Ben van plan mijn netwerk setup ligt aan te passen door mijn wireless router elders te gaan plaatsen in huis dan waar hij nu staat . Namelijk in de garage bij de nuts voorzieningen . Maar als die verhuist is het nodig om daar een nieuwe router te gaan zetten omdat daar alles vertrekt van het giga netwerk . Heb daar een netgear swicht hangen met 16 poorten . En die moet dus aangedreven worden door een router die de verdeling gaat doen van mijn netwerk.
Maar nu zoek ik dus een betrouwbare router ( zonder wlan ) met gigabit poorten .
Rekening houdend dat die dus de fibernetlijn goed kan door versassen van telenet .
Iemand voorstellen ? Heb tot hier toe altijd Linksys gehad en ben daar vrij tevreden van geweest maar sta open voor alle merken als ze maar degelijk zijn en betrouwbaar .
Betrouwbare router
- SniFManS
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Poorten zijn niet van belang omdat er een degelijke 16 poort gigabit switch aanwezig is . Router moet de aansturing doen dus .Trojan schreef:Budget en aantal poorten?
Budget ?? VPN zou wel moeten .
Is deze iets ; Cisco RVS4000-EU ?
http://www.pricecat.be/en/p/Cisco/RVS40 ... 520VPN.htm
- SniFManS
- Elite Poster
conehead schreef:Dacht me te herinneren dat die veel slechte commentaar kreeg, vooral over de vpn ofwel heb ik het over zijn voorloper ...
Ken je dan eentje die het beter doet ? Want eerlijk gezegt in de meeste winkels vind je de standaard routers zoals d-link ,linksysen belkin.
En een bekabelde router kom je niet veel meer tegen of er zit wlan op .
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Err, er is een GROOT verschil tussen een router met Gigabit poorten, of een router die Gigabit kan routeren ... routing performance op zo'n huis/tuin/keuken devices zijn meestal gene vette.SniFManS schreef: Maar nu zoek ik dus een betrouwbare router ( zonder wlan ) met gigabit poorten .
Rekening houdend dat die dus de fibernetlijn goed kan door versassen van telenet .
Iemand voorstellen ? Heb tot hier toe altijd Linksys gehad en ben daar vrij tevreden van geweest maar sta open voor alle merken als ze maar degelijk zijn en betrouwbaar .
Mijn voorstel: Investeer in een Layer2+ switch, die kan ook basis routing/nat doen, wat in de meeste gevallen voldoende is. Alle grotere merken hebben wel zoiets.
Grtz,
Sasuke
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Enige tips en prijzen... ?Sasuke schreef:Mijn voorstel: Investeer in een Layer2+ switch, die kan ook basis routing/nat doen, wat in de meeste gevallen voldoende is. Alle grotere merken hebben wel zoiets.
- SniFManS
- Elite Poster
Merk zegt me niets maar zal het eens opzoeken en bekijken . bedankt voor de tip .conehead schreef:Voor vpn kan je eens naar toestellen van Draytek Vigor kijken, krijgen toch altijd goede commentaar