Betrouwbare router

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ben van plan mijn netwerk setup ligt aan te passen door mijn wireless router elders te gaan plaatsen in huis dan waar hij nu staat . Namelijk in de garage bij de nuts voorzieningen . Maar als die verhuist is het nodig om daar een nieuwe router te gaan zetten omdat daar alles vertrekt van het giga netwerk . Heb daar een netgear swicht hangen met 16 poorten . En die moet dus aangedreven worden door een router die de verdeling gaat doen van mijn netwerk.

Maar nu zoek ik dus een betrouwbare router ( zonder wlan ) met gigabit poorten .
Rekening houdend dat die dus de fibernetlijn goed kan door versassen van telenet .
Iemand voorstellen ? Heb tot hier toe altijd Linksys gehad en ben daar vrij tevreden van geweest maar sta open voor alle merken als ze maar degelijk zijn en betrouwbaar .
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Budget en aantal poorten?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Trojan schreef:Budget en aantal poorten?
Poorten zijn niet van belang omdat er een degelijke 16 poort gigabit switch aanwezig is . Router moet de aansturing doen dus .
Budget ?? VPN zou wel moeten .

Is deze iets ; Cisco RVS4000-EU ?

http://www.pricecat.be/en/p/Cisco/RVS40 ... 520VPN.htm
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Dacht me te herinneren dat die veel slechte commentaar kreeg, vooral over de vpn ofwel heb ik het over zijn voorloper ...
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

conehead schreef:Dacht me te herinneren dat die veel slechte commentaar kreeg, vooral over de vpn ofwel heb ik het over zijn voorloper ...

Ken je dan eentje die het beter doet ? Want eerlijk gezegt in de meeste winkels vind je de standaard routers zoals d-link ,linksysen belkin.
En een bekabelde router kom je niet veel meer tegen of er zit wlan op .
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

SniFManS schreef: Maar nu zoek ik dus een betrouwbare router ( zonder wlan ) met gigabit poorten .
Rekening houdend dat die dus de fibernetlijn goed kan door versassen van telenet .
Iemand voorstellen ? Heb tot hier toe altijd Linksys gehad en ben daar vrij tevreden van geweest maar sta open voor alle merken als ze maar degelijk zijn en betrouwbaar .
Err, er is een GROOT verschil tussen een router met Gigabit poorten, of een router die Gigabit kan routeren ... routing performance op zo'n huis/tuin/keuken devices zijn meestal gene vette.

Mijn voorstel: Investeer in een Layer2+ switch, die kan ook basis routing/nat doen, wat in de meeste gevallen voldoende is. Alle grotere merken hebben wel zoiets.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Sasuke schreef:Mijn voorstel: Investeer in een Layer2+ switch, die kan ook basis routing/nat doen, wat in de meeste gevallen voldoende is. Alle grotere merken hebben wel zoiets.
Enige tips en prijzen... ?
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Voor vpn kan je eens naar toestellen van Draytek Vigor kijken, krijgen toch altijd goede commentaar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

conehead schreef:Voor vpn kan je eens naar toestellen van Draytek Vigor kijken, krijgen toch altijd goede commentaar
Merk zegt me niets maar zal het eens opzoeken en bekijken . bedankt voor de tip .
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”