Uploadsnelheden naar beneden gehaald?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Beste,

Vroeger (tot eind januari 2009) had ik dxadsl home plus. 175GB/maand en een upload van 640. Ondanks het feit dat ik meer dan 4km van de centrale woon, haalde ik deze snelheid wel (+ modem syncte hierop). Toen ik op dxadsl business overstapte bleef deze sync zo...Tot ik vandaag plots kijk : hoeveel keer ik de modem reset, ik blijf syncen op 384kbps. Uit pure nieuwsgierigheid eens gaan kijken op hun website, en daar blijkt dat alle uploadsnelheden (van élk abo) naar beneden gehaald zijn naar...512kbps (http://www.dxadsl.be/goedkope-adsl-tarieven).

Weet iemand hier meer over?
DSL Status

DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: Auto
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 3328 Kbps
Upstream Rate: 384 Kbps
Downstream Margin: 7 db
Upstream Margin: 26 db
Downstream Line Attenuation: 52
Upstream Line Attenuation: 56
Downstream Transmit Power: 17
Upstream Transmit Power: 11
LOS Errors: 0

PVC Connection

PVC Status: UP
Encapsulation: RFC 2516 PPPoE
Multiplexing: LLC
Autodetect: Enable
VPI: 8
VCI: 35

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

Je zit momenteel gewoon op een 3.3mbit (3328 up, 384 down) profiel. En je lijnwaarden laten ook geen upgrade naar een 6mbit (6144 down, 640 up) profiel toe.
krisken
userbase crew
userbase crew

Mr.T schreef:Je zit momenteel gewoon op een 3.3mbit (3328 up, 384 down) profiel. En je lijnwaarden laten ook geen upgrade naar een 6mbit (6144 down, 640 up) profiel toe.
Ik had een vermoeden dat ze me op 3.3mbit gezet hadden. Lijnwaarden zijn inderdaad niet super, maar ik had weldegelijk gevraagd om mij op een 6mbit profiel te laten syncen (ik haalde up zo een 640 continue, down rond de 4400 sinds hun technieker langskwam om te kijken of de fout niet bij mij lag).

Dan nog verklaart dit niet waarom ze de upstreamsnelheden van hun abo's naar beneden hebben gehaald.

Telefonie = EDPnet + OVH
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

krisken schreef:
Mr.T schreef:Je zit momenteel gewoon op een 3.3mbit (3328 up, 384 down) profiel. En je lijnwaarden laten ook geen upgrade naar een 6mbit (6144 down, 640 up) profiel toe.
Ik had een vermoeden dat ze me op 3.3mbit gezet hadden. Lijnwaarden zijn inderdaad niet super, maar ik had weldegelijk gevraagd om mij op een 6mbit profiel te laten syncen (ik haalde up zo een 640 continue, down rond de 4400 sinds hun technieker langskwam om te kijken of de fout niet bij mij lag).

Dan nog verklaart dit niet waarom ze de upstreamsnelheden van hun abo's naar beneden hebben gehaald.
zoek even op BIPT en profielen , dan zal je weten waarom

heeft niets met dxadsl e maken , zijn gewoon de profielen voor ADSL vastgelegd door BIPT
The eternal and true pessimist :D
krisken
userbase crew
userbase crew

En dit is nog maar onlangs vastgelegd door het BIPT oid? Want ik ben 100% zeker dat deze info er ten tijde van mijn abo-wisseling er nog niet opstond.

Telefonie = EDPnet + OVH
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

krisken schreef:En dit is nog maar onlangs vastgelegd door het BIPT oid? Want ik ben 100% zeker dat deze info er ten tijde van mijn abo-wisseling er nog niet opstond.
Sja, als ge dan gaat zagen dat ze hun beloftes niet voldoen, dan is dat jouw probleem eerlijk gezegd. Snelheden zijn nog steeds geen garantie.
krisken
userbase crew
userbase crew

Lord Utopia schreef:
krisken schreef:En dit is nog maar onlangs vastgelegd door het BIPT oid? Want ik ben 100% zeker dat deze info er ten tijde van mijn abo-wisseling er nog niet opstond.
Sja, als ge dan gaat zagen dat ze hun beloftes niet voldoen, dan is dat jouw probleem eerlijk gezegd. Snelheden zijn nog steeds geen garantie.
En waar slaat dit op?

