Nog maar eens draadloos vraagje...

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
elrocco
Plus Member
Plus Member

Ik heb het forum al ne keer van onder naar boven en van achter naar voor gelezen, maar op de volgende vraag, heb ik nog geen bevredigend antwoord gevonden.
Ik heb twee pc's staan, eentje win98SE, eentje winXP.
Voor den ogenblik worden deze draadloos verbonden in ad-hoc-configuratie met twee smc (54Mbps) pci-kaartjes.Ook internet sharing (via winxp)staat aan(met alcatel usb modem).Gevolg : als de tweede pc(win98se in dit geval) op het net wil, moet de (server)machine, met winxp daarop altijd aanstaan.Ik wist dat wel.Ik wou de kids ook op de pc laten spelen, terwijl ik bezig ben.Nu zijn zij dikwijls thuis, wanneer ik dat niet ben.Dus wou ik een oplossing zoeken voor dit vraagstuk.
Ik ben hier al heel wat oplossingen tegengekomen.
Wat neem ik nu best om een draadloos netwerk te behouden, maar MET ...router/access point/modem???
Ik begrijp dat m'n alcaltel USB modem aan het laatste van z'n tijd is geraakt...wat ligt voor de hand ter vervanging?
Neem ik beter een modem, gescheiden van een AP/router?
Een modem en AP samen, daarna router apart?
All in one => modem/AP/router?
Graag had ik een rond die 54Mbps blijven hangen van m'n pci-kaartjes...is dit nodig voor de andere toestellen?
Zijn de verschillende merken ook compatibel met elkaar zoals de verschillende snelheden (54,11,...Mbps)dat zijn?

Als jullie dan al een gedacht hebben bij een configuratie, zijn er merken waar iemand ervaring mee heeft?Ervaring met verschillende merken samen?

Met "...het best..." wil ik natuurlijk ook de prijs in het oog houden :wink:

Thanks

Elrocco
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Eerlijk gezegd, zou ik gaan voor een all in one toestel, zo eentje dat Belgacom aanprijst... heb daar test mee gezien en ja, dat marcheert nog ook ;-).

Nuja, of die aan 54Mbps werkt ben ik niet zeker. Tzou kunnen dat het maar 11Mbps is. Maar er zijn toestellen die dat aankunnen.

Kijk maar eens bij dlink en smc. Smc is een zéér goed merk als het aankomt op routers :).

Mja, verder zou ik zeggen, kijk eeens naar de review van nukem zijn draadloze ervaringen :).
I love it when a plan comes together!
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

De siemens santis 50 (die modem/wireless/router) die BGC aanbiedt is een IEEE 802.11b-model, dus 11 mbit.
hologic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb sinds juli 2003 een combo van een speedtouch home (ongemod) en een Dlink 614+ draadloze router.

Nog geen enkel probleem mee gehad. De Dlink 614+ is normaal 802.11b (11Mbits) maar als je enkel Dlink materiaal gebruikt kan je overschakelen op 22 Mbits. De router is uitgerust met 4 100Mbit poorten.

De Dlink 614+ kost ongeveer 120€, de speedtouch kan je nu al vinden voor een 90€ (soms duurder/goedkoper)

Ik heb als draadloze verbinding een usb-antenne dwl-120+ (+-65€) aangeschaft (ook Dlink) en voor mijn laptop een pcmia kaartje dwl-650 (+-65€).

In huis heb ik geen problemen met verbinding ( 2 verdiepingen) en kan zelfs nog een klein stukje in de tuin werken (+- 25 meter van de router verwijderd). Leuke aan de Dlink is dat je de antenne kan veranderen in een zwaarder exemplaar om een groter bereik te bekomen.

Al deze toestellen ondersteunen 22Mbits. Het draadloos kopiëren van gegevens van de ene pc naar de andere verloopt tegen ongeveer een 8 à 10 Mbit.

Mijn hele opzet kost nu ongeveer een 250€ (huidige prijs, prijs in juli 350€).

Installatie heeft ongeveer een 5min geduurd (stopcontact zoeken heeft veel tijd in beslag genomen :lol: ). Je moet zelfs de modem niet op voorhand configureren, als gebeurt vanuit je router.

SMC heeft ook een goede prijs/kwaliteitverhouding, wat linksys betreft ben ik niet meer zo positief. Bij de laatste modellen hebben heel wat mensen problemen ondervonden (disconnects, firmware corrupt, slechte draadloze connecties). Ik heb er ook enkele getest (BEFW11S4 -11Mbit enWRT54G- 54Mbit) en het resultaat was niet zo schitterend.

Misschien dat linksys alles ondertussen gefixt heeft, maar toen (3 maanden geleden) waren er te veel problemen. Zowel met de linksys BEFW11S4 als met de WRT54G.
elrocco
Plus Member
Plus Member

Als ik een beetje tussen de regels lees, zou ik dus misschien best naar een speedtouch home op zoek gaan, en een router/AP van smc(54Mbps)?!
Een combinatie van de twee heb ik nog niet gevonden.

Iemand heeft zich misschien al afgevraagd; waarom die 54Mbps...?
Wel, ik ben beginnen zoeken naar die smc Pci kaartjes, op het moment dat duidelijk werd dat BGC zou investeren in sneller internet.
Waarom zou ik nog naar kaartjes op zoek gaan die "maar" 11Mbps kunnen transfereren, als we binnen enkele jaren aan 30Mbps en sneller kunnen gaan internetten?!Dan investeer ik liever in onderdelen die nog een heel tijdje meekunnen....
Een combinatie modem/router/ap vind ik nog niet...dus maar op zoek naar een goeie router, die die snelheden wel haalt...maar is het dan wel nog een goeie investering een speedtouch home aan te schaffen...die ook "maar" tot 8Mbps transfer aankan?!Kan ik al naar iets sneller op zoek?Bestaat dat al?Hoe zien jullie dit?Ik wil investeren, maar wil ook al een beke in de toekomst zien, snap je :wink:
Any suggestions?!
Thanks

Elrocco
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Maar 8Mbit... Je kan gewoon niet meer uit je ADSL-lijntje halen. Dat is de max snelheid. En als er zal overgeschakeld worden op vb VDSL (wat nog niet voor direct is) zal je toch een nieuwe modem moeten hebben. Ze zijn onderling niet uitwisselbaar. De beste combo is idd een AP/router die je 54Mbit aankan en een SpeedTouch Home.

Cheers
Afbeelding
elrocco
Plus Member
Plus Member

En zo'n speedtouch home...vind ik die nog op de markt???
Op de site van BGC gaan zien...zie nog ietske staan als "Thomson speed touch mulitpc".Is dit een opvolger voor den home?Wordt den "home" daar niet meer verkocht?Op de site www.speedtouchdsl.com vind ik hem wel terug.
In de veronderstelling dat ik deze router in combinatie met een adsl modem wil nemen....Is het dan toch beter een "home", waar ik naar op zoek moet, of naar diene "multipc" die ik op de belgacom site terug vind.
Kan iemand daar een anwoordje op geven alsjeblieft?
Thanks

Elrocco 8)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Elrocco,

Indien je een multipc neemt dan zit daar router/gateway in.. dat heb jij dus niet nodig.. je hebt een pure ethernet modem nodig :). Anders ga je zaken dubbel hebben.

Wat betreft die home.. die wordt niet meer standaard verdeeld.. reden staat ergens in het forum gepost door een BGC medewerker... iets met licenties van de bijhorende software dacht ik...maar daar waar er nog in stock zijn.. zal je die nog kunnen kopen.. maar zéér courant zal je ze denk ik niet méér vinden.. is nochthans een héél goed model. Zéér stabiel..;-)

Wat betreft die VDSL modems... das nog niet de moeite om daarin te investeren.. das té, VDSL voor particulier.. ik denk betaalbaar binnen beste geval 5 - 10 jaar ofzo..Beschikbaar eerder 5jaar, betaalbaar eerder 10jaar :). Is een gok...en ze zijn niet compatibel.. dus das echt nutteloos :)
elrocco
Plus Member
Plus Member

Is diene "Thomson speedtouch ethernet(extern)" van op de BGC site niet zoietske???Of bedoelen ze daar iets anders mee???
Anyone?

Elrocco 8)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ja, das een goede.. das een pure ethernet modem.. das een vervanger van de SPTH, is evenwaardig.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

elrocco schreef:Is diene "Thomson speedtouch ethernet(extern)" van op de BGC site niet zoietske???Of bedoelen ze daar iets anders mee???
Da's inderdaad een goeie... en stond onlangs bij Carrefour aan een gunstig prijsje. De echte benaming is eigenlijk een Thomson Speedtouch 510 V4 (dit versie nummer is belangrijk, anders kan je mogelijks een oud model hebben).

