hallo,
Ik zou graag een ftp server draaien thuis.Ik heb filezilla server en fireftp client deze lijken goed geconfigureerd .Maar ik kan niet inloggen op de server met fireftp en andere clients. Volgens mij staan alle firewall instellingen goed.Heb ook een portscan uitgevoerd en poort 20, 21, staan open.Zou het kunnen dat ik zaken moet wijzigen in mijn bbox2 router?Wat die poorten betreft?Ik ben nieuw op het gebied van routers en dergelijke vind niet veel info online overbbox2.
Het zou leuk zijn mocht er me iemand kunnen helpen!!Alvast bedankt
help hoe ftp server draaien bbox2 belgacom
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
- Bedankt: 106 keer
Ik zou persoonlijk eerder een extra PPPOE sessie initialiseren vanop uw pc. Daardoor krijg je op uw pc een extern ip adres. En geloof mij, dat zal je veel problemen besparen (passive ftp port range, data en ftp port die je anders moet forwarden).
Uw ftp server zelf laat je dan gewoon op 2 interfaces luisteren (uw LAN nic en de PPPOE verbinding). Zo kan je er vanop uw LAN ook nog aan.
Uw ftp server zelf laat je dan gewoon op 2 interfaces luisteren (uw LAN nic en de PPPOE verbinding). Zo kan je er vanop uw LAN ook nog aan.
-
- Starter
Alvast bedankt voor jullie vlugge reacties. Ik denk dat ik een PPPOE sessie zal proberen initialiseren. Heb daar echter geen ervaring mee, hoe kan ik dit kan doen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
TomG, ga je gang.thejoker47 schreef:Alvast bedankt voor jullie vlugge reacties. Ik denk dat ik een PPPOE sessie zal proberen initialiseren. Heb daar echter geen ervaring mee, hoe kan ik dit kan doen?

-
- Elite Poster
a.u.b.Limburg schreef:TomG, ga je gang.thejoker47 schreef:Alvast bedankt voor jullie vlugge reacties. Ik denk dat ik een PPPOE sessie zal proberen initialiseren. Heb daar echter geen ervaring mee, hoe kan ik dit kan doen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 34 keer
Om even op PPPoE sessies in te pikken.
Ik draai mijn Sagem 3464 modem via PPPoE achter een Belkin N+ router (Dommel Speedconnect). De eerste PPPoE sessie wordt dus geïnitialiseerd op niveau van de modem/router. Wanneer ik volgens bovenstaande procedure tracht een tweede PPPoE sessie op te starten op mijn desktop (Windows 7, met kabel verbonden aan router) gebeurt er niets. Ik slaag er niet in om een nieuwe PPPoE op te starten op mijn PC
Moet er soms iets gewijzigd worden in de configuratie van de modem of de router ?
Ik draai mijn Sagem 3464 modem via PPPoE achter een Belkin N+ router (Dommel Speedconnect). De eerste PPPoE sessie wordt dus geïnitialiseerd op niveau van de modem/router. Wanneer ik volgens bovenstaande procedure tracht een tweede PPPoE sessie op te starten op mijn desktop (Windows 7, met kabel verbonden aan router) gebeurt er niets. Ik slaag er niet in om een nieuwe PPPoE op te starten op mijn PC
Moet er soms iets gewijzigd worden in de configuratie van de modem of de router ?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
En dan hangt je PC (en indirect je ganse LAN) meteen open en bloot op internet...TomG schreef:a.u.b.
Ik zou toch maar kiezen voor de portforwards... iets vervelender, maar zeker veiliger.
-
- Elite Poster
Je bent ook niet verondersteld dat te doen zonder een firewall. En bij voorkeur ook niet vanaf een Windows systeem...r2504 schreef:En dan hangt je PC (en indirect je ganse LAN) meteen open en bloot op internet...TomG schreef:a.u.b.
Ik zou toch maar kiezen voor de portforwards... iets vervelender, maar zeker veiliger.
Nuja, voor FTP zit je met gans die rim-ram van passive ports, vandaar dat ik het forwarden niet meteen kon aanraden.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Moest dit echt een server apart zijn zou ik het kunnen begrijpen (en zelfs dan nog), maar voor de PC waar je zelf op werkt denk ik niet dat het een goede keuze is.TomG schreef:Je bent ook niet verondersteld dat te doen zonder een firewall. En bij voorkeur ook niet vanaf een Windows systeem...
Uiteindelijk is het voor persoonlijk gebruik... dus dan is passive FTP ook niet echt een ramp.TomG schreef:Nuja, voor FTP zit je met gans die rim-ram van passive ports, vandaar dat ik het forwarden niet meteen kon aanraden.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 390 keer
- Recent bedankt: 1 keer
is dit nog altijd de beste methode om een server te doen draaien via belgacom ?
Of moet je een bussines abo hebben
Of moet je een bussines abo hebben
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber