Informatie ivm met installatie Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
timofp
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Ik woon in Limburg, sinds kort is hier dus ook Digitale TV van telenet verkrijgbaar. Momenteel heb ik telefoon en internet via een belgacom telefoonlijn. (telefoon: belgacom, internet: freedomnet, TV: infrax)

Nu zou ik willen overschakelen naar Telenet. Ik ga de Diamond Shake nemen, Digitale Televisie, Internet en Telefonie.Ik ga het abbo bestellen, en momenteel krijg je een gratis WIFI installatie erbij. Nu vraag ik me af wat er bij die wifi installatie zit inbegrepen en wat niet.

Die telenet kabel ontvanger moet geloof ik staan waar het signaal binnenkomt. De Digitale televisie is op het eerste verdiep en het knooppunt van het internet (ja heel wat computers hier thuis :)) is ook op het eerste verdiep, in de zelfde kamer als de digitale televisie komt.

Moet ik dan al zelf UTP en Coax van het aanknooppunt naar boven leggen of doet de telenet installateur dit? en zit dit inbegrepen in de prijs? want ik ben niet van plan meer te gaan betalen voor dingen die ik zelf ook kan.

EDIT: Er staat op de website dat er maar 2 computers mogen aangesloten worden.... mag je echt zelf niet via een router meerdere er achter zetten.. er staat ook ergens zelfs dat een router niet is toegestaan.
Afbeelding
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Alles wordt geinstalleerd. Modem, verdeelstuk voor tv en het draadloos gedeelte ook. Als ge kabels naar boven wilt laten trekken moete daar voor bij betalen. Maar ge moogt da natuurlijk ook zelf doen. Als ge al uw kabels klaar legt dan sluit telenet de rest wel aan. Da zit normaal bij in de prijs.
En als ge der achteraf nen switch ofzo erachter zet da maakt niks. Ze komen der toch nie achter.
timofp
Member
Member

ok, bedankt voor de reactie, ik heb vandaag mijn product besteld. Dit wordt mijn eerste telenet ervaring, lees er zoveel slecht dingen over.. maarja. Aan de telefoon ben ik toch al 2 keer onmiddellijk geholpen. Wel duurt het lang eer ze komen installeren, pas 4 februari 2009, dus nog een dikke 1.5 maanden.

Nu nog de plaats vinden waar de coax binnenkomt.... als ik die plaats gevonden heb, is het dan mogelijk om daar de NIC (verdeler) te laten plaatsen samen met de modem. En vanuit de de verdeler 1 coax naar de modem , 1 coaxnaar de digitale tv en 1 coax naar de gewone tv. en vanuit de modem moet dan 1 rj-45 naar de switch en een rj-11 naar de telefoon? en dan kan ik vanuit de switch gewoon een utp naar de digicorder, en een utp naar mijn router met alle achterliggende switches :p.
Laatst gewijzigd door timofp 15 dec 2008, 18:57, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
timofp
Member
Member

mag verwijderd worden, dubbel post
Afbeelding
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Nog veel leesvoer over Telenet op userbase , bij providers
zoals dit topic en nog veel meer:

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=21314
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

timofp schreef:ok, bedankt voor de reactie, ik heb vandaag mijn product besteld. Dit wordt mijn eerste telenet ervaring, lees er zoveel slecht dingen over.. maarja. Aan de telefoon ben ik toch al 2 keer onmiddellijk geholpen. Wel duurt het lang eer ze komen installeren, pas 4 februari 2009, dus nog een dikke 1.5 maanden.

Nu nog de plaats vinden waar de coax binnenkomt.... als ik die plaats gevonden heb, is het dan mogelijk om daar de NIC (verdeler) te laten plaatsen samen met de modem. En vanuit de de verdeler 1 coax naar de modem , 1 coaxnaar de digitale tv en 1 coax naar de gewone tv. en vanuit de modem moet dan 1 rj-45 naar de switch en een rj-11 naar de telefoon? en dan kan ik vanuit de switch gewoon een utp naar de digicorder, en een utp naar mijn router met alle achterliggende switches :p.

Werkt allemaal zoals gij het opnoemt.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”