Packet loss

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15162
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Ik vermoed dat als ik BGC zou bellen, ze me niet gaan kunnen helpen, dus probeer ik hier eens. Ik hoop dat er nog een Belgacom medewerker aanwezig is?

Omdat een diagnosetest meer zegt dan een omschrijving:

Code: Selecteer alles

|------------------------------------------------------------------------------------------|
|                                      WinMTR statistics                                   |
|                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
|                             192.168.0.1 -    0 |  181 |  181 |    1 |    3 |    8 |    4 |
|   1.191-246-81.adsl-dyn.isp.belgacom.be -   12 |  181 |  160 |   18 |   19 |   27 |   20 |
|200.237-201-80.adsl-static.isp.belgacom.be -    0 |  181 |  181 |   18 |   25 |  197 |   19 |
|          ge1-0.intlstr1.isp.belgacom.be -    0 |  181 |  181 |   18 |   29 |  236 |   22 |
|           bru-11-r6-t3-4.car.belbone.be -    0 |  181 |  181 |   18 |   23 |  199 |  145 |
|          ams-bgc-r4-t4-1.car.belbone.be -    0 |  181 |  181 |   23 |   34 |  296 |   29 |
|           ams-ix-r3-t2-2.car.belbone.be -    0 |  181 |  181 |   23 |   39 |  609 |   26 |
|           amsix.router1.dcg.transip.net -    0 |  181 |  181 |   24 |   26 |   54 |   26 |
|                          blackintel.org -    0 |  181 |  181 |   24 |   26 |   57 |   26 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
   WinMTR - 0.8. Copyleft @2000-2002 Vasile Laurentiu Stanimir  ( [email protected] )
Eerste node na mijn router: 12 % packet loss, WTF :-S. Ik zie het ook duidelijk in-game: regelmatig warp spikes. Op belbone trouwens ook best wel wat hoge worst pings :-S.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15162
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Lijkt opgelost nu.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4373
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Goztow schreef:Lijkt opgelost nu.
't Kon ook niet alleen aan Belgacom liggen éh, maar aan andere netwerken ook.

- 'Routing'
- Server(s)
- Firewalls
- Switches
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ken, een ping/trace binnen eenzelfde netwerk is enkel van toepassing op dat netwerk. Niet op andermans netwerk...
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4373
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Goendi schreef:Ken, een ping/trace binnen eenzelfde netwerk is enkel van toepassing op dat netwerk. Niet op andermans netwerk...
En hier gaat het toch niet om eenzelfde netwerk?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Toch wel. Belbone/Belgacom is eenzelfde netwerk.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15162
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Het bleef duren, dus BGC helpdesk gebeld (Nico), probleem met de lijn vastgesteld, technieker vandaag langsgestuurd (is trouwens nieuwe service van BGC: ze komen nu ook tussen 16u30 en 19u!), gans telefoonstopcontact vervangen en Sagem vervangen door BBOX2 en alles werkt nu perfect.

Die Sagems geven blijkbaar nogal wat problemen... dat belooft voor de alternatieve providers...

Alles perfect afgehandeld :). Alleen tonen speedtests nu aan dat ik op 9 Mbit zit?
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Goztow schreef:Het bleef duren, dus BGC helpdesk gebeld (Nico), probleem met de lijn vastgesteld, technieker vandaag langsgestuurd (is trouwens nieuwe service van BGC: ze komen nu ook tussen 16u30 en 19u!), gans telefoonstopcontact vervangen en Sagem vervangen door BBOX2 en alles werkt nu perfect.

Die Sagems geven blijkbaar nogal wat problemen... dat belooft voor de alternatieve providers...

Alles perfect afgehandeld :). Alleen tonen speedtests nu aan dat ik op 9 Mbit zit?
Je zit op een repairprofiel. Best eens terug contact opnemen met Belgacom, zodat ze het lijnprofiel terug op 16,5 of 20Mbit kunnen zetten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Goztow schreef:Het bleef duren, dus BGC helpdesk gebeld (Nico), probleem met de lijn vastgesteld, technieker vandaag langsgestuurd (is trouwens nieuwe service van BGC: ze komen nu ook tussen 16u30 en 19u!), gans telefoonstopcontact vervangen en Sagem vervangen door BBOX2 en alles werkt nu perfect.

Die Sagems geven blijkbaar nogal wat problemen... dat belooft voor de alternatieve providers...

Alles perfect afgehandeld :). Alleen tonen speedtests nu aan dat ik op 9 Mbit zit?
En wat denk je dat er in de BBOX2 broodrooster zit ? Een Sagem dus.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15162
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Profiel is nu terug OK.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”