Met dit als gevolg:

en

Ter vergelijking, dit is van een Software RAID0 array met 3 spinpoints F1 1TB onder Windows 7 - dit is eigelijk dezelfde performantie dat ik krijg van de disken als ik de raid controller op het moederbord gebruik...

En dit met een single spinpoint van 500GB (een iets oudere schijf, moet die nog eens vervangen)

Als je de SSD met de RAID0 array vergelijkt, dan ontlopen ze mekaar bij het sequentieel lezen of schrijven niet veel, maar bij random kleine files lezen/schrijven is de SSD zomaar eventjes 600% sneller in het lezen en 350% sneller in het schrijven, dat is ongelooflijk!
Als we het vergelijken met een single HDD is het verschil helemaal van de pot gerukt!
Op teh interwebs vind je veel threads met tips in over hoe je het beste je SSD instelt, of de configuratie van je OS aanpast aan een SSD. Volgens mij zit daar veel kwatch tussen, het overgrote deel van de aanpassingen die ze voorstellen ontlasten de SSD net, waardoor die minder werk heeft, maar waardoor je OS ook niet op volledige snelheid draait.
Zo raden ze dikwijls aan om SuperFetch uit te schakelen op een Vista/7, maar dat werkt natuurlijk half averechts...
Wat ik al wel gedaan heb is via de SSD toolbox van Intel het trim commando 1x per week gescheduled, en de in windows 7 ingebouwde scheduled defrag uitgezet (heeft toch geen nut op SSDs). Voor de rest geen aanpassingen gedaan.
Heeft er hier nog iemand een tip welke aanpassingen er wél nuttig zijn?