Ik heb twee pc's staan, eentje win98SE, eentje winXP.
Voor den ogenblik worden deze draadloos verbonden in ad-hoc-configuratie met twee smc (54Mbps) pci-kaartjes.Ook internet sharing (via winxp)staat aan(met alcatel usb modem).Gevolg : als de tweede pc(win98se in dit geval) op het net wil, moet de (server)machine, met winxp daarop altijd aanstaan.Ik wist dat wel.Ik wou de kids ook op de pc laten spelen, terwijl ik bezig ben.Nu zijn zij dikwijls thuis, wanneer ik dat niet ben.Dus wou ik een oplossing zoeken voor dit vraagstuk.
Ik ben hier al heel wat oplossingen tegengekomen.
Wat neem ik nu best om een draadloos netwerk te behouden, maar MET ...router/access point/modem???
Ik begrijp dat m'n alcaltel USB modem aan het laatste van z'n tijd is geraakt...wat ligt voor de hand ter vervanging?
Neem ik beter een modem, gescheiden van een AP/router?
Een modem en AP samen, daarna router apart?
All in one => modem/AP/router?
Graag had ik een rond die 54Mbps blijven hangen van m'n pci-kaartjes...is dit nodig voor de andere toestellen?
Zijn de verschillende merken ook compatibel met elkaar zoals de verschillende snelheden (54,11,...Mbps)dat zijn?
Als jullie dan al een gedacht hebben bij een configuratie, zijn er merken waar iemand ervaring mee heeft?Ervaring met verschillende merken samen?
Met "...het best..." wil ik natuurlijk ook de prijs in het oog houden

Thanks
Elrocco