ik had graag van enkele mensen hun mening willen kennen over 'dualband ' draaloze routers . Dit zijn routers die zowel op de 2,4 Ghz als op de 5 Ghz frequentie werken . De 2,4 Ghz range wordt dan gebruikt voor het gewone surfen en emailen , terwijl de 5 Ghz range wordt gebruikt voor bijvoorbeeld het streamen van HD films of andere toepassingen .
Het probleem waar ik meestal last van heb is indien mijn dochter aan het surfen is op haar laptop en ik terwijl een HD trailer op de apple website aan het streamen ben deze continue wordt onderbroken .
Ikzelf heb nu wel al een test gedaan via mijn ethernet verbinding en draadloze verbinding . De snelheid van deze twee zijn bijna hetzelfde . Het downloaden van zo een trailer is even snel .
Zou ik er nu baat bij hebben met zo een 'dualband ' router als ik deze trailers op die frequentie ga afspelen en mailen en surfen op de 2,4 Ghz frequentie ?
Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben . Voor de moment bezit ik de D-LINK DIR-615 router en deze werkt hier perfect . Moest ik een dual band router aanschaffen zou ik de D-LINK DIR-825 willen aanschaffen .
Alvast bedankt voor de reacties .