Wel gek was dat de modem bij Carrefour een single-port model is, daar waar je op internet enkel en alleen een vierpoorts model kan vinden. Enfin, het is een echte ethernetrouter met NAT... dus als je meer PC's wil zal je zelf voor een hub/switch moeten zorgen (nog niet eens een slecht gedacht... da's een investering die je behoudt los van je modem).

Werkt trouwens prima via Tiscali.
elrocco
Plus Member
Plus Member

Nu volg ik niet meer...
Als ik op de site van speedtouchdsl ga zien, vind ik voor die modem ook de naam "mulituser adsl".Zijn daar dan toch meedere poorten op voorzien???
Hoewel The Oddity het volgende zei...
Elrocco,

Indien je een multipc neemt dan zit daar router/gateway in.. dat heb jij dus niet nodig.. je hebt een pure ethernet modem nodig . Anders ga je zaken dubbel hebben.
Heeft die nu meerdere poorten of niet?Is dat diene mulitpc???Ik dacht het toch niet?
Maw; is den speedtouch ethernet = speedtouch510 v4???
Anyone?
Thanks

Elrocco 8)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Effe voor opklaring zorgen:

Er zijn 2modellen van die SpeedTouch 510 te vinden: 1 met singleport ethernet en één met ingebouwde switch (multiport ethernet). Die info is te vinden op de site van speedtouchdsl.. maar ge moet goed zoeken :)

Die toestellen kunnen fungeren als router en als gewone modem, maw je kan kiezen hoe je hem instelt.. je kan er normaal gezien ook gewoon als een modem gebruik van maken en dus niet als router/gateway.

Waarom ik zei: dubbel: indien je nog van plan bent om een draadloze router te kopen van smc.. dan zit je met twee routers.. das dus dubbel want je hebt er maar eentje nodig :).

Wat betreft die aanduidingen op de Belgacom site.. die zijn vrij onduidelijk.. staat immers geen type bij eh :).
Vermoedelijk is die op de belgacom site, de spth 510 singleport..

Maw dat is een goed toestel voor u ;-)
Sub Zero
Administrator
Administrator

Wel die speedtouch510 v4 is een Speedtouch Home maar met een ingebouwde 4-poorts switch. Aangezien je die 4-poorts switch niet nodig hebt kan je er eentje kopen die dat niet heeft. De switch moet na de router komen, niet tussen de router en de modem.

Cheers
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Lees mijn vorige reply :!:

De Speedtouch 510 v4 heeft normaal inderdaad 4 poorten, echter het model dat men bij Carrefour (en Belgacom ook denk ik) verkoopt is het single poort model (al kan je nergens anders vinden dat dergelijk ding bestaat).

Los van het feit of het nu 1 of meerdere poorten heeft... het is een multiuser ding, maw. het heeft NAT/router support en een DHCP server voor PCs op de LAN poort.

Je zal dus in dat geval (als je de 4 poorts versie niet kan vinden) zelf een hub/switch moeten hangen op de LAN poort (maar dat zou bv. ook het geval zijn moest je meer dan 4 PCs willen aansluiten).

Edit:
Sub Zero schreef:Wel die speedtouch510 v4 is een Speedtouch Home maar met een ingebouwde 4-poorts switch.
De "v4" slaat niet op het aantal poorten... het single port model van bij Carrefour heeft ook de vermelding "v4" (is de interne firmware versie).

Het verschil weet je aan de prijs... een single port heb je voor rond de 70 euro, waar een 4 poorts vermoedelijk wel boven de 100 euro zal liggen.
Modbreak:
The Oddity
Posts samengezet
elrocco
Plus Member
Plus Member

Ok, thanks guys.
Ik kan nu al wa winkelkes gaan afschuimen naar m'n materiaal....
Ik laat wel weten over het wat/hoe, kortom, het resultaat van m'n zoektocht.

