Ik heb een Shake bij telenet :

-TurboNet XL
-Telenet FreePhone Europe
-Digital TV

Ik woon boven mijn grootmoeder ( geen apartement, een huis maar boven als woning ingericht ;) ) en heb net is beneden gaan zien ... Er staan volgende aparaten :

-Een modem? Siemens ....
-Een DES1005D
-Een D-link wireless Acces point
-en een powerline voor digitale TV

Van beneden uit gaat er een 20meter lange utp kabel naar mijn pc voor het internet en dat is ook alles dat naar boven gaat ... Kan je hier iets mee?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Je bent niet echt volledig in het geven van informatie maar aangezien je een (oudere) TurboNet hebt denk ik dat je een Access Point (AP) of router hebt van jezelf en niet van Telenet.
M.a.w. Telenet kan hier niet veel aan doen.

De DES1005D is de standaard switch die door Telenet geinstalleerd wordt.

Geef eens het typenummer door van die D-link wireless Acces point of als je de handleiding hebt kijk dan eens wat de default login en paswoord is.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member

Neen, ik heb helemaal niets van mezelf. Alles is van en door telenet geinstalleerd. Ja sorry, kan zijn dat ik niet volledig ben, weet er nl ook niet heel veel van en kan je enkel zeggen wat ik zie staan :-D

Op het gelijkvloers bij m'n oma staat het volgende :

-Wireless AP DWL G700AP
-10/100 FAST ETHERNET SWITCH DES-1005D
-MOTOROLA SBV5121E CABLE MODEM
-TOPCOM POWERLAN 200 65Mbps

Bij mij boven staat de pc waar de 20meter lange UTP kabel naartoe gaat en in het stopcontact de andere Powerline die aangesloten is aan de digicorder...

Zoals ik al eerder in de beginpost heb vermeld vrees ik dat ik het paswoord in de tijd heb aangepast want inloggen met de standaard gegevens username=admin en pw= leeg laten lukt me niet .... Daarom dat ik vraag of ik het gewoon kan resetten om zo toegang te krijgen ...
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Het is nu in ieder geval duidelijk hoe jouw configuratie er uit ziet.
Ik dacht eerst dat je een geintegreerde modem + AP had maar dat is dus niet het geval.

Als Telenet alles geinstalleerd heeft staat het wachtwoord dan niet in één of ander boekje van Telenet.
Normaal schrijven ze dat op een kaart van Telenet samen met de gegevens van Mijn Telenet.

Een reset zorgt ervoor dat je al je instellingen kwijt bent.
Voor een connectie met Telenet hoeft dat niet echt een probleem te zijn denk ik.
Maak je gebruik van wireless? Is wireless beveiligd? Ken je de sleutel of paswoord?
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member

Dat is het juist, is al 2 jaar gelede ofzo denk ik en vindt dat papier niet meer ....

Als mijn vriendin op bezoek komt maakt zij gebruik van het draadloos internet. Heb de gegevens ervan op een papiertje, is beveiligd ...
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Dan zou je mijns inziens zonder al te veel problemen moeten kunnen resetten.
Na de reset zal je wel de draadloze beveiliging opnieuw moeten instellen.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

AP resetten en je kan weer inloggen met admin/paswoord leeg te laten....

maar daarmee zal je origineel probleem nog niet opgelost zijn, want dat AP heeft geen DHCP server
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member

Dus ik kan op deze manier mijn xbox niet bereiken via FTP?
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

ftp://ftp.dlink.se/Products/dwl-product ... l_2.20.pdf

Het kan wel, maar vervang gewoon dat AP door een router...
1. Je bent daarmee beter beveiligd.
2. Het instellen van je apparaten is veel makkelijker.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

fiestaboyke schreef:Dus ik kan op deze manier mijn xbox niet bereiken via FTP?
Als dat je enige probleem is... toch wel, je moet gewoon het IP-adres weten dat je XBOX krijgt van de DHCP server van TN.

Vergeet dus even al die opmerkingen over DHCP servers, AP's, routers... kijk gewoon in je XBOX of hij een IP-adres krijgt van Telenet (want wegens beperkingen op je abonnement zou dit dus een issue kunnen zijn), en probeer dan te FTP'en naar dat adres vanaf één van je andere PC's.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

FTP toegang gebeurd op poort 21. Deze is inkomend geblokkeerd bij telenet. Wil je intern (op je eigen netwerk) via FTP werken, dan zou het nog kunnen werken. Maar wil je extern (bijvoorbeeld vanaf de buren) je box bereiken, dan gaat dit niet.

Met een router in huis, kost overigens niet veel geld, kan je veel aanpassen waarbij alles veel eenvoudiger gaat werken, zonder restrictie's van telenet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

mailracer schreef:FTP toegang gebeurd op poort 21. Deze is inkomend geblokkeerd bij telenet. Wil je intern (op je eigen netwerk) via FTP werken, dan zou het nog kunnen werken. Maar wil je extern (bijvoorbeeld vanaf de buren) je box bereiken, dan gaat dit niet.
De filtering is enkel tussen niet-Telenet en Telenet klanten... indien je buur dus BGC heeft werkt het niet, indien hij TN heeft werkt het wel (idem voor poort 80, 443, ...). Ik denk trouwens niet dat hij iemand anders naar z'n XBOX wil laten FTP'en.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member

Ik begrijp er helemaal niets meer van :cry: Het is idd enkel om via bij mij thuis via mijn eigen internet mappen te kunnen bereiken of bestanden te streamen .... Nu heb ik dmv een switch dus 1kabel naar mijn pc lopen en 1 naar mijn xbox .... maar als ik via mijn xbox iets wil afhalen zegt hij dat hij geen verbinding kon maken en dat ik de connecties moest na kijken .... Nu heb ik zowat in de instellingen aan het rondzien geweest en gezien dat hij bij webserver poort 80 staat .... is dit correct? Want via google leer ik dat er precies problemen zijn met die poort en telenet gebruikers ....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

fiestaboyke schreef:maar als ik via mijn xbox iets wil afhalen zegt hij dat hij geen verbinding kon maken en dat ik de connecties moest na kijken
Wat geef je dan in op je XBOX om je PC te bereiken ?
fiestaboyke schreef:Nu heb ik zowat in de instellingen aan het rondzien geweest en gezien dat hij bij webserver poort 80 staat .... is dit correct? Want via google leer ik dat er precies problemen zijn met die poort en telenet gebruikers ....
Filesharing gaat niet via poort 80... maar los daarvan, en zoals reeds eerder geschreven is die beperking er enkel tussen niet-TN en TN connecties (naar je eigen, je buur of enige andere TN klant kan je dus perfect op poort 80).
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member

Ik geef niets in, alles gebeurd automatisch .... Kan het aan mijn opstelling liggen?

GELIJKVLOERS
Motorola modem/router?
D.Link switch
[img=160,120]http://i202.photobucket.com/albums/aa244/fiestaboyke/th_P1020618.jpg[/img]

D.Link wireless AP
[img=160,120]http://i202.photobucket.com/albums/aa244/fiestaboyke/th_P1020619.jpg[/img]

Powerline digitale tv boven
[img=160,120]http://i202.photobucket.com/albums/aa244/fiestaboyke/th_P1020620.jpg[/img]

1STE VERDIEP
Dlink switch
[img=160,120]http://i202.photobucket.com/albums/aa244/fiestaboyke/th_P1020621.jpg[/img]

Motorola is met korte utp verbonden aan de switch kanaal 1
kanaal 2 gaat een utp naar de Topcom powerlan die boven verbonden wordt met de digicorder
kanaal 3 gaat naar de D.link A.P. (blauwe utp)
kanaal 4 gaat 40 meter lange utp kabel naar boven naar de switch daar.

Boven aan de switch is dus kanaal 1 aangesloten op de 4 van beneden
kanaal 2 gaat naar de pc
en tenslotte kanaal 3 naar de xbox ....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

fiestaboyke schreef:Ik geef niets in, alles gebeurd automatisch
Dus als je met je XBOX iets wil afhalen (toch van je PC ?) moet hij maar "rieken" vanwaar ?

Misschien moet je toch nog eens wat meer duidelijkheid geven over wat waar staat.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member

Nee helemaal niet. De films staan al op de xbox. de xbox zelf steekt ook een utp kabel in die verbinding maakt met internet en die zoekt dan automatisch op imdb of dergelijke film site's de nodige info op .... Denk niet dat ik nog veel duidelijker kan zijn ....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

fiestaboyke schreef:Denk niet dat ik nog veel duidelijker kan zijn ....
Oh... da's iets heel anders... niemand moet dus naar je XBOX, en je XBOX ook niet naar een andere PC.

Het enige wat je wil is dus dat hij aan internet hangt... wel dan is alles in orde volgens je beschrijving.

Controleer dus eens of hij een IP-adres krijgt (en zo ja welk)... krijgt hij het niet is het vermoedelijk vanwege de beperking op het aantal IP-adressen dat je krijgt van TN (kan je altijd controleren door je modem even uit te trekken, en daarna enkel je XBOX aan te sluiten).
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member

Hmmm, net ontdekt dat er wel degelijk verbinding is met het internet want weerberichten haalt hij vanzelf binnen ... Dus ligt de fout in het programma, de xbox of toch het internet?

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

fiestaboyke schreef:Hmmm, net ontdekt dat er wel degelijk verbinding is met het internet
Je IP-adres is in ieder geval een normaal publiek adres, dus in dat opzicht zou alles prima moeten werken.
fiestaboyke schreef:Dus ligt de fout in het programma, de xbox of toch het internet?
Eerst en vooral... cool, XBMC op een XBOX ? Wat probeer je precies in XBMC... vermoedelijk zit daar dan wel het probleem (controleer anders eens of je de weersinformatie kan tonen voor Antwerp of Brussels... zo weet je meteen of de internet connectie prima gaat of niet).
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member

waarom XBMC op m'n xbox??? Gewoon, omdat ik het mooi vindt en als alles werkt, het gemakkelijk is in gebruik, zelfs voor m'n vriendin :-D

ik kan wel degelijk verschillende weerberichten bekijken zoals ik al zei, dus ik heb wel degelijk een goede connectie? Alleen gegevens van imdb.com afhalen lukt me niet .....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

fiestaboyke schreef:waarom XBMC op m'n xbox??? Gewoon, omdat ik het mooi vindt en als alles werkt, het gemakkelijk is in gebruik, zelfs voor m'n vriendin :-D
Je hoeft mij ervan niet te overtuigen... heb ook XBMC of (een oude) XBOX (welke het reglematig laat afweten).
fiestaboyke schreef:ik kan wel degelijk verschillende weerberichten bekijken zoals ik al zei, dus ik heb wel degelijk een goede connectie? Alleen gegevens van imdb.com afhalen lukt me niet .....
Lijkt me dan gewoon een probleem met de imdb.com plugin.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member

Ok als het antwoord op mijn vraag JA is kan ik wel door de grond zakken van schaamte .... Hier komt ie,

Moet ik die plugin er zelf in zetten de 1ste keer dat ik xbmc heb geinstalleerd??

r2504 schreef:
Lijkt me dan gewoon een probleem met de imdb.com plugin.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

fiestaboyke schreef:Moet ik die plugin er zelf in zetten de 1ste keer dat ik xbmc heb geinstalleerd??
Geen idee... gebruik eigenlijk geen plugins.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member

Kan jij eens zien of jij onderstaand probleem hebt met je xbox?

ok blijkbaar ligt het probleem niet aan de internetverbinding maar aan de build van de xbmc4xbox, zijn er mensen die het kunnen testen met hun xbox? Dus eerst op scannen naar nieuwe info klikken en dan "stop scan" drukken ..... Dat lukt me dus niet, want dan verschijnt er rechtsonder in de hoek "working" en gaat niet weg, kan niets meer doen dan ..... Wil er iemand dat even testen en me vertellen of het bij hun lukt??????
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”