Lord Utopia schreef:
Sja, als ge dan gaat zagen dat ze hun beloftes niet voldoen, dan is dat jouw probleem eerlijk gezegd. Snelheden zijn nog steeds geen garantie.
Dus je trekt op voorhand je conclusies, en je meent zeker van je zaak te zijn dat ik ga klagen bij dxadsl? Want anders doe je dergelijke uitspraken die totaal geen steek houden gewoon niet, nietwaar?
Laat mij even mijn versie hier neerpennen, en meteen erbij zetten wat ik ga doen omtrent dxadsl. Zo zal je hopelijk merken dat je geen conclusies in mijn plaats moet nemen of ik zou gaan klagen/zeuren bij dxadsl. Ik weet dat dergelijke uitspraken jouw stokpaardje zijn op dit forum, k heb nog posts gelezen waar je gedachten uit de lucht greep en daarmee verder speculeerde. Uiteraard zonder op de hoogte te zijn van hoe de situatie is, en zonder enige vorm van uitleg te geven die wel ergens op slaat. Laat staan dat je het OT deftig leest...
Soit, voor de serieuze mensen op dit forum:
1. bedankt voor de verklaring waarom mijn upload plots op 384kbps staat, gewoon omdat ze mij van 6mbit naar 3.3 mbit gezet hebben. Heeft het nut om te vragen of ze mij terug op een 6/640 profiel te zetten, of bestaat dit profiel in het geheel niet meer door het bipt? Ik begrijp dat mijn lijnwaarden alles behalve goed zijn, maar het downloaden vanuit nieuwsgroepen en het uploaden van 8megapixelfotos naar een website gaat merkelijk trager. Downloaden vanuit nieuwsgroepen gaan +/- 75kbps trager, het uploaden meer dan 100kbps (ik haalde de theoretische maximumsnelheid wel met het uploaden). Deze vaststelling is ook gebeurd door de technieker van dxadsl die hier toen is geweest, omdat men vreesde dat mijn binnenbekabeling het grote probleem zou zijn. Echter staat de adsl modem aangesloten op het punt waar de koperdraad het huis binnenkomt.
2. Puntje voor de toekomst...Ik woon nu in de steenstraat te Merelbeke, en zou over 2/3 weken verhuizen naar de Koningin Elisabethlaan te Merelbeke. Daar ik via VOIP bel heb ik belgacom niet nodig. Uiteraard zou ik graag mijn dxadsl lijn meenemen naar mijn nieuwe woonst (zoals nu dus: raw copper). Moet ik dan Belgacom vragen om deze lijn te leggen, of moet dit via dxadsl? Het is namelijk een nieuwbouw appartement waar binnen het appartement geen bgc aansluitpunt te vinden is, ook in de gemeenschappelijke ruimtes vind ik geen aansluitpunt of bgc kast. Kans is dus vrij groot dat men gaat moeten graven...
3. Ik heb via verschillende sites en telefoonnummers gevraagd hoever ik van de centrale zou zitten op mijn nieuw adres. Deze waarden gaan van 1200m tot 4500m. Als ik belgacom bel wist men mij te zeggen dat men deze check enkel doet als men een bestelling doorkrijgt. Uiteraard is dit een grote leugen als ik kijk naar dit forum waar regelmatig lijnwaarden opgevraagd worden. Een andere bgc medewerker wist mij te zeggen dat ik het best even het telefoonnummer van de buren erbij haalde, en ze zo een afstandsmeting konden doen tot aan de buren. Dit heb ik opgezocht, opnieuw gebeld, uitleg gedaan en dan wist (een andere) medewerker mij te zeggen dat deze meting niet kon gebeuren omdat op het genoemde nummer geen adsl signaal stond... Is er iemand hier die mij kan zeggen hoe ik hun kan wijsmaken wat ik juist wil, zonder meteen een bestelling te doen?
Met dank voor de uitleg...