windows op 2e partitie veriwjderen?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Kun je windows op een 2e partitie verwijderen (multiboot)? (via ubuntu-live-cd al geprobeerd, rechten overgenomen,... zonder resultaat)
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Waarom zou je die partitie niet kunnen verwijderen? Probeer het met gparted of een andere disk/partitie manager.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Ken schreef:Waarom zou je die partitie niet kunnen verwijderen? Probeer het met gparted of een andere disk/partitie manager.
Die partitie kan ik uiteraard wel verwijderen, maar ik wil windows ervan verwijderen.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Als de partitie weg is, dan is de windows die er op staat ook weg hoor. Als je de fundamenten van een huis er onderuit schopt zal het huis ook niet blijven staan.
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Sub Zero schreef:Als de partitie weg is, dan is de windows die er op staat ook weg hoor. Als je de fundamenten van een huis er onderuit schopt zal het huis ook niet blijven staan.
ff ter verduidelijking: uiteraard, maar als je die partitie u niet wilt/kunt verwijderen hoe kun je windows er dan toch van smijten?
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Voor zover ik weet kun je windows niet deinstalleren.
Formatteren is de enige optie. Of handmatig alle bestanden verwijderen en je boot.ini aanpassen, dat werkt ook.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

gm123 schreef: Of handmatig alle bestanden verwijderen en je boot.ini aanpassen, dat werkt ook.
ja,gaat dat? hoe ga je dan te werk?
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Waarom zou je boot.ini moeten aanpassen? Formatteer die partitie gewoon, wat is daar nu zo moeilijk aan?
Als je al Debian, FreeBSD en Pfsense kan gebruiken dan heb je toch genoeg ervaring om een simpele partitie te formatteren?!!!!
Mocht je die ervaring totaal niet hebben dan kan je genoeg informatie vinden in basis cursussen informatica en alsook op Google.
Sub Zero
Administrator
Administrator

silencer schreef:
gm123 schreef: Of handmatig alle bestanden verwijderen en je boot.ini aanpassen, dat werkt ook.
ja,gaat dat? hoe ga je dan te werk?
Stel dat je harde schijf /dev/sda is en je windows op de 2e partitie staat, dan doe je gewoon "mkfs.ext3 /dev/sda2" en klaar is kees. Nieuw filesystem op die partitie en windows is weg.
Afbeelding
gm123
Elite Poster
Elite Poster

Ken schreef:Waarom zou je boot.ini moeten aanpassen? Formatteer die partitie gewoon, wat is daar nu zo moeilijk aan?
Als je al Debian, FreeBSD en Pfsense kan gebruiken dan heb je toch genoeg ervaring om een simpele partitie te formatteren?!!!!
Mocht je die ervaring totaal niet hebben dan kan je genoeg informatie vinden in basis cursussen informatica en alsook op Google.
Boot.ini pas je aan zodat je bij het opstarten geen selectiescherm meer krijgt, indien je met een dual boot zit ( zoals ik al zei , je geeft bitter weinig informatie dus ik probeer te helpen waar ik kan )
Google maar eens op boot.ini , genoeg informatie.

Indien je niet met een dual boot zit, verwijder je gewoon de hele boel., maar dan zit je pc zonder OS, natuurlijk :)

Comment op hierboven, ik denk dat hij probeer windows te verwijderen zonder te formatteren omdat er nog andere bestanden opstaan. Waarom zou hij anders zo'n vraag stellen, uiteraard kan hij gewoon de partitie formatteren.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

gm123 schreef:
Ken schreef:Waarom zou je boot.ini moeten aanpassen? Formatteer die partitie gewoon, wat is daar nu zo moeilijk aan?
Boot.ini pas je aan zodat je bij het opstarten geen selectiescherm meer krijgt, indien je met een dual boot zit ( zoals ik al zei , je geeft bitter weinig informatie dus ik probeer te helpen waar ik kan )
Google maar eens op boot.ini , genoeg informatie.
Ik wil gewoon niet formatteren(staan nog andere bestanden op partitie), ik vroeg mij enkel af of het mogelijk is om die enkele (windows) bestanden manueel te verwijderen.
Als het niet mogelijk is dan zal ik wel formatteren/herpartioneren (via google niets gevonden).
gm123
Elite Poster
Elite Poster

Ja dat is zeker mogelijk, gewoon handmatig verwijderen. Je mag enkel niet op de windows zitten die op de partitie staat want dan gaat het niet lukken. Dus als je een os op een andere partitie zet kan je via daar je windows verwijderen.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

gm123 schreef:Ja dat is zeker mogelijk, gewoon handmatig verwijderen. Je mag enkel niet op de windows zitten die op de partitie staat want dan gaat het niet lukken. Dus als je een os op een andere partitie zet kan je via daar je windows verwijderen.
dat dacht ik ook(daarom heb ik de live cd van windows xp en ubuntu gebruikt),maar dat lukt dus niet.
Sub Zero
Administrator
Administrator

Je kan vanuit ubuntu die windows partitie toch gewoon mounten en de files weggooien die je niet meer nodig hebt?
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Sub Zero schreef:Je kan vanuit ubuntu die windows partitie toch gewoon mounten en de files weggooien die je niet meer nodig hebt?
windows is hardnekkeriger dan dat, met linux had ik het al lang ik orde gekregen (als ik manueel een linux distro zou willen verwijderen)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Sub Zero schreef:Je kan vanuit ubuntu die windows partitie toch gewoon mounten en de files weggooien die je niet meer nodig hebt?
Vermoedelijk heeft hij vanuit z'n Linux geen rechten op de NTFS partitie en kan hij dus zelfs de files niet weggooien ?

Is dat het probleem ?
silencer
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Vermoedelijk heeft hij vanuit z'n Linux geen rechten op de NTFS partitie en kan hij dus zelfs de files niet weggooien ?

Is dat het probleem ?
De bestanden worden in een apparte map geplaats (ubuntu 7.10) als ik ze wil verwijderen (nt zichtbaar onder ubuntu).
Sub Zero
Administrator
Administrator

Daar zeg je het al: Ubuntu 7.10. Upgraden die handel! Das nog een Gutsy. Ze zitten op 8.10 ondertussen en 9.04 zit er aan te komen!
Afbeelding
gerree
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Sub Zero schreef:Daar zeg je het al: Ubuntu 7.10. Upgraden die handel! Das nog een Gutsy. Ze zitten op 8.10 ondertussen en 9.04 zit er aan te komen!
Idd ik heb 9.04 voor mijn neus liggen :D
upgraden is de boodschap!
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

om windows map te verwijderen (zonder diezelfde windows te draaien vanzelfsprekend) moet je de "eigenaar" worden
dat doe je door (namen zijn door mij vertaald, ik werk niet met NL versie)
1. rechtermuis klik op de map
2. veiligheid
3. extra
4. eigenaar
5. daar veranderen naar gewenste
6. submappen aanvinken
7. OK
Het kan zijn (bij mij was het zo) dat toch niet alle submappen gaan verandert zijn en moet je handmatig binnen uw windows map gaan doen
Sub Zero
Administrator
Administrator

gerree schreef:
Sub Zero schreef:Daar zeg je het al: Ubuntu 7.10. Upgraden die handel! Das nog een Gutsy. Ze zitten op 8.10 ondertussen en 9.04 zit er aan te komen!
Hij moet niet voor je neus liggen, hij moet op je PC draaien. Verdekke toch :p
Afbeelding
gerree
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Sub Zero schreef:
gerree schreef:
Hij moet niet voor je neus liggen, hij moet op je PC draaien. Verdekke toch :p
Haha :P
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”