Hoi,
Vandaag is dus de dag dat mijn VDSL2 van belgacom geactiveerd werd, nu in de handleiding staat dus dat je moet een 6 polige Splitter installeren op het éérste aansluitingspunt waar je telefoon dus binnenkomt als je meerdere aansluitingspunten heb.
Wat bij mij dus het geval is, telefoon komt via kelder binnen, loopt naar de gang waar hij een doosje gesplits (dat achter een kast zit) naar 2 telefoonaansluiting in mijn huis.
Aangezien ik dus al internet van belgacom had (adsl) had ik alles zo gelaten en daarnet tot mijn grote verbazing heb ik gewoon de adaptors gebruiks (5 polige naar 6 polig + dsl splitter) en zo dus aan bbox-2 aangesloten. (Zonder dus gebruik te maken "eerste aansluiting's" punt dat dus dat splits doosje is denk ik)
En dat werkt dus...
speedtest: http://www.speedtest.net/result/578707923.png
Is dus wss wel ongeveer de max snelheid dat ik kan halen met internet plus.
Nu vroeg ik mijn dus af of het uberhaupt nog nodig is dat ik toch die "installatie" uitvoer, dus zetten van die 6 pollige contact doos (full rate splitter) aan het éérste aansluitingspunt?
Met vriendelijke groeten
Ps. Belgacom TV moet ik nog aansluiten, maar veronderstel dat ook wel zal werken
VDSL2 Instalatie vraagje :)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
- Bedankt: 245 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Persoonlijk zou ik het wel doen. Het VDSL2 netwerk is namelijk gevoeliger aan lijnstoringen en je lijn wordt automatisch in een repair profiel gezet bij eventuele problemen met lage snelheid tot gevolg.
Ah ok dan indeed mss best wel doen.Tomsworld schreef:Persoonlijk zou ik het wel doen. Het VDSL2 netwerk is namelijk gevoeliger aan lijnstoringen en je lijn wordt automatisch in een repair profiel gezet bij eventuele problemen met lage snelheid tot gevolg.
Oplossing 1
Dan had ik dus gedacht gewoon weg "telefoon aansluiting 2" op te offeren en vervangen door draadloos model zodat ik dan eigenlijk naar "Situatie 1" kan gaan waar er dus maar 1 aansluitingspunt is van telefoon.
Dan hoef ik eigenlijk maar de huigdige splits doos waar de kabels dus gesplits worden aan te passen dat het niet meer gesplits wordt en dus da kabel dat naar tweede aansluitingsdoos gaat aftekoppelen.
Oplossing 2
Het huidige splitsdoosje vervangen door de 6 pollige contactdoos en van daar uit vertrekken naar de twee aansluitingspunten en daar dan dsl spliter op om zodan tot bij modem te raken. Waarvoor ik wss nog een gaatje in de kast moet maken...
Oplossing 3
6 pollige contactdoos in de kelder installeren (zo dicht mogelijk op het punt waar de telefoon binnen komt, modem ernaast installeren en "oude telefoon kabel" vervangen door een STP kabel waar dan zowel telefoon als 100 mbit netwerk zou over moeten lopen om zo dan in de gang te raken. OF gebruik maken van nog een PLC's (ethernet over power) om netwerk tot boven te krijgen.
Bij elke van de 3 oplossing wordt gewoon belgacom TV via PLC's naar de tv gestuurd (omdat het zoiezo onmogelijk is naar daar utp te trekken).
Gemakkelijkste oplossing zou natuurlijk oplossing 1 zijn

Met vriendelijke groeten,
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Never change a winning team ... Als het werkt, en blijft werken, zou ik de moeite niet doen hoor.Tmagus schreef: Nu vroeg ik mijn dus af of het uberhaupt nog nodig is dat ik toch die "installatie" uitvoer, dus zetten van die 6 pollige contact doos (full rate splitter) aan het éérste aansluitingspunt?
Jouw snelheden zijn inderaad het max wat je uit je lijn kan halen ....
Ik zou dus afwachten, als ik jou was, en het systeem in de gaten houden, en geen onnodige wijzigingen aanbrengen.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Voor de moment heb ik oplossing 1 gekozen. Waar bij dus de "tweede telefoonaansluiting" is afgekoppeld, nu enkel nog 1 telefoonaansluiting. Het is een 5 pollige aansluiting waar ik de 5 pollige naar 6 pollige adaptor opgezet heb + de dsl spliter.
Met die ntp bedoel je dat telefooncontactdoosje? Waar ik dus eingenlijk de 5 pollige telefoonaansluiting door die 6 pollige telefooncontactdoosje vervangen.
Zou dat meer stabiliteit opleveren dan werken met die 5 pollige naar 6 pollige adaptor?
Met die ntp bedoel je dat telefooncontactdoosje? Waar ik dus eingenlijk de 5 pollige telefoonaansluiting door die 6 pollige telefooncontactdoosje vervangen.
Zou dat meer stabiliteit opleveren dan werken met die 5 pollige naar 6 pollige adaptor?