Outbound Traffic - Blocked

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
hubris
Starter
Starter

Hi

Schets van het probleem:
- torrents werken niet meer: ik krijg de melding "connection closed by peer".
- pidgin (voor msn, irc en google talk) : unable to connect - connection refused
- Dit gebeurde van het ene moment op het andere. Geen aanpassingen gemaakt
- Het lijkt alsof dit na een tijdje (lees een dag) overgaat.

In de b-box2 krijg ik volgende melding te zien:

Code: Selecteer alles

Mar 14 13:59:53 2010	Outbound Traffic	Blocked - NAT out failed	TCP 192.168.1.99:2316->174.36.43.234:2710 on ppp0
Mar 14 13:59:53 2010	Outbound Traffic	Blocked - NAT out failed	TCP 192.168.1.99:2312->174.36.43.234:2710 on ppp0
Mar 14 13:59:53 2010	Outbound Traffic	Blocked - NAT out failed	TCP 192.168.1.99:2244->174.36.43.234:2710 on ppp0
Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kunnen zijn? Ik begin te denken in de richting van blokeren van traffic op het netwerk zelf...

Mvg
hubris
Starter
Starter

Ik heb hierjuist de modem een reset gegeven en nu werkt het opniew.
Zowel torrents als pidgin (irc, msn en google talk)

is het een veilige veronderstelling dat het ip ergens geblacklist wordt bij verbruik van teveel traffic?
De eerste keer dat ik het had zal overnacht mijn ip ook vernieuwd zijn denk ik

Mvg
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

hubris schreef: is het een veilige veronderstelling dat het ip ergens geblacklist wordt bij verbruik van teveel traffic?
De eerste keer dat ik het had zal overnacht mijn ip ook vernieuwd zijn denk ik
Nee, op een of andere manier is je outbound firewall op je router aangesprongen. Deze gaat verkeer van je intern netwerk naar buiten blokkeren. Standaard zijn er normaal gezien geen outbound rules gedefinieerd op "thuis" routers.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

Of de routing table zat vol door teveel open connecties ... of de modem heeft een bug door teveel open connecties.

Beiden zijn gekende problemen bij huis-tuin-keuken routers ... vooral in combinatie met mensen die regelmatig torrents gebruiken.

grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
hubris
Starter
Starter

enig idee hoe dat te verhelpen is?
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Het aantal bittorent connecties beperken zou kunnen helpen.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

hubris schreef:enig idee hoe dat te verhelpen is?
Vervangen door Pfsense op het alix platform, zit je veilig en moeilijk is het helemaal niet.
Mn broer zet bij de opties voor torrents vaak alles op 9999 (maximum, tjah) in zijn configuratie, de router crashed nooit ( uptimes van
+100 dagen heb ik regelmatig ).
hubris
Starter
Starter

Ik was misschien vergeten te melden dat veranderen van OS en zelf een firewall bouwen geen goed antwoord zou zijn ...
Toch bedankt voor de tip
ON3SI
Starter
Starter
Provider

Gebruik jij toevallig de µtorrent 2.1 alpha versie?

Had hier hetzelfde probleem overgeschakeld naar de stable versie geen problemen meer...
hubris
Starter
Starter

Neen 1.8
Maar het is zoals ik zei. Ik heb ook problemen met pidgin voor zowel msn als google talk als irc.

Ondertussen gaat mijn vermoeden ook reeds uit naar het aantal connecties die gemaakt worden. Kan het dat windows XP "dichtslaat" bij teveel connecties?

Gr
H
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

hubris schreef:Neen 1.8
Maar het is zoals ik zei. Ik heb ook problemen met pidgin voor zowel msn als google talk als irc.

Ondertussen gaat mijn vermoeden ook reeds uit naar het aantal connecties die gemaakt worden. Kan het dat windows XP "dichtslaat" bij teveel connecties?

Gr
H
Windows XP heeft een hard-coded limiet van 10 half-open connections. Je kan dit aanpassen door je tcp.sys te vervangen en dan het aantal connecties op te geven. Ik dacht dat dit ondertussen gemeengoed was en iedereen dit deed. Ik doe dit althans toch (op thuis pc's).

Meer info: http://www.lvllord.de/ (patch van 2006 werkt nog altijd perfect voor XP SP3)
Torrent info: http://torrentfreak.com/optimize-your-b ... oad-speed/ (scroll down ...)

Dit 'probleem' bestaat niet onder Windows 7 trouwens.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”