Telefonie = EDPnet + OVH
Lord Utopia
Erelid
Erelid

krisken schreef: En waar slaat dit op?
Indien je wilt gaan zeuren/klagen bij DX-adsl ofzo omwille van je verlaagde snelheid. Trouwens, die staat al enige tijd op hun website.
krisken
userbase crew
userbase crew

Lord Utopia schreef: Sja, als ge dan gaat zagen dat ze hun beloftes niet voldoen, dan is dat jouw probleem eerlijk gezegd. Snelheden zijn nog steeds geen garantie.
Dus je trekt op voorhand je conclusies, en je meent zeker van je zaak te zijn dat ik ga klagen bij dxadsl? Want anders doe je dergelijke uitspraken die totaal geen steek houden gewoon niet, nietwaar?

Laat mij even mijn versie hier neerpennen, en meteen erbij zetten wat ik ga doen omtrent dxadsl. Zo zal je hopelijk merken dat je geen conclusies in mijn plaats moet nemen of ik zou gaan klagen/zeuren bij dxadsl. Ik weet dat dergelijke uitspraken jouw stokpaardje zijn op dit forum, k heb nog posts gelezen waar je gedachten uit de lucht greep en daarmee verder speculeerde. Uiteraard zonder op de hoogte te zijn van hoe de situatie is, en zonder enige vorm van uitleg te geven die wel ergens op slaat. Laat staan dat je het OT deftig leest...

Soit, voor de serieuze mensen op dit forum:
1. bedankt voor de verklaring waarom mijn upload plots op 384kbps staat, gewoon omdat ze mij van 6mbit naar 3.3 mbit gezet hebben. Heeft het nut om te vragen of ze mij terug op een 6/640 profiel te zetten, of bestaat dit profiel in het geheel niet meer door het bipt? Ik begrijp dat mijn lijnwaarden alles behalve goed zijn, maar het downloaden vanuit nieuwsgroepen en het uploaden van 8megapixelfotos naar een website gaat merkelijk trager. Downloaden vanuit nieuwsgroepen gaan +/- 75kbps trager, het uploaden meer dan 100kbps (ik haalde de theoretische maximumsnelheid wel met het uploaden). Deze vaststelling is ook gebeurd door de technieker van dxadsl die hier toen is geweest, omdat men vreesde dat mijn binnenbekabeling het grote probleem zou zijn. Echter staat de adsl modem aangesloten op het punt waar de koperdraad het huis binnenkomt.

2. Puntje voor de toekomst...Ik woon nu in de steenstraat te Merelbeke, en zou over 2/3 weken verhuizen naar de Koningin Elisabethlaan te Merelbeke. Daar ik via VOIP bel heb ik belgacom niet nodig. Uiteraard zou ik graag mijn dxadsl lijn meenemen naar mijn nieuwe woonst (zoals nu dus: raw copper). Moet ik dan Belgacom vragen om deze lijn te leggen, of moet dit via dxadsl? Het is namelijk een nieuwbouw appartement waar binnen het appartement geen bgc aansluitpunt te vinden is, ook in de gemeenschappelijke ruimtes vind ik geen aansluitpunt of bgc kast. Kans is dus vrij groot dat men gaat moeten graven...

3. Ik heb via verschillende sites en telefoonnummers gevraagd hoever ik van de centrale zou zitten op mijn nieuw adres. Deze waarden gaan van 1200m tot 4500m. Als ik belgacom bel wist men mij te zeggen dat men deze check enkel doet als men een bestelling doorkrijgt. Uiteraard is dit een grote leugen als ik kijk naar dit forum waar regelmatig lijnwaarden opgevraagd worden. Een andere bgc medewerker wist mij te zeggen dat ik het best even het telefoonnummer van de buren erbij haalde, en ze zo een afstandsmeting konden doen tot aan de buren. Dit heb ik opgezocht, opnieuw gebeld, uitleg gedaan en dan wist (een andere) medewerker mij te zeggen dat deze meting niet kon gebeuren omdat op het genoemde nummer geen adsl signaal stond... Is er iemand hier die mij kan zeggen hoe ik hun kan wijsmaken wat ik juist wil, zonder meteen een bestelling te doen?

Met dank voor de uitleg...