Elrocco 8)
elrocco
Plus Member
Plus Member

Ik heb de speedtouch510v4 (één poort)aangekocht.M'n USB modemke aan schoonzusje verpatst, en bij mij dus ook installatie gedaan.
Het was toch effe wennen...geen inbellen meer, snelheid een 30KBps hoger dan met den USB... :lol:
Toch is er al een vraagsken gerezen bij de configuratie.Ik weet, via een webachtige iets kan je je configuratie nagaan.Maar als ik naar m'n netwerkverbindingen ga (in winxp)zie ik heel soms, naast m'n "LAN- of snelle internetverbinding" , nog een icoon staan van "internet-gateway".
Ik heb dus zowel m'n LAN-verbinding icoon als m'n pci-netwerkkaart-iccon staan onder de "LAN- of snelle internet verbinding" staan(bijlage).
Ik zie helemaal niets van m'n modem staan daar.Is dat normaal zo?Moet ik die "internet-gateway" daar nu wel of niet zien.Als ik die zie, wordt er soms gemeld dat de verbinding is verbroken (terwijl ik wel op het net kan), en soms is die dan wel verbonden, en geeft me de verbindingssnelheid aan van de skynet-verbinding.
Op de tweede pc(die in adhoc aan de serverpc is gekoppeld)heb ik dan onderaan in de taakbalk een icoon staan van internet-gateway, die mij de status teruggeeft van de LAN-verbinding(3.3MBps)op de serverpc.Maar dan niet op mijn pc.Gisteren vond ik het icoon wel op mijn pc, maar niet op de win98se machine.Toen stond er wel een icoon in de taakbalk van een internet-gateway, maar die gaf "niet geconfigureerd".Terwijl ik wel op het net kon én het door het netwerk kon browsen.
Begrijp je een beetje wat ikwil zeggen :roll: ?!
De verbindingen zijn dus eigenlijk wel goed(zowel netwerk als internet), maar hoe zit het met de aanduidingen bij het netwerk?Wel of niet internet gateway?Waar dan ; op server of client?

Een vraagje die daar een beetje bij aanleunt is, hoe zit het met de snelheid van de pc's in zo'n netwerk?Ik merk dat die dus gedeeld moet worden tussen de twee pc's.Bij de snelheidstesten van userbase op de twee machines tegelijk, merk ik dat dus.Blijft dit zo, als ik met een router ga werken?Of zorgt ie voor een ander soort verdeling?
Wie heeft daar een idee van?
Thanks

Elrocco 8)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sub Zero
Administrator
Administrator

Wel, je hebt 2 aparte verbindingen op die PC : je internet-netwerkkaart (lan-verbinding 3) en je netwerkverbinding naar de andere PC (draadloze netwerkverbinding 4). Dat je de modem niet ziet staan is volkomen normaal. Alles gaat via je netwerkkaart (lanverbinding 3).

Wat betreft die internet gateway... Ik zie dat nergens staan. Waar komt dat ergens? De melding dat de verbinding verbroken is... Zou dat kunnen komen van je draadloze netwerkkaart ipv je internet-netwerkkaart?

Die niet geconfigureerd... Dit zal waarschijnlijk een kleinigheid zijn die windows aangeeft als niet goed, maar je oplossing zal werken. Dus kijk nog even al je instellingen na. Waarschijnlijk ben je hier of daar ergens iets vergeten.

De totale snelheid wordt verdeeld over beide PC's. ICS zorgt ervoor dat beide PC's een even grote bandbreedte ter beschikking krijgen. Dit is ook zo met een hardwarematige router. Deze zal ook de BW verdelen over alle toestellen.

Cheers
Afbeelding
elrocco
Plus Member
Plus Member

Ik heb net m'n winxp machine opgestart, en heb het "gateway" icoon terug tussen m'n verbindingen staan...(bijlage).
En wat de ics betreft, gebruik ik niet...heb alles manueel geconfigureerd?
Bij de netwerkkaartjes zat een utility om alles te configgen.En lukt goed...zonder ics.Maar heel soms dat derde icoon.En ik ben er zeker van dat het aan m'n lan verbinding hangt.Als ik m'n wireless uitschakel, blijft het er gewoon staan, terwijll ik m'n lan uitscakel, het plots verdwijnt, en na het terug heropstarten, nooit meer terugkomt, of plots aanduiding geeft van m'n internetverbinding(met het verbindings icoontje in de taakbalk=>de twee blauwe schermkes, met 3.3MBps aanduiding).
Je ziet het ook in de bijlage(heb de eigenschappen van de gateway er eens bijgezet...
Any idea?
Elrocco 8)

PS:denk dat het ietske te maken heeft met (10.0.0.138-)bijlage....Upnp action=>failed....denk ik...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

elrocco schreef:Ik heb net m'n winxp machine opgestart, en heb het "gateway" icoon terug tussen m'n verbindingen staan...(bijlage).
De Internet - Gateway welke je onder Windows XP (op andere OS'sen zal je dit dus niet zien) ziet is dankzij de UPnP. Deze laat namelijk toe om dynamisch gaatjes te maken in je firewall voor bepaalde toepassingen.

