Dvb-s pci & HTPC programma's

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 13 keer

Hallo,

Heeft er hier iemand ervaring met satelliet tv via een pc. Ik ben bezig met een 'server' te bouwen met een DVB-S2 kaart in (Tevii s460). Hierop moet software draaien waarop mijn clients kunnen in loggen en zo kijken naar TV. Ik heb zitten experimenteren met Mythtv, maar ik krijg de Cam niet in orde. Nu ben ik aan het proberen om dit onder windows in route te krijgen, eerst met Media Portal, daar duurde het veel te lang om te zappen. Waarschijnlijk lag dit aan een database probleem. Nu ben ik aan het proberen met Mytheatre, hier krijg ik de vplug of de emunation plugin niet aan de praat.

Tnx,
Gimic
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Desnoods snuffel je even rond bij fora gewijd aan satelliet tv. Zoals bv. www.luxsat.be of www.sat4all.com. Wellicht kunnen ze je daar wat wijzer maken.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 197 keer
Bedankt: 139 keer
Recent bedankt: 4 keer

Mythtv - Mythbuntu is nochtans ideaal voor u. Backend server met enkele frontend clients. Draait normaal gezien toch vlot cams? zelf ccam.

Wat loopt er juist mis met de cam?
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 13 keer

Ik krijg de virtueele card niet gebuild, of toch niet meer. Deze die nodig is bij de open-sascng. Ik heb het nu een tijdje laten liggen, maar zal binnenkort nog verder experimenteren. Ik had mythbuntu op cd gebrand maar er was iets verkeerd met de cd denk ik, waardoor hij bleef hangen in de boot. Ik install het ook op een 1u server met scsi harddisken, misschien lag het daar aan. ik hou je op de hoogte van mijn vooruitgang.

Grtz
rottekop
Plus Member
Plus Member

gimic schreef:Hallo,

Heeft er hier iemand ervaring met satelliet tv via een pc. Ik ben bezig met een 'server' te bouwen met een DVB-S2 kaart in (Tevii s460). Hierop moet software draaien waarop mijn clients kunnen in loggen en zo kijken naar TV. Ik heb zitten experimenteren met Mythtv, maar ik krijg de Cam niet in orde. Nu ben ik aan het proberen om dit onder windows in route te krijgen, eerst met Media Portal, daar duurde het veel te lang om te zappen. Waarschijnlijk lag dit aan een database probleem. Nu ben ik aan het proberen met Mytheatre, hier krijg ik de vplug of de emunation plugin niet aan de praat.
Is het je eigen kaart waarop jouw clients moeten inloggen? Gebruik dan newcs voor windows.

Als jij dan wil kijken op je pci-kaart dan moet je wincsc in progdvb gebruiken.
murda
Plus Member
Plus Member

Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”