BBox2 met betamax geen inkomend signaal

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
apollo14
Starter
Starter

Ik heb in afachting van de activering van mijn Belgacom VDSL2 de BBox2 geconfigureerd met de instellingen van mijn huidige (ADSL2) provider.
Zo wou ik ook testen of de telefoon via VOIP evenzeer werkte als bij mijn Speedtouch706WL (dus uitgaand gesprekken voeren via Voipraider account en inkomende kunnen ontvangen).

http://weethet.be/Bbox2_Voip_config_Freecall.htm heb ik gevolgd en ik krijg kiestoon/kan uitgaande gesprekken voeren met mijn Voipraider account, echter
als mijn lijnnummer opgebeld wordt gebeurt er niets, gaan de telefoons niet over, terwijl dit bij de Speedtouch wel het geval was. Is er nog iets dat ik moet aanpassen om dit wel werkende te krijgen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3748 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

apollo14 schreef: http://weethet.be/Bbox2_Voip_config_Freecall.htm heb ik gevolgd en ik krijg kiestoon/kan uitgaande gesprekken voeren met mijn Voipraider account, echter als mijn lijnnummer opgebeld wordt gebeurt er niets, gaan de telefoons niet over, terwijl dit bij de Speedtouch wel het geval was. Is er nog iets dat ik moet aanpassen om dit wel werkende te krijgen?
De BBox2 heeft geen telefoonlijn ingang, gesprekken die via je vaste lijn binnnkomen kan je alleen ontvangen op een toestel dat aangesloten is op je vaste lijn, en niet op de toestellen die aangesloten zijn op je BBox2.
Je telefoon zal wel rinkelen bij binnenkomende gesprekken via je Voipraider account (VOIP calls naar je Voipraider SIP adres, of gesprekken vanaf een andere Betamax gebruiker die jou als contact heeft toegevoegd in de Betamxax client).
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
apollo14
Starter
Starter

Tegenvallend... Ik had verwacht dat dit net zoals bij de Speedtouch706WL ging werken. Daar is ook maar één 'telefooningang' op die het ADSL-signaal vanop de adsl-splitter binnenbrengt, en toch rinkelt de telefoon bij oproep, dus ik snap het verschil niet goed.

Eens VDSL2 actief kan ik die natuurlijk niet meer gebruiken om evt. tweede verbinding tot stand te brengen en daar telefoon op te hangen. Dan is het enige alternatief dus een tweede toestel op een vrij telefoonstopcontact installeren?
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

apollo14 schreef:Tegenvallend... Ik had verwacht dat dit net zoals bij de Speedtouch706WL ging werken. Daar is ook maar één 'telefooningang' op die het ADSL-signaal vanop de adsl-splitter binnenbrengt, en toch rinkelt de telefoon bij oproep, dus ik snap het verschil niet goed.
Voor zover ik de Speedtouch ken zijn er 2 ingangen: één "DSL" ingang, waarop het ADSL vanop de adsl-splitter komt, en één "PSTN" ingang, waarop het telefoonsignaal vanop de adsl-splitter komt.
Hierdoor rinkelt jouw aangesloten telefoon zowel op een VOIP call, als op een vaste lijn oproep.
apollo14 schreef:Eens VDSL2 actief kan ik die natuurlijk niet meer gebruiken om evt. tweede verbinding tot stand te brengen en daar telefoon op te hangen. Dan is het enige alternatief dus een tweede toestel op een vrij telefoonstopcontact installeren?
Wat bedoel je met een "vrij telefoonstopcontact" ? Je tweede toestel moet je gewoon aansluiten op de telefoonuitgang van de splitter.
Philippe.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
apollo14
Starter
Starter

Voor zover ik de Speedtouch ken zijn er 2 ingangen: één "DSL" ingang, waarop het ADSL vanop de adsl-splitter komt, en één "PSTN" ingang, waarop het telefoonsignaal vanop de adsl-splitter komt.
Hierdoor rinkelt jouw aangesloten telefoon zowel op een VOIP call, als op een vaste lijn oproep.
Er is bij mij wel degelijk slechts één ingang (DSL), zoals op de figuur in bijlage, desalniettemin rinkelt de telefoon (basisstation aangesloten van 4 handsets draadloze DECT) toch indien er een oproep is. Enige verklaring hiervoor en waarom dit dan niet zou gaan met de BBox2?

Je tweede toestel moet je gewoon aansluiten op de telefoonuitgang van de splitter.

Welja dat gaat idd ook, maar aangezien deze in bureaukamer staat is het praktischer dat als dit toestel in de huiskamer zou staan.
Bijlagen
image008.jpg
aansluitingen achteraan Speedtouch
(11.63 KiB) 320 keer gedownload
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Ik zie het al ...
Jouw Speedtouch heeft inderdaad PSTN ingebouwd, dat wil zeggen dat het splitten van ADSL- en telefoonsignaal binnen de router gebeurt.
Dit kan de BBox2 inderdaad niet.
Philippe.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”