Ik dacht dat Messenger en Remote Desktop Connection momenteel een van de weinigen waren die het gebruikten.
elrocco
Plus Member
Plus Member

En als ik die dan niet zie???
Als ik dan eens m'n firewall(van winxp) uitzet, m'n verbinding eens uitschakel en terug inschakel, dan krijg ik het gateway icoon terug.
Da's nu niet dat mij dat erg stoort....maar ik wou da gewoon ff weten uit nieuwsgierigheid.Ne mens wil altijd maar bijleren,he.
En als er dan iemand hetzelfde heeft voorgehad, en daar een uitleg voor heeft, ben ik den eersten om dat ook te willen weten...
In alle bedankt voor de vele reacties

Elrocco 8)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

De UPnP is een service op je modem (als hij tenminste niet in DHCP spoofing staat) of router. Als je dus je firewall op XP actief zet kan hij ook niet communiceren met je UPnP service op je modem/router.

Het is dan ook logisch als je je firewall afzet dat je het icoontje wel krijgt.
elrocco
Plus Member
Plus Member

ik lees hier en daar ietske van een firewall, die niet zo gemakkelijk te cofigureren is (cli?), die aanwezig zou zijn op de speedtouch 510v4.
Wat is die cli(telnet)?Hoe is zo'n firewall standaard ingesteld?Moet een firewall in windowsxp(of third party software) dan nog geactiveerd blijven?Kunnen die elkaar "tegenwerken"?
Anyone any idea?
Thanks again,

Elrocco 8)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Standaard staat die firewall blijkbaar op, en goed ingesteld (je kan altijd een test doen via http://grc.com). De details weet ik er ook niet van, maar moet kortelings iemand z'n configuratie gaan nakijken die ook een 510 heeft.

Eens je een firewall hebt op je modem/router is die van XP niet echt meer nodig, al zijn twee beter dan 1. Probleem is wel als je meerdere PC's op je interne LAN hebt die met elkaar moeten communiceren (pure filesharing bv.) dat je dan met de XP firewall problemen gaat krijgen.
elrocco
Plus Member
Plus Member

En gaat die dan samen met m'n smc router willen werken.Daar staat immers ook een firewall op.
Moet ik er eentje afzetten, of kunnen die beiden aanstaan?
Ik blijf er maar over doorbomen, maar ik wil het weten,he.
En dit na heel wat uren opzoekingswerk(gegoogle).Als ik dan niet echt een goed antwoord vind, val ik jullie hier maar lastig, he :oops:
Maar ik zou het hier niet blijven vragen , moest ik hier door den enen of den anderen niet altijd respons krijgen :wink:
Wie weet raad?

Elrocco 8)
Sub Zero
Administrator
Administrator

Als je SMC-router al een firewall heeft, dan zou ik die van de speedtouch home afzetten. Deze gewoon laten doen waarvoor hij bedoeld is : modem spelen. De firewall-rules dan instellen op de smc. Anders voer je dubbel werk uit. Je moet dan de rules van de smc aanpassen en die van de home ook.

Cheers
Afbeelding
elrocco
Plus Member
Plus Member

Gents,

Ik heb dus zo'n speedtouch 510v4 modem, pppoe aangesloten.
Ik heb daar nu twee vraagskes over.
1)Wat willen de verschillende berichten zeggen in het systeemlogboek, die in bijlage "10.0.0.138" terug te vinden is?
Vooral dat regelmatig terugkeren van het "addportmapping", gevolgd door "deletemapping" interesseert me.Ik ben al eens gaan googlen, maar vind niet de echte betekenis in mensentaal uitgelegd.
2)Ik heb in m'n netwerkverbindingen zie ik twee iconen staan, soms drie.
Ik heb na wat googlen gevonden dat dit een "bug" zou zijn in windows, en dat die zou opgelost worden met de SP2.Maar ik vroeg me af wat de juiste instellingen zijn voor de lan verbinding waar m'n modem mee verbonden is.Wat ikwil weten; hoe zit het met de "geavanceerde tcp/ip" instellingen?Onder de dns-tab en wins-tab staan enkele intellingen, maar hoe moeten die juist staan.Vroeger, bij m'n gewone usb-modem kon ik redelijk gemakkelijk terug vinden in de selfcare pagina's wat waar moest worden ingesteld, dat vind ik voor de modem in kwestie niet terug.
Wie weet daar ietske meer over?

Elrocco 8)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

elrocco schreef:1)Wat willen de verschillende berichten zeggen in het systeemlogboek, die in bijlage "10.0.0.138" terug te vinden is? Vooral dat regelmatig terugkeren van het "addportmapping", gevolgd door "deletemapping" interesseert me.
Dit is het gevolg van uPnP... welke toelaat dat een applicatie aan de ingebouwde firewall vraagt om tijdelijk een poort open te zetten en terug te sluiten. Er zijn nog niet veel applicaties die dit gebruiken, maar Messenger en RDC zijn er twee van.
elrocco schreef:2)Ik heb in m'n netwerkverbindingen zie ik twee iconen staan, soms drie.
Onder XP krijg je voor de uPnP ook een icoon... tenzij je er andere ziet.
elrocco schreef:Wat ikwil weten; hoe zit het met de "geavanceerde tcp/ip" instellingen?Onder de dns-tab en wins-tab staan enkele intellingen, maar hoe moeten die juist staan.
Al de benodigde instellingen krijg je via DHCP... er is normaal geen reden om andere settings aan te passen.
elrocco
Plus Member
Plus Member

r2504 schreef:Onder XP krijg je voor de uPnP ook een icoon... tenzij je er andere ziet
Ik zie dat icoon maar heel zelden..De ene keer weer wel, de ander keer weer niet.
Vandaar dat ik eigenlijk m'n vraag(anders weliswaar)opnieuw wil stellen.
Hoe stel je zo'n 510v4 speedtouch home in?Ik kan dus via 10.0.0.138 in m'n modem zien, als het ware.Maar moet ik daar zelf iestke in aanpassen?
Een DNS-server configureren, NAPT-item invullen, standaard NAPT-serveradres opgeven, DHCP-client invullen,tabel IP-routes aanvullen,...???
Wat vul ik wel in en wat niet.En als ik als ietske moet invullen, watte?
Kan iemand dat een beetje verduidelijken alsjeblief?Ik vind onder google en skynet niet zoveel info over die instellingen.Ook in de (pdf)manual die je op de speedtouch site terugvindt, vind ik niet echt terug wat er wel en niet moet, en in welke omstandigheden...

Elrocco 8)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

elrocco schreef:Hoe stel je zo'n 510v4 speedtouch home in?Ik kan dus via 10.0.0.138 in m'n modem zien, als het ware.Maar moet ik daar zelf iestke in aanpassen?
Buiten je user en paswoord moet je normaal gezien niets ingeven. (tenzij je specifieke NAT rules wil).

Alle andere parameters krijg je automatisch van je provider.
elrocco
Plus Member
Plus Member

Het "internet gateway" icoon van de vorige postings blijft maar afwisselend er wel en niet te zijn.Deze morgen bij het opstarten was het er.Nu, een uurke of twee later is het terug verdwenen.Intussen wel al een uurke van non-activiteit geweest, maar ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft.Indien ik nu één van m'n twee verbindingen (lan of netwerkkaart) en terug opstart, komt het icoon er terug bij staan, en verdwijnt het van een hele dag niet meer...
Wie kan me duidelijk uitleggen het wat/hoe en wanneer van dit icoon?
Ik krijg er kop noch staart aan :roll:
Someone???

Elrocco 8)
elrocco
Plus Member
Plus Member

Hallo,

ben nu al een tijdje tevreden van mijne modem/router speedtouch510v4(single port).Een tweede pc hangt draadloos aan mijn pc via twee smc pci netwerkkaartjes.
Nu wil ik graag een draadloze (router/)ap aanschaffen, maar ik zit met een vraagske daarbij.Omdat m'n wireless kaartjes van smc zijn, zou ik voor een smc ap gaan.Maar zoals jullie ook wel zullen hebben opgemerkt, er wordt tweemaal van een ROUTER gesproken.Werken die twee (speedtouch & barricade) wel samen achtereen?
Ik ben al eens gaan googlen, maar ben er niet zo veel wijzer uit geworden.Er wordt van "spoofing" enzo gesproken...maar zo een held ben ik nu ook weer niet.Voor zover ik het begrepen, zou dit voor problemen zorgen...iemand enige ervaring met deze combinatie?

Of zou ik eerder voor een combinatie met een ander AP gaan?Het moet draadloos kunnen gaan, en zowel data als internet kunnen delen, naast m'n speedtouch 510V (of moet ik die eruit gooien?)

Elrocco 8)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”