Telefonie = EDPnet + OVH
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Wow ze kriksken. Ge moet niet agressief worden :p
Ge zou heus niet de eerste geweest zijn die zou klagen bij zijn adsl-provider.

1. Ik weet niet zeker of het 6/640 profiel nog bestaat. Zolang BRUO nog bij Scarlet zit, denk ik dat de 6/640 profielen nog beschikbaar zijn. Scarlet zit nu ook op turboline (zie de website van Turboline.), ik denk dat er enkel de profielen zijn: 4.6/512, 9/512, 12/512, 10/740, 15/740, 20/1, zoals ik samen heb geraapt op het forum.

3. Dat is een moeilijk. Daarvoor is het best om toch eens te kijken naar modemwaarden van iemand met ADSL(2+), uw toekomstige buren langs de linker- of rechterkant.

http://freedomnet.be/website/home.aspx? ... itbaarheid
'k Weet niet hoe het bij u is daarmee, maar die zat er prat op bij mij. Afstanden tot de centrale geven geen enkele garantie overigens.
Alles wat ge kunt doen bij Belgacom is vragen of ge aansluitbaar zijt voor enkel internet bij hen, normaal delen ze u mee of het groen, grijs of rode zone is. Afstand tot de centrale delen ze u normaal niet mee.
Laatst gewijzigd door Lord Utopia 19 feb 2009, 23:13, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
userbase crew
userbase crew

Lord Utopia schreef:Wow ze kriksken. Ge moet niet agressief worden :p

Dat weet ik, en zou waarschijnlijk ook niet de laatste geweest zijn, maar ik heb het persoonlijk het erg moeilijk met mensen die proberen mijn gedachten te lezen en uit deze "gedachten" dan een eigen antwoord formuleren. Ik weet dus goed genoeg dat de afstand een beperkende rol speelt in het adsl-gebeuren, en het enige dat daar verandering kan aan brengen is vlak naast de centrale gaan wonen. Maar het lijkt mij logisch dat je desondanks altijd het beste/snelste wilt halen van wat er in je lijn zit :)

Telefonie = EDPnet + OVH
Lord Utopia
Erelid
Erelid

krisken schreef:

Dat weet ik, en zou waarschijnlijk ook niet de laatste geweest zijn, maar ik heb het persoonlijk het erg moeilijk met mensen die proberen mijn gedachten te lezen en uit deze "gedachten" dan een eigen antwoord formuleren. Ik weet dus goed genoeg dat de afstand een beperkende rol speelt in het adsl-gebeuren, en het enige dat daar verandering kan aan brengen is vlak naast de centrale gaan wonen. Maar het lijkt mij logisch dat je desondanks altijd het beste/snelste wilt halen van wat er in je lijn zit :)
Ge hebt volledig gelijk, ik wil mij daarvoor dan ook excuseren, 't was mijn bedoeling niet om u te schofferen ofzo.
krisken
userbase crew
userbase crew

Lord Utopia schreef:
krisken schreef:

Ge hebt volledig gelijk, ik wil mij daarvoor dan ook excuseren, 't was mijn bedoeling niet om u te schofferen ofzo.
Excuses aanvaard :)

Telefonie = EDPnet + OVH
murda
Plus Member
Plus Member

U krijgt automatisch een lager profiel als u modem niet kan syncen door de lage ruismarge. Onder de 6dB zal je disconnects ondervinden(vooral al je geen speedtouch modem hebt ;))

Uitleg over de adsl profielen etc: http://www.bipt.be/nl/614/ShowDoc/3009/ ... ng_to.aspx

Krisken: misschien hier ook even u lijncheck posten en snelheid, is gemakkelijk voor u andere adsl collega's. => http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

krisken schreef:

Code: Selecteer alles

1. bedankt voor de verklaring waarom mijn upload plots op 384kbps staat, gewoon omdat ze mij van 6mbit naar 3.3 mbit gezet hebben.  Heeft het nut om te vragen of ze mij terug op een 6/640 profiel te zetten, of bestaat dit profiel in het geheel niet meer door het bipt?  Ik begrijp dat mijn lijnwaarden alles behalve goed zijn, maar het downloaden vanuit nieuwsgroepen en het uploaden van 8megapixelfotos naar een website gaat merkelijk trager.  Downloaden vanuit nieuwsgroepen gaan +/- 75kbps trager, het uploaden meer dan 100kbps (ik haalde de theoretische maximumsnelheid wel met het uploaden).  Deze vaststelling is ook gebeurd door de technieker van dxadsl die hier toen is geweest, omdat men vreesde dat mijn binnenbekabeling het grote probleem zou zijn.  Echter staat de adsl modem aangesloten op het punt waar de koperdraad het huis binnenkomt.

2. Puntje voor de toekomst...Ik woon nu in de steenstraat te Merelbeke, en zou over 2/3 weken verhuizen naar de Koningin Elisabethlaan te Merelbeke.  Daar ik via VOIP bel heb ik belgacom niet nodig.  Uiteraard zou ik graag mijn dxadsl lijn meenemen naar mijn nieuwe woonst (zoals nu dus: raw copper).  Moet ik dan Belgacom vragen om deze lijn te leggen, of moet dit via dxadsl?  Het is namelijk een nieuwbouw appartement waar binnen het appartement geen bgc aansluitpunt te vinden is, ook in de gemeenschappelijke ruimtes vind ik geen aansluitpunt of bgc kast.  Kans is dus vrij groot dat men gaat moeten graven...

3. Ik heb via verschillende sites en telefoonnummers gevraagd hoever ik van de centrale zou zitten op mijn nieuw adres.  Deze waarden gaan van 1200m tot 4500m.  Als ik belgacom bel wist men mij te zeggen dat men deze check enkel doet als men een bestelling doorkrijgt.  Uiteraard is dit een grote leugen als ik kijk naar dit forum waar regelmatig lijnwaarden opgevraagd worden.  Een andere bgc medewerker wist mij te zeggen dat ik het best even het telefoonnummer van de buren erbij haalde, en ze zo een afstandsmeting konden doen tot aan de buren.  Dit heb ik opgezocht, opnieuw gebeld, uitleg gedaan en dan wist (een andere) medewerker mij te zeggen dat deze meting niet kon gebeuren omdat op het genoemde nummer geen adsl signaal stond...  Is er iemand hier die mij kan zeggen hoe ik hun kan wijsmaken wat ik juist wil, zonder meteen een bestelling te doen?
Met dank voor de uitleg...
1.Met de omschakeling zullen ze beter naar je lijn hebben gekeken en notie gemaakt hebben van je zeer slechte sync en dus je profiel verlaagd , het zal dus geen zin hebben een 4.6/512 ev aan te vragen mits je lijnwaarden nu al kantje boordje zijn maar nog goed te spreken zijn voor jouw afstand (wetende dat er makkelijk naar 2.2 en 1 Mbit profielen word gegrepen voor 4.5-5.5 Km lijnen)
2 en 3.De huidige stroom van klachten over verhuizingen zou ik zeggen zeg alles op , evalueer de markt even en neem desnoods dxADSL dan terug op u nieuw adress (zal makkelijker gaan dus)
Ivm je afstand had je eigenlijk al veel sneller (en best fysiek) naar een bcg winkel moeten gaan , dan hadden ze de nutsvoorziening al kunnen komen leggen tijdens de aanbouw van de woning , nu moet er terug gebroken worden :S
Dus ik zou naar een shop gaan fysiek en vragen naar de gratis vooraanleg tot aan de rooilijn (dus eerste punt van binnenkomst , vanaf daar ist anders te betalen en vanaf daar kan jij veel beter aanleggen eh ;)) , is een eeuwig gratis iets zolang je maar naar de winkel gaat in person .
Dan zou ik naar de afstand tot de ADSL centrale vragen informatief om alle opties te kunnen weten zeg je hen maar .
Staat de afstand je aan dan vraag je een classic line met als optie discovery line en gratis activatie (ook weer zoiets dat constant kan gegeven worden als je maar naar de winkel gaat)
Je kan dus alles gratis verkrijgen en de afstand weten als je maar naar de shop gaat (en iets of wat deftige bcg medewerker hebt uiteraard) , als ze vragen hoe ge da allemaal weet dan kan je iemand bij bcg die je dieze instructies heeft gegeven ;) (en nee , ik werk van belange ni bij of voor bcg :D)
The eternal and true pessimist :D
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Lord Utopia schreef:
Scarlet zit nu ook op turboline (zie de website van Turboline.),
Ach, tnx voor de info, dat verklaart dan die 3.3 Mbit profiel...
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”