BBox2 vervangen?
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Ik heb een kennis met Belgacom digitale TV, bellen en internet. Standaard zit hier een bbox2 bij, maar door oververhitting (was weggepropt boven een verwaring en het ding wordt al zo warm) is deze half gesmolten (etikkette van Belgacom ziet zelfs zwart
). Ze hebben echter nog wel een oude bbox staan (die hebben ze vervangen bij het plaatsen van digitale TV) en een Belkin modem. Enige kans dat ze voortkunnen met internet i.c.m. de oude bbox of de Belkin-modem of wordt ADSL2+ niet meer ondersteund? Volgens iem. van de klantendienst ondersteund de bbox nog wel digitale TV...

- tomw
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 10 keer
Als ie zo'n BBOX2 had dan zit hij wss op VDSL2 en dan zal die belkin of bbox1 modem niet meer werken.Petervanakelyen schreef:Ik heb een kennis met Belgacom digitale TV, bellen en internet. Standaard zit hier een bbox2 bij, maar door oververhitting (was weggepropt boven een verwaring en het ding wordt al zo warm) is deze half gesmolten (etikkette van Belgacom ziet zelfs zwart). Ze hebben echter nog wel een oude bbox staan (die hebben ze vervangen bij het plaatsen van digitale TV) en een Belkin modem. Enige kans dat ze voortkunnen met internet i.c.m. de oude bbox of de Belkin-modem of wordt ADSL2+ niet meer ondersteund? Volgens iem. van de klantendienst ondersteund de bbox nog wel digitale TV...
Enige oplossing zal zijn om nieuwe vdsl2 modem te kopen.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
Kan je geen "line downgrade" aanvragen? Het zou leuk zijn moesten ze de gewone bbox nog kunnen gebruiken (ze hebben zelfs beter draadloos signaal met de oude bbox).
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
op 2dehands staan ze ook voor een schappelijke prijs
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Kan zijn, maar ook weer niet. De BBOX-2 geven ze ook aan klanten die op ADSL2+ zitten en dan werkt die BBOX-1 natuurlijk nog wel. Gewoon eens uitproberen.tomw schreef:Als ie zo'n BBOX2 had dan zit hij wss op VDSL2 en dan zal die belkin of bbox1 modem niet meer werken.
Enige oplossing zal zijn om nieuwe vdsl2 modem te kopen.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
In principe mogen wij de bbox2 niet aan adsl klanten geven, enkel vdsl2. Waarom niet hebben ze nooit duidelijk laten weten (of ik ben het al vergeten), maar ze klagen ook niet als we het wel doen. In ons werkbevel staat voor een adsl klant altijd een bbox1, of ze moeten het al in de winkel mee geven met de klant.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
kan je niet gewoon een andere gaan halen in belgacom punt? of valt dit niet onder garantie?Petervanakelyen schreef:Standaard zit hier een bbox2 bij, maar door oververhitting (was weggepropt boven een verwaring en het ding wordt al zo warm) is deze half gesmolten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 97 keer
De bbox2 werkt perfect op adsl2+ maar er zijn door het belgacom testcenter nooit uitvoerige testen mee uitgevoerd op adsl2+ .
Vandaar dat ze liever hebben dat de bbox2 niet voor adsl2+ wordt gebruikt.
Vandaar dat ze liever hebben dat de bbox2 niet voor adsl2+ wordt gebruikt.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
Maar aanvragen van ADSL2+ is niet mogelijk dan? (ze dringen er op aan omdat de bbox1 beter WiFi heeft en veel sneller en stabieler werkte dan de bbox2 bij hen).
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Ja, dat dacht ik al. Ten slotte is er nog steeds een serieuze stock aan Philips/BBOX-1 modem/routers. Maar ik dacht eerder aan de teleboetieks waar ze volgens mij de - toekomst gerichte - SAGEM/BBOX-2 leveren.Trojan schreef:In principe mogen wij de bbox2 niet aan adsl klanten geven, enkel vdsl2. Waarom niet hebben ze nooit duidelijk laten weten (of ik ben het al vergeten), maar ze klagen ook niet als we het wel doen. In ons werkbevel staat voor een adsl klant altijd een bbox1, of ze moeten het al in de winkel mee geven met de klant.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 97 keer
Dat is zeer zelde dat een teleboetiek een vdsl2 modem geeft voor een adsl2+ verbinding, waarschijnlijk te wijten aan het feit dat ze zich vergist hebben of wel dat ze geen bbox1 meer voorradig hebben.quistnix schreef: Ja, dat dacht ik al. Ten slotte is er nog steeds een serieuze stock aan Philips/BBOX-1 modem/routers. Maar ik dacht eerder aan de teleboetieks waar ze volgens mij de - toekomst gerichte - SAGEM/BBOX-2 leveren.
Een bbox2 mag in principe nooit geleverd worden voor een adsl2+ verbinding.
- xenne
- Elite Poster
aangezien oververhitting een bekend probleem is met die broodroosters kom je daar wel weg mee, natuurlijk niet zeggen dat hij op de chauffage stond.... die b-boxen 2 verkopen ze trouwens niet, en ze moeten toch hun dienst kunnen leveren - desnoods dreigen met opzegDevilzown schreef:Iets op de verwarming leggen valt niet onder garantie nee
- Trojan
- Elite Poster
Het zal vooral niet opvallen dat de plastiek krom getrokken is door oververhitting van een externe bron.
Als ik zulke mensen tegenkom reken ik ze toch mooi een nieuwe modem aan, dit is gewoon kwaad opzet en valt niet meer onder de garantie.

Als ik zulke mensen tegenkom reken ik ze toch mooi een nieuwe modem aan, dit is gewoon kwaad opzet en valt niet meer onder de garantie.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- xenne
- Elite Poster
ze worden niet verkocht
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Vreemd dat ik dan bij gratis afhaling een rekening krijg, weliswaar met 0€ te betalen maar als ik na de garantieperiode een nieuwe wil, dan moet ik dus maar op m'n kin kloppen?xenne schreef:ze worden niet verkocht

- Trojan
- Elite Poster
Bij een aansluiting krijgt de klant de modem altijd gratis. En als de modem faalt is dat in 99% van de gevallen altijd binnen de garantieperiode.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
Het is in orde. Ze hebben ondertussen een nieuwe gehaald (en niet meer op de verwarming gezet, deze keer
). Maar puur uit interesse: is het mogelijk om terug te gaan naar ADSL2+ als je daarvoor op VDSL2 zat? (buiten het feit dat het compleet absurd zou zijn). En kan je eigenlijk een andere VDSL2-modem (desnoods met dezelfde broadband-chip) op het BGC-netwerk of moet je echt de BBox2 gebruiken?

- xenne
- Elite Poster
en hebben ze moeten betalen? indien ja, hoeveel? want dat ding wordt eigenlijk enkel gegeven aan nieuwe klantenPetervanakelyen schreef:Het is in orde. Ze hebben ondertussen een nieuwe gehaald (en niet meer op de verwarming gezet, deze keer![]()
- Trojan
- Elite Poster
Normaal gezien wordt dat nooit gedaan. Eens op vdsl2, altijd op vdsl2.Petervanakelyen schreef:Maar puur uit interesse: is het mogelijk om terug te gaan naar ADSL2+ als je daarvoor op VDSL2 zat? (buiten het feit dat het compleet absurd zou zijn).
- Trojan
- Elite Poster
Bij een storing kost dat ding €99.xenne schreef:en hebben ze moeten betalen? indien ja, hoeveel? want dat ding wordt eigenlijk enkel gegeven aan nieuwe klantenPetervanakelyen schreef:Het is in orde. Ze hebben ondertussen een nieuwe gehaald (en niet meer op de verwarming gezet, deze keer![]()
-
- Pro Member
- Bedankt: 35 keer
en bbox2 is 99% van de keren gratis gegeven en op gratis producten moet belgacom zelfs geen minuut garantie geven dat wilt dit zeggen is die kapot mag de technieker deze inprenciepe altijd aan rekening dus ook in de winkel hoewel dit bijna nooit gebeurd omdat dit zeer onbekend is bij 99% van de techniekers. dus beware als klant als dat ding kapot is dat die technieker goedgezint isTrojan schreef:Het zal vooral niet opvallen dat de plastiek krom getrokken is door oververhitting van een externe bron.![]()

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Sorry, maar als ik dit lees kan ik mij echt niet houden...
@sbghannibal: problemen om te schrijven of met Nederlands?
Ge stond in ieder geval niet op de eerste rij toen ze de leestekens uitgedeeld hebben
.
Ge stond in ieder geval niet op de eerste rij toen ze de leestekens uitgedeeld hebben

-
- Pro Member
- Bedankt: 35 keer
is nooit mijn sterkste kant geweest (zou ik hier dat puntje zette ?Astralon schreef:Sorry, maar als ik dit lees kan ik mij echt niet houden...
Ge stond in ieder geval niet op de eerste rij toen ze de leestekens uitgedeeld